Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
nauka zajmująca się wykorzystaniem przestrzeni wokół i wśród nas, badaniem związków między relacjami przestrzennymi inpsychologicznymi, jakie zachądzą podczas kontaktów, komunikacja wyrażana za pomocą przestrzeni okazywana przez zmniejszenie/zwiększenie d
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przestrzen intymna, strefa osobista, społeczna, publiczna rozpocznij naukę
|
|
między 15- 45 cm najbliższe osoby, 45-122cm praca spotkania towarszyskie, 122-360 obce, 360 grupy osób
|
|
|
od czego zależą odległości przestrzeni osobistych rozpocznij naukę
|
|
osoby, otoczenia, kultury, wies a miasto, ludzie podobni do nas
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
terytorialność prywatność przestrzeń osobista, relacje miedzy ludźmi i zwierzętami zależą od odleglosci w jakiej się znajdują, przestszeń- jeden z podstawowych parametrów życia
|
|
|
układ klatkowy, segmentowiec rozpocznij naukę
|
|
kazdy z segmentów ma pion komunikacyjny (klatkę schodową), wejścia z 1 lub obu spoczników, dobre naświetlenie, przewietrzanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
spocznik przechodzi w korytarz, z niego wejscia, 2,5 traktu, nie kazde mieszkanie jest przewietrzane, doświetlenie jednostronne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podobny do korytarzowego, takie same wady, 1,5 traktu, wejscia z galerii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pojedyńczy segment, mieszkania zgrupowane wokół pionu komunikacyjnego
|
|
|
zasady kształtowania wielorodzinek w modernizmie rozpocznij naukę
|
|
funkcjonalnosc, ekonomizacja, optymalizacja, proste geometryczne bryły, odejscie od historyzmu, brak ornamentyki, główna zasada misja społeczna, płaskie dachy, odwolania do bieżących osiągnięć nauki i techniki
|
|
|
zasady kształtowania wielorodzinek w modernizmie cd. rozpocznij naukę
|
|
lokalizowane swobodnie wśród zieleni lub radykalny uład rzędowy, podłużne na osi pół-poł, doświetlenie przewietrzenie
|
|
|
przyklad osiedla wielorodzinek w modernizmie rozpocznij naukę
|
|
żoliborz zachodni halina skibniewska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mieszkania (poza 1 i 2pokojowymi) powinny być przewietrzane na przestrzał lub narożnikowo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Na pobyt ludzi powinno być osiwetlone swiatlem dziennym, stosunek pow okien w świetle ościeżnicy do pow podłogi 1:8, 3h w dniach równonocy od 7-17 (zabudowa śródmiejska-1,5h, jednopokojowe nie określa się
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odkeglosc obiektu z pom na pobyt ludzi do innych obiektów, powinna zapewniać naturalne oswietlenie, co uznaje sie za zachowane gdy
|
|
|
co uznaje sie za zachowane gdy rozpocznij naukę
|
|
miedzy kątem 60st, z wierzchołkiem usytuowanym po wew licu ściany na osi okna przesłanianego nie znajduje sie czesc bud przesłaniająca, obiekt przesłaniający, w odleglosci nie mniejszej niz
|
|
|
w odleglosci nie mniejszej niz rozpocznij naukę
|
|
wys przesłaniania (od dolenj krawędzi okien do najwyższych zacieniających krawędzi) - bud do 35m
|
|
|
w odleglosci nie mniejszej niz rozpocznij naukę
|
|
35m obiekt wiekszy niz 35m
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dopuszcza sie sytuowanie obiektu przesłaniającego w odległosci nie mniejszej niz 10, gdy jest to maszt, komin, wieża, bez ograniczenia wys lecz o szer przeslaniania nie wiekszej niz 3m
|
|
|
rola arch w kształtowaniu arch wielorodzinnej rozpocznij naukę
|
|
kluczowa, dba o funkcjonalnošć, estetyke, komfort mieszkancow, projektuje układ bud, dojazdow, dojsc, terenow zielonych, planuje uklad funkcjon, tworząc przest wspólne zacheca do integracji i spędz czasu na zew, wplywa na jakosc zycia i zrównowazony rozwo
|
|
|
co wplywa na jakosc srodowiska zamieszkania rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
szer kuchni w mieszkaniu 1pokojowym rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
szer kuchni w mieszkaniu 2pokojowym rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1,2 z mozliwym zmniejszeniem do 0,9 na dlugosci nie wiekszej niz 1,5m
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nie od zach, lodowka, kuchenka, zlewozmywak/zmywarka, przestrzen robocza, miejsce do przechowywania, polaczona przejsciem bufetem lub aneksem jadalnianym z pokojem ogólnym, kuchenka 59cm od okna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
min pow 6,5m3/8m3 gdy woda podgrzewana piecykiem gazowym lub węglowym, przewody wentylacyjne, miejsce do przechowywania, umywalka, miska ustępowa wanna/kabina natryskowa
|
|
|
pokoje sypialniane strony swiata rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pokoje dzienne strony swiata rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
2,5 na 5, 3,6 na t, rownolegle 3,6 na 6
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pochylnie 5,5 powyzej 25 miejsc, prostopadle 5m, 60st 4m, 45st 3,5m, równolegle 3m
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
5 dla osobowych, 6 dla wiekszych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nie jest okreslona, powyzej 25 miejsc i nie jest wyposazona w instalacje wentylacji oddymiającej lub pow ponad 1500m2 dwa wyjscia ewakuacyjne
|
|
|
instalacje w budynku wielorodzinnym rozpocznij naukę
|
|
wentylacyjne, wodno kanalizacyjna, elektryczna, gazowa, grzewcze, centralnego ogrzewania, techniczne, alarmowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szer jezdni nie mneijsze niz 3m, moze byc ciag przeszo jezdny szer min 5m, dojazd moze byc dojsciem szer 4,5m
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przy zl1, zl2; sredni sredniowysoki wysoki zl3, zl4, zl5, wzdluz dluzszego boku, gdy krotsza elewacja dluzsza niz 60m wzdluz 2 bokow, blizsza krawedz do sciany 5-15m zl, 5-25 pozostale
|
|
|
droga pozarowa prowadzona w taki sposob by byl dostep do rozpocznij naukę
|
|
30% przy rozpietosci 60m, 50% przy rozpietosci powyzej 60m, 100 przy pierzejowej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nie wiecej niz 3 pom, szer 0,6m na 100os, nie mniej niz 0,9 (do 3os 0,8)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
0,6m na 100os, min 0,9 (0,8 do 3os), otwierane na zewnatrz, z klatki nie mniej niz szer biegu
|
|
|
min szer biegu, spocznika, wys rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
szer wys drog ewakuacyjnych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1 z pom przeznaczonymi do jednoczesnego przebywania ponad 50os ktore sa stalymi uzytkownikami 2 z ograniczonymi mozliwosciami poruszania sie 3 użaytecznosci publicznej nie zl12, zl4 mieszkalne 5 zamieszkania zbiorowego
|
|
|
drogi ewakuacyjne dł przy 1/2 dojsciach rozpocznij naukę
|
|
zl 125 10/40, zl3 30/60, zl4 60/100
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odleglosc od ulic, okien, miejsc gromadzenia odpadow 10m, 50% pow przez 2h od 10 do 16 w dniach rownonocy, 1 w srodmiejskiej
|
|
|
miejsca gromadzenie odpadow rozpocznij naukę
|
|
10m od okien placu zabaw, 3m od granicy nie jest wymagane gdy styka sie ze smietnikiem, max 80m od klatki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
monotonia powtarzalnosc, slaba jakosc wykonania, niskiej jakosci materialy, slabe rozwiazanie termiczne i akustyczne, niedobor przestrzeni publ
|
|
|