łysy

 0    69 fiszek    ffite
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
cechy scrum
rozpocznij naukę
empiryzm (wiedza z doświadczenia), konkretny opis, podejście iteracyjne i przyrostowe (zwiększenie przewidywalności i kontrola ryzyka), łatwy do ogarnięcia, trudna do wdrożenia
zespół scrumowy
rozpocznij naukę
wlasciciel, scrum master, zespół deweloperski
cechy zespołu deweloperskiego
rozpocznij naukę
samoorganizujący, międzyfunkcjonalność, jedność funkcji, wspólna odpowiedzialść
artefakty scrum
rozpocznij naukę
reprezentacja wykonanej pracy i uzyskanej wartości
cechy backlog product
rozpocznij naukę
niezależny, negocjowalny, przynoszący wartość, estymacja, mała, do przetestowania, uporządkowana lista cech, podlega zmianom, doskonalenie (o 10% co sprint)
zdarzenia w scrum
rozpocznij naukę
sprint (praca wytwarzająca przyrost 1 m), planowanie (prace do wykonania sprintu 8h), codzienny scrum (tworzenia planu na kolejny dzień 15min), przegląd (inspekcja przyrostu, dostosowanie backlogu 4h), retrospektywa (przegląd zrealizowanych działań
zasady kanabana
rozpocznij naukę
obrazowanie przepływu pracy, ograniczenie work in progress, zarządzanie przepływem, ustalenie zasad, wspólne ulepszanie
model kano
rozpocznij naukę
ustalenie co uszczęśliwia użytkownika->jakość podstawowa, jakość oczekiwaną, jakość ekscytująca
efekt wprowadzenia kano
rozpocznij naukę
przeniesienie się z definiowania celów i modelu buisness canvas na analizę wymagań klientów, wbs, backlog produktu i modyfikacje zmiennych krytycznych
przywództwo jako proces
rozpocznij naukę
używanie wpływu, bez przymusu, dla celów grupy, motywowanie dążenia do wykonania celów
przywództwo jako właściwości
rozpocznij naukę
cecha przypisywana jednostce lidera, kierownik nadzoruje, a przywódca inspiruje, kierownie: trwaly/powtarzalne oddziaływanie na podwładnego
style kierowania
rozpocznij naukę
autokratyczny, demokratyczny, leseferystuczny, zorientowany na zadania (sztywne normy,ścisły nadzór, szczegółowy), na ludzi, inicjujący strukturę, uważający
co jest stale w projekcie kaskadowym, a co w zwinnym
rozpocznij naukę
kaskadowy-zakres staly, czas i koszt zmienny/zwinny-zakres zmienny, czas i koszt staly
struktura metodyki obszarów wiedzy
rozpocznij naukę
zakres, czas, koszty, jakość, zasoby, ryzyko, komunikacja, integracja
struktura metodyki cyklem zarządzania projektem
rozpocznij naukę
inicjacja, planowanie, realizacja, kontrola, zakończenie
kryteria jakościowe wbs
rozpocznij naukę
zrozumiałość, zarzadzalność, możliwość szacowania kosztów, niezależność, integralność, uzasadnienie, pomiarowość, adaptowalność
zarzadzanie ryzykiem
rozpocznij naukę
prawdopodobieństwo zdarzenia i wpływ zdarzenia jeśli nastąpi
scrum
rozpocznij naukę
zwinna metoda organizacji pracy w wytwarzaniu nowego produktu, koncentracja na potrzebie klienta
role członków zespołu projektowego
rozpocznij naukę
manager, wykonawca, weryfikator, pomysłodawcą, pośrednik, wędrowiec, kontroler, mediator, wizjoner, praktyk, specjalista
burza mózgów
rozpocznij naukę
heurestuczna metoda-> odkrywcza, twórcza, rozwiązywanie problemów, rozwój pomysłów, wykrywanie powiązań, dochodzenie do branży->brak gwarancji uzyskania najlepszego rozwiązania
elementy wpływające na kreatywność
rozpocznij naukę
zasoby, sposób myślenia, wew. motywacja, sposoby pobudzania kreatywności, dobry viby, rozwijanie wyobraźni, uczenie na błędach, pobudzenie do pracy, pobudzenie całego mózgu, mapy myśli, ćwiczenie obserwacji, dieta, ruch
bariery w kreatywności
rozpocznij naukę
opór wobec zmian, obawa błędu, zbytnią precyzyjność, osadzanie, spięcie, samokrytyka, konformizm, stereotypy, brak informacji
cel burzy mózgów
rozpocznij naukę
zgromadzenie szybko wielu pomysłów, aby wybrać najlepsze
etapy burzy mózgów
rozpocznij naukę
przygotowanie problemu, twórczość, ocena
rodzaje burzy mózgów
rozpocznij naukę
indywidualna, 6 osób->każdy po 3 pomysły w piec minut, 6 osób 6 minut, brainnething(komputeorwa)
teoria x i y
rozpocznij naukę
x->praca to cierpienie, wstręt do pracy, małe ambicje, zarządzanie nakazowe/ y->lubi pracować, samokontrola, git wyobraźnia, delegowanie
czynniki wpływające na delegowanie
rozpocznij naukę
specyfikacja przedsiębiorstw, kierownik, pracownicy, osobowość, kompetencje
7 stopni delegowania
rozpocznij naukę
1. robię sam 2. ogarnij, ja zdecyduję 3. zbadaj problem i zaproponuj rozwiązanie 4. zbadaj problem i poinformuj mnie, czekaj na zgodę 5. zbadaj problem, powiadom i rób 6. działaj i powiadom 7. działaj bezemnie
4 stopnie delegacji
rozpocznij naukę
1. nic nie rób 2. info na bieżąco 3. wołaj po wsparcie 4. daj znać po wszystkim
pozorne delegowanie
rozpocznij naukę
przekazanie zadania w taki sposób, że trzeba je zrobić tak jak chce tego delegujący
skuteczne delegowanie
rozpocznij naukę
pozostawienie swobody, komunikowanie się przełożony-podwładny, analizowanie czynników przez kadrę calow i zadań dla pracowników
warunki brzegowe delegowania
rozpocznij naukę
1. jedność rozkazodastwa 2. kompetentność delegacji 3. zadania i obowiązki wynikające z celów organizacji 4. skorelowanie uprzedzeń, odpowiedzialności i środków
bariery w burzy mózgów według J. Adair
rozpocznij naukę
negatywne nastawienie, sztywność, błędne założenia, kierowanie się tylko logiką
zadania do delegacji
rozpocznij naukę
rutynowe i specjalistyczne z danej dziedziny
jakich zadań nie delegować
rozpocznij naukę
strategiczne, ryzykowne, nadzwyczajna, nagłe/awaryjne, poufne, z osobistym zaangażowaniem kierownika
przyczny niechęci do delegacji
rozpocznij naukę
1. szybkość 2. precyzyjność 3. preferencje 4. utrata kontroli 5. brak zaufania
10 warunków skutecznego delegowania
rozpocznij naukę
1. określenie potrzebych kompetencji 2. wybór dobrej osoby 3. stworzenie środowiska 4. danie uprawnień 5. ustalenie standardów 6. ewentualne wsparcie 7. uzgodnienie terminu 8. przekazywanie info 9. weryfikacja postępów 10. na najniższym poziomie
diagram ishikawy
rozpocznij naukę
przyczynowo skutkowa graficzna prezentacja i przyczyn powodujących problem
cechy diagramu ishikawy
rozpocznij naukę
kompleksowość, uporządkowanie, prostota, łatwość w ustaleniu powiązań, nacisk na lokalozację i eliminację przyczyn
zastosowanie diagramu ishikawy
rozpocznij naukę
badanie problemów, rozwiązanie problemów, odkrywanie związków, poznawanie ich źródła, analiza wyników danego rozwiązania. mapa zagadnień
warunki stosowania diagramu ishikawy
rozpocznij naukę
1. określone kategorie przyczyn 2. grupowanie przyczyn 3. analiza sm
analiza sm +e x 2
rozpocznij naukę
sm-manpower, metoda, machine, material, management,środowisko. money inne
analiza 4 p
rozpocznij naukę
miejsce, procedura, polityka, ludzie (place, People, policy, procedurę)
analiza 4s
rozpocznij naukę
otoczenie, dostawcy, system, skills(supliers, surrounding)
zasady Pareto-Lorenzo
rozpocznij naukę
identyfikacja najważniejszych czynników, uporządkowanie, umowny margines wartości skumulowanych, graficzne przedstawienie rozkładu błędów, nierównomierność rozkładu skutków i przyczyn /mało czynników skutkuje wieloma skutkami
zastosowanie pareto lorenza
rozpocznij naukę
weliminowanie zjawisk o największej częstotliwości, eliminacja przyczyn największych kosztów, analiza wagi i częstotliwości problemów
parametry motywowania
rozpocznij naukę
kierunek, wysiłek, wytrwałość, stan emocjonalny
rodzaje motywacji
rozpocznij naukę
wewnętrzna (pragnienie współpracy, zadowolenie, decyzyjność, zaufanie), zewnetrza (wpływ na potrzeby, zastraszanie, przynęta, rozwój), negatywna (obawa, zagrożenie), pozytywna (stworzenie perspektyw)
prawa yerkesa-dodsona
rozpocznij naukę
1. jest związek między pobudzeniem emocjonalnym a wykonaniem zadania 2. im trudniejsze zadanie tym wyższy poziom potrzebnego pobudzenia
procesowe teorie motywacji
rozpocznij naukę
koncentracja się dlaczego wybiera się zachowania aby zaspokoić swoich potrzeb
teoria atrybucji
rozpocznij naukę
proces wyjasniania swoich porażek i sukcesów
teoria sprawiedliwości
rozpocznij naukę
nagroda za osiągnięcia w pracy
teoria pozytywnego wzmocnienia
rozpocznij naukę
powtarzanie pożądanego zachowania wymaga otrzymywania miłych bodźców
teoria oczekiwań
rozpocznij naukę
zachowanie jest określone przez połączenie sił w jednostce i otoczeniu
teoria wzmocnień
rozpocznij naukę
wpływ skutków poprzednich działań na zachowanie w przyszłości
wygaszanie
rozpocznij naukę
ograniczanie/likwidacja niepożądanych zachowań przez bodźce neutralizujące
środki zachęty i perswazji
rozpocznij naukę
zacheta-środki niematerlialne, środki perswazji-do motywacji wewnętrznej
profile kompetencji
rozpocznij naukę
kierownictwo 1. umiejętności koncepcyjne, społeczne 3. techniczne/śr szczebla 1. społ 2. konc 3. tech/ najniższego szczebla 1. tech 2. spol 3. konc
kwalifikacjia menadżera projektu
rozpocznij naukę
wiedza specjalistyczna, doświadczenie, umiejętności, osobowość to najważniejsze 70%
cechy komunikacji
rozpocznij naukę
proces społeczny, w kontekście społecznym, kreatywna, dynamiczna, symboliczna, złożona, nieodwracalna, celowa, świadoma
kontekst komunikacji
rozpocznij naukę
fizyczny, historyczny, psychilogiczny, kulturowy
kanały komunikacji
rozpocznij naukę
bezpośrednie, pośrednie (np. wzrok)
typy komunikatów
rozpocznij naukę
znaczenia (uczucia), symbole (treść)
rodzaje szumów
rozpocznij naukę
zewnętrzne, wewnętrzne (uczucia), sematyczne (przejęzyczenia, skróty myślowe)
rodzaje sprzężenia zwrotnego
rozpocznij naukę
bezpośrednie (rozmowa), pośrednie (wiadomość)
denotacja i konotacja
rozpocznij naukę
denktacja- znaczenie słowa, konotacja-emocjonalny związek ze słowem
komunikacja niewerbalna
rozpocznij naukę
kinezyka-mowa ciała, dotyk, parajęzyk (ach uff), proksemika (dystans), samoreprezentacja (wygląd), chronemika (punktualność)
karanie
rozpocznij naukę
skuteczny sposób na zmianę zachowanie pracownika
teoria unikania
rozpocznij naukę
postępowanie tak samo mimo złych konsekwencji

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.