Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
empiryzm (wiedza z doświadczenia), konkretny opis, podejście iteracyjne i przyrostowe (zwiększenie przewidywalności i kontrola ryzyka), łatwy do ogarnięcia, trudna do wdrożenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wlasciciel, scrum master, zespół deweloperski
|
|
|
cechy zespołu deweloperskiego rozpocznij naukę
|
|
samoorganizujący, międzyfunkcjonalność, jedność funkcji, wspólna odpowiedzialść
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
reprezentacja wykonanej pracy i uzyskanej wartości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niezależny, negocjowalny, przynoszący wartość, estymacja, mała, do przetestowania, uporządkowana lista cech, podlega zmianom, doskonalenie (o 10% co sprint)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sprint (praca wytwarzająca przyrost 1 m), planowanie (prace do wykonania sprintu 8h), codzienny scrum (tworzenia planu na kolejny dzień 15min), przegląd (inspekcja przyrostu, dostosowanie backlogu 4h), retrospektywa (przegląd zrealizowanych działań
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obrazowanie przepływu pracy, ograniczenie work in progress, zarządzanie przepływem, ustalenie zasad, wspólne ulepszanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ustalenie co uszczęśliwia użytkownika->jakość podstawowa, jakość oczekiwaną, jakość ekscytująca
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przeniesienie się z definiowania celów i modelu buisness canvas na analizę wymagań klientów, wbs, backlog produktu i modyfikacje zmiennych krytycznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
używanie wpływu, bez przymusu, dla celów grupy, motywowanie dążenia do wykonania celów
|
|
|
przywództwo jako właściwości rozpocznij naukę
|
|
cecha przypisywana jednostce lidera, kierownik nadzoruje, a przywódca inspiruje, kierownie: trwaly/powtarzalne oddziaływanie na podwładnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
autokratyczny, demokratyczny, leseferystuczny, zorientowany na zadania (sztywne normy,ścisły nadzór, szczegółowy), na ludzi, inicjujący strukturę, uważający
|
|
|
co jest stale w projekcie kaskadowym, a co w zwinnym rozpocznij naukę
|
|
kaskadowy-zakres staly, czas i koszt zmienny/zwinny-zakres zmienny, czas i koszt staly
|
|
|
struktura metodyki obszarów wiedzy rozpocznij naukę
|
|
zakres, czas, koszty, jakość, zasoby, ryzyko, komunikacja, integracja
|
|
|
struktura metodyki cyklem zarządzania projektem rozpocznij naukę
|
|
inicjacja, planowanie, realizacja, kontrola, zakończenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zrozumiałość, zarzadzalność, możliwość szacowania kosztów, niezależność, integralność, uzasadnienie, pomiarowość, adaptowalność
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prawdopodobieństwo zdarzenia i wpływ zdarzenia jeśli nastąpi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zwinna metoda organizacji pracy w wytwarzaniu nowego produktu, koncentracja na potrzebie klienta
|
|
|
role członków zespołu projektowego rozpocznij naukę
|
|
manager, wykonawca, weryfikator, pomysłodawcą, pośrednik, wędrowiec, kontroler, mediator, wizjoner, praktyk, specjalista
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
heurestuczna metoda-> odkrywcza, twórcza, rozwiązywanie problemów, rozwój pomysłów, wykrywanie powiązań, dochodzenie do branży->brak gwarancji uzyskania najlepszego rozwiązania
|
|
|
elementy wpływające na kreatywność rozpocznij naukę
|
|
zasoby, sposób myślenia, wew. motywacja, sposoby pobudzania kreatywności, dobry viby, rozwijanie wyobraźni, uczenie na błędach, pobudzenie do pracy, pobudzenie całego mózgu, mapy myśli, ćwiczenie obserwacji, dieta, ruch
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opór wobec zmian, obawa błędu, zbytnią precyzyjność, osadzanie, spięcie, samokrytyka, konformizm, stereotypy, brak informacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zgromadzenie szybko wielu pomysłów, aby wybrać najlepsze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przygotowanie problemu, twórczość, ocena
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
indywidualna, 6 osób->każdy po 3 pomysły w piec minut, 6 osób 6 minut, brainnething(komputeorwa)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
x->praca to cierpienie, wstręt do pracy, małe ambicje, zarządzanie nakazowe/ y->lubi pracować, samokontrola, git wyobraźnia, delegowanie
|
|
|
czynniki wpływające na delegowanie rozpocznij naukę
|
|
specyfikacja przedsiębiorstw, kierownik, pracownicy, osobowość, kompetencje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. robię sam 2. ogarnij, ja zdecyduję 3. zbadaj problem i zaproponuj rozwiązanie 4. zbadaj problem i poinformuj mnie, czekaj na zgodę 5. zbadaj problem, powiadom i rób 6. działaj i powiadom 7. działaj bezemnie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. nic nie rób 2. info na bieżąco 3. wołaj po wsparcie 4. daj znać po wszystkim
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przekazanie zadania w taki sposób, że trzeba je zrobić tak jak chce tego delegujący
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pozostawienie swobody, komunikowanie się przełożony-podwładny, analizowanie czynników przez kadrę calow i zadań dla pracowników
|
|
|
warunki brzegowe delegowania rozpocznij naukę
|
|
1. jedność rozkazodastwa 2. kompetentność delegacji 3. zadania i obowiązki wynikające z celów organizacji 4. skorelowanie uprzedzeń, odpowiedzialności i środków
|
|
|
bariery w burzy mózgów według J. Adair rozpocznij naukę
|
|
negatywne nastawienie, sztywność, błędne założenia, kierowanie się tylko logiką
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rutynowe i specjalistyczne z danej dziedziny
|
|
|
jakich zadań nie delegować rozpocznij naukę
|
|
strategiczne, ryzykowne, nadzwyczajna, nagłe/awaryjne, poufne, z osobistym zaangażowaniem kierownika
|
|
|
przyczny niechęci do delegacji rozpocznij naukę
|
|
1. szybkość 2. precyzyjność 3. preferencje 4. utrata kontroli 5. brak zaufania
|
|
|
10 warunków skutecznego delegowania rozpocznij naukę
|
|
1. określenie potrzebych kompetencji 2. wybór dobrej osoby 3. stworzenie środowiska 4. danie uprawnień 5. ustalenie standardów 6. ewentualne wsparcie 7. uzgodnienie terminu 8. przekazywanie info 9. weryfikacja postępów 10. na najniższym poziomie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przyczynowo skutkowa graficzna prezentacja i przyczyn powodujących problem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kompleksowość, uporządkowanie, prostota, łatwość w ustaleniu powiązań, nacisk na lokalozację i eliminację przyczyn
|
|
|
zastosowanie diagramu ishikawy rozpocznij naukę
|
|
badanie problemów, rozwiązanie problemów, odkrywanie związków, poznawanie ich źródła, analiza wyników danego rozwiązania. mapa zagadnień
|
|
|
warunki stosowania diagramu ishikawy rozpocznij naukę
|
|
1. określone kategorie przyczyn 2. grupowanie przyczyn 3. analiza sm
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sm-manpower, metoda, machine, material, management,środowisko. money inne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
miejsce, procedura, polityka, ludzie (place, People, policy, procedurę)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
otoczenie, dostawcy, system, skills(supliers, surrounding)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
identyfikacja najważniejszych czynników, uporządkowanie, umowny margines wartości skumulowanych, graficzne przedstawienie rozkładu błędów, nierównomierność rozkładu skutków i przyczyn /mało czynników skutkuje wieloma skutkami
|
|
|
zastosowanie pareto lorenza rozpocznij naukę
|
|
weliminowanie zjawisk o największej częstotliwości, eliminacja przyczyn największych kosztów, analiza wagi i częstotliwości problemów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kierunek, wysiłek, wytrwałość, stan emocjonalny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wewnętrzna (pragnienie współpracy, zadowolenie, decyzyjność, zaufanie), zewnetrza (wpływ na potrzeby, zastraszanie, przynęta, rozwój), negatywna (obawa, zagrożenie), pozytywna (stworzenie perspektyw)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. jest związek między pobudzeniem emocjonalnym a wykonaniem zadania 2. im trudniejsze zadanie tym wyższy poziom potrzebnego pobudzenia
|
|
|
procesowe teorie motywacji rozpocznij naukę
|
|
koncentracja się dlaczego wybiera się zachowania aby zaspokoić swoich potrzeb
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces wyjasniania swoich porażek i sukcesów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nagroda za osiągnięcia w pracy
|
|
|
teoria pozytywnego wzmocnienia rozpocznij naukę
|
|
powtarzanie pożądanego zachowania wymaga otrzymywania miłych bodźców
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zachowanie jest określone przez połączenie sił w jednostce i otoczeniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wpływ skutków poprzednich działań na zachowanie w przyszłości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ograniczanie/likwidacja niepożądanych zachowań przez bodźce neutralizujące
|
|
|
środki zachęty i perswazji rozpocznij naukę
|
|
zacheta-środki niematerlialne, środki perswazji-do motywacji wewnętrznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kierownictwo 1. umiejętności koncepcyjne, społeczne 3. techniczne/śr szczebla 1. społ 2. konc 3. tech/ najniższego szczebla 1. tech 2. spol 3. konc
|
|
|
kwalifikacjia menadżera projektu rozpocznij naukę
|
|
wiedza specjalistyczna, doświadczenie, umiejętności, osobowość to najważniejsze 70%
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces społeczny, w kontekście społecznym, kreatywna, dynamiczna, symboliczna, złożona, nieodwracalna, celowa, świadoma
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
fizyczny, historyczny, psychilogiczny, kulturowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezpośrednie, pośrednie (np. wzrok)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
znaczenia (uczucia), symbole (treść)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zewnętrzne, wewnętrzne (uczucia), sematyczne (przejęzyczenia, skróty myślowe)
|
|
|
rodzaje sprzężenia zwrotnego rozpocznij naukę
|
|
bezpośrednie (rozmowa), pośrednie (wiadomość)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
denktacja- znaczenie słowa, konotacja-emocjonalny związek ze słowem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kinezyka-mowa ciała, dotyk, parajęzyk (ach uff), proksemika (dystans), samoreprezentacja (wygląd), chronemika (punktualność)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skuteczny sposób na zmianę zachowanie pracownika
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
postępowanie tak samo mimo złych konsekwencji
|
|
|