Moja lekcja

 0    10 fiszek    rp9yp6pwqs
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
obiekt
rozpocznij naukę
instancja klasy, posiadająca swoje własne unikalne dane i zachowanie
klasa
rozpocznij naukę
szablon lub definicja, która opisuje strukturę, zachowanie i właściwości obiektów
dziedziczenie
rozpocznij naukę
umożliwia tworzenie nowych klas na podstawie już istniejących, dziedzicząc po nich
enkapsulacja
rozpocznij naukę
ukrywanie wewnętrznych danych i implementacji klasy oraz zapewnienie dostępu do nich tylko za pomocą publicznych interfejsów
polimorfizm
rozpocznij naukę
pozwala na przypisanie wielu form (typów) do jednego interfejsu, umożliwiając wywołanie różnych implementacji na podstawie rzeczywistego typu obiektu
abstrakcja
rozpocznij naukę
skupienie się jedynie na istotnych aspektach obiektu, pomijając szczegóły
dziedziczenie dynamiczne
rozpocznij naukę
wywoływanie właściwej funkcji na podstawie rzeczywistego typu obiektu w czasie działania programu
generyczność
rozpocznij naukę
umożliwia tworzenie ogólnych typów lub funkcji, które mogą działać na różnych typach danych
statyczna kontrola typów
rozpocznij naukę
sprawdzanie poprawności typów w trakcie kompilacji, co pomaga wykryć błędy przed uruchomieniem programu
specyfikatory dostępu
rozpocznij naukę
kontrolują dostęp do składowych klasy (np. private, public, protected)

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.