Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
zespół działań podjętych w organizacji skierowany na takie zaosoby (ludzkie, rzeczowe, informatyczne i finasowe) aby osiągnąc cel w organizacji. funkcje: planowanie, organizowanie, przeowdzenie, kontrolowanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest to proces ustalania celu oraz działania aby go osiągnąć (strategiczne, długoterminowe, średnioterminowe, krótkoterminowe, codziennie itp. proces planowania: 1. ocena sytauacji-analiza, 2. przyszłość- priorytety i cele, 3. plan działania
|
|
|
charakrerystyk stylów kierowania rozpocznij naukę
|
|
kierowanie jest to wywieranie wpływu na ludzi w taki sposób ktory pomoże osiagnac zamierzony cel, style: Arystokratyczny, demokraryczny, liberalny i delegujacy
|
|
|
rodzaje i zasady kontroli rozpocznij naukę
|
|
kontrolowanie to proces polegający na wykrywaniu oraz korygowaniu wszelkich odchyleń od norm. rodzaje kontroli: wstępna, sterujaca, akceptukaca lub odrzucajaca, prospektywna, biezaca i retrospektywna.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zasady: powinna być przeprowadzona osobiście przez przełożonego, obiektywna, powinna obejmować tylko to co zostało powierzone do kontroli i powinna być elementem oceny wyników pracy
|
|
|
pojęcie, typy i cele organizacji rozpocznij naukę
|
|
organizacja jako instytucja to grupa ludzi badz państw utowrzona dla relalizacji pkreślonego celu, misji, wartości. posiadajaca wewnętrzną strukturę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
typy: formalne i nieformalne, gospodarcze i niegospodarcze, globalne i lokalne, religijne, społeczne, przymusowe.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cele: oficjalne: np zawarte w statutach i operacyjne: konkretne, którtkotermimowe cele które jednostka stara się osiągnąc w ramach szerszych celów strategicznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kierownik jest określany jako planista, przywódca, organizator, kontroler danej organizacji. umiejetnosci: koncepcyjne (zdolność koordynowania działań), społeczne i techniczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
procedura mająca na celu zapewnienie organizacji odpowiednią ilość osób o odpowiednich kompetencjach we na własciwych stanowsiskach we właściwym czasie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces: analiza i planowanie kadr, rekrutacja, selekcja, wprowadzenie, szkolenia, motywowanie, przenoesienia, zwolnienia
|
|
|
teorie motywacji: motyowowanie to? rozpocznij naukę
|
|
mechanizm psychologiczny mający na celu uruchomienie i ukierunkowanie postępowania ludzkiego w taki sposób aby osiągnął on cel
|
|
|
teorie motywowania: teoria treści rozpocznij naukę
|
|
1. hierarchoa potrzeb Maslowa (fizjologiczne, bezpieczeństwa, społeczne, uznania, samorealizacji 2. dwuczynnikowa teoria Herzbega (satysfakcja z pracy, nie potrzeby ludzkie) 3. teoria Alderfera (egzys, przynależnosci, rozwoju)
|
|
|
teoria motyowania: teoria procesu rozpocznij naukę
|
|
teoria sprawiedliwego nagradzania Adamsa (ludzie dązą do sprawiedliwości społecznej), teoria wzmocnien Skinnera (ludzie uczą się pod wplywem doświadczeń), teoria ustalania celów
|
|
|
rektutacja pracowników isntrumenty, zródla rozpocznij naukę
|
|
pierwszy etap doboru pracowników, zródla: socjal media, internet, pup, prasa, radio. źródła: wewnętrzna, zewnętrzna (szeroka i wąska)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to zbieranie informacji o kandydatach i wybór najlepszego. metody selekcji: analiza dokumentow, rozmowa, centrum oceny, próbny dzien
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest to zespół elementów dzieki którym możemy oddziałowywać na rynek (produkt, cena, promocja, dystrybucja)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
produktem możemy nazwać wszystko to co zostało zaooferowane na rynku w celu zwrócenia uwagi klienta, dokonamia przez niego zakupy, konsumpcji bądz uzytkowania. towary dzielimy na: częstgo zakupu, problemowe, specjalne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
faza wprowadzenia na rynek, faza wzrostu cen, faza dojrzałości (sprzedaż słabnie)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to droga którą produkt bądź usługa muszą przebyć od producenta do konsumenta
|
|
|
systemy i kanały dystrubucji rozpocznij naukę
|
|
liczbę pośredników (bezpośrednie i pośrednie), liczbę szczebli pośrednich (kanały krótkie i długie), liczbę podmiotów (wąskie i szerokie), stopień złożoności kanału (proste i kompleksowe), znaczenie kanału dla producenta (podstawowe i pomocnicze)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
są to działania marketingowe mająca na celu zwiększenie sprzedaży na dany produkt czy usługę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
reklama (płatna bezosoobowa forma pormocji masowej) public relations (dzialania polegające na budowaniu wizerunku firmy) sprzedaż osobista, promocja sprzedaży (degustacje) markieting bezpośredni (listy, telefony)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych których kupujący jest obowiązany zaplacić przedsiębiorcy za towar czy usługę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oparta na kosztach, popycie i konkurencji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces gormadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
|
|
|
rodzaje i techniki badań marketingowych rozpocznij naukę
|
|
zza biurka, w terenie, ilościowe i jakościowe. rodzaje: ankieta, wywaidy, obserwacja, eksperyment, panel i tracking
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ilość produktu którą chcą kupić nabywcy w danym miejscu i czasie, po określonej cenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ilość produktu jaką producenci są w stanie w danej chwili zaofetować klientom
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespół zależności przyczynowo skutkowej między popytem podażą a ceną. jezeli popyt rośnie to rośnie i cena, jak maleje to spada produkcja i obniża cene
|
|
|
próg rentowności i sposoby wyznaczania rozpocznij naukę
|
|
BEP punkt graniczny w którym inwestycja nie przynosi ani zysków ani strat. przycjody pokrywają koszty. (może być wyrażony ilościowo, wartościowo i procentowo)
|
|
|
co wpłwa na próg rentowności bep? rozpocznij naukę
|
|
zdolność produkcji maksymalnej, cena jednostkowa, koszty stale i zmienne, wielkość produkcji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdolność firmy do splacania krótkoterminowych zobowiązań, oplacanoa pracownoków czy zakupowania towarów i usług, zrodla informacji (bilans, rachunek zyskow i strat, rachunek przepływów)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
strategia zarządzania finansami polegajaca na wykorzstaniu zwenętrznych zródeł finansowania takich jak kredyty czy emisja oblogacjo w celu zwiększenia potencjalnej rentowności inwestrycji
|
|
|
struktura kapitału przedsiębiorstea rozpocznij naukę
|
|
relacja miedzy kapitalami własnymi a obcymi od ktorych splacane są odsetki (kapitał wlasny i obcy)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest to dokument który szczegółowo opisuje cele, strukturę, strategie oraz prognozy finansowe przedsiębiorstwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
funkcje: wewnętrzna (odpowiada za efektywne zarzadzanoem przedsiębiostrwa, skierowana do zarzadu, włascicela oraz pracowników, umożliwia planowanie i modernizacje firmy) zewnętrzna (słuzy do kształtowania opini publicznej banków, mediów, klientów.
|
|
|
części składowe biznes planu rozpocznij naukę
|
|
częsci skladowe: strszczenie, charaktertystka przedsiębiorstwa, opis produktu/ usługi, marketing i sprzedaż, otoczenie, plan i charmonogram działań, analiza finansowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest to uporządkowane przedstawnienie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa (bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych, zestawienie zmian w kapitale)
|
|
|
funkcje sprawozdań finansowych: blians rozpocznij naukę
|
|
bilans zestawienie aktyów i pasywów, sporządzane na początek i koniec roku sprawozdawczego, dostarcza informacji o strukturze majkatku
|
|
|
funkcje sprawozdań finansowych; Rachunek zysków i strat rozpocznij naukę
|
|
rachunek wyników, zestawienie przychodów i kosztów, informuje o zdolności firmy do generowanoa zysków, pokazuje strumienie pieniężne
|
|
|
funkcje sprawozdań finansowych: rachunek przepływów pienięznych rozpocznij naukę
|
|
pokazuje różnice między wplywami gotówki a wydatkami
|
|
|
funkcje sprawozdań finansowych: zestawienie zmian w kapitale własnym rozpocznij naukę
|
|
dokument który wykazuje się informacje o zmianach poszczególnych skladnikach kapitału w ciągu roku obrotowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podejmowanie zaplanowanych i skoordynowanych działań mających na celu doskonalenie efektywności i elastyczności organizacji. koncepcje: 1. kontrola jakości (uswanie błędow), 2. sterowanie jakością (zapobieganie błędom) 3. zarządzanie jakością (panowanie)
|
|
|
zarządzanie jakością cele rozpocznij naukę
|
|
poprawa jakości produktów czy usługi, zmniejszenie ilości reklamacji. elementy do zarzadzania jakoscia: zaangazowanie pracowników, optymalizacja problemow, orientacja na klienta, ciagle doskonalenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
informatyczna: dostarcza informacji o działalnosci przedsiębiorstwa dla odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych, kontrolna: rachunkowość pomaga w monitorowaniu i kontrolowaniu zasobów przedsiębiorstwa,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
analityczna: Analiza danych finansowych przez co mozna ocenic efektywnosć przedsiębiorstwa i podejmowanie strategicznych decyzji
|
|
|
przesłanki i ograniczenia informatycznych systemów zarzadzania rozpocznij naukę
|
|
inf. systemy do zarządz: łużą do gromadzenia, przetrwarzania analizowania i prezentoeania danych w celu wspomgania procesów decyzyjnych oraz prowadzenia bieżacej dzialalności
|
|
|
przesłanki i ograniczenia system. informatycznych rozpocznij naukę
|
|
przesłanki: szybki dostęp do niezbędnych danych, kompleksowość, elmonacja ludzkiego błedu, latowść gormadzenia dokumentów. ograniczenia: koszty firmowe (szkolenia, programy) bezpieczeństwo danych, nowe procedury
|
|
|
sposoby zawierania umow o prace rozpocznij naukę
|
|
na czas próbny (do 3msc) na czas określony (do 33 msc, nie dłuzej niż 3 umowy) na czas nieokreślony, na zastępstwo
|
|
|
sposoby rozwiązywania umowy o praxe rozpocznij naukę
|
|
na czas próbny (do 2tyg -3dni, do 1msc- tydzień, do 3 msc-2 tyg) na czas okreslony i nie okreslony (do 6msc-2tyg, do 3 lat-1msc, powyzej 3 lat-1msc)
|
|
|
zarządzanie konfliktem w organizacj8 rozpocznij naukę
|
|
konflikt- przedłuzajaca się niezgoda międz stronami. zarzadzanie: rozpozanie osob, wnikanie, elminowanie, uleganie, rywalizacja, kompromis, negocjacje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to proces w którym osoba kierujaca przeprowadza celowe planowanie oraz kontrolowanie działań wchodzacych w sklad projektu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
inicjowanie, definowanie, organizowanie zespołu, planowanie, motywowanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to powiązania róznego rodzaju min: handlowe, instytucjonalne, finasowe, prpdulcyjne, handlowe miedzy poszczegolnymi gispdoarkami narodowymi roznych krakow
|
|
|
uwarunkowania ekonomiczne gospodarki światowej rozpocznij naukę
|
|
wspólny rynek, ingerencja gospodarcza i polityczna, unia celna, unia gospodarczo- walutowa. wpływ na gispodarke maja: inwestycje, oszczednosci, postęp technologiczny, poziom kapitalu ludzkiego
|
|
|