spa

 0    47 fiszek    guest3241422
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
proksemika
rozpocznij naukę
nauka zajmująca się wykorzystaniem przestrzeni wokół i wśród nas, badaniem związków między relacjami przestrzennymi inpsychologicznymi, jakie zachądzą podczas kontaktów, komunikacja wyrażana za pomocą przestrzeni okazywana przez zmniejszenie/zwiększenie d
proksemika twórca
rozpocznij naukę
edward hall
przestrzen intymna, strefa osobista, społeczna, publiczna
rozpocznij naukę
między 15- 45 cm najbliższe osoby, 45-122cm praca spotkania towarszyskie, 122-360 obce, 360 grupy osób
od czego zależą odległości przestrzeni osobistych
rozpocznij naukę
osoby, otoczenia, kultury, wies a miasto, ludzie podobni do nas
teoria proksemiki
rozpocznij naukę
terytorialność prywatność przestrzeń osobista, relacje miedzy ludźmi i zwierzętami zależą od odleglosci w jakiej się znajdują, przestszeń- jeden z podstawowych parametrów życia
układ klatkowy, segmentowiec
rozpocznij naukę
kazdy z segmentów ma pion komunikacyjny (klatkę schodową), wejścia z 1 lub obu spoczników, dobre naświetlenie, przewietrzanie
układ korytarzowy
rozpocznij naukę
spocznik przechodzi w korytarz, z niego wejscia, 2,5 traktu, nie kazde mieszkanie jest przewietrzane, doświetlenie jednostronne
układ galeriowy
rozpocznij naukę
podobny do korytarzowego, takie same wady, 1,5 traktu, wejscia z galerii
układ puntowy
rozpocznij naukę
pojedyńczy segment, mieszkania zgrupowane wokół pionu komunikacyjnego
zasady kształtowania wielorodzinek w modernizmie
rozpocznij naukę
funkcjonalnosc, ekonomizacja, optymalizacja, proste geometryczne bryły, odejscie od historyzmu, brak ornamentyki, główna zasada misja społeczna, płaskie dachy, odwolania do bieżących osiągnięć nauki i techniki
zasady kształtowania wielorodzinek w modernizmie cd.
rozpocznij naukę
lokalizowane swobodnie wśród zieleni lub radykalny uład rzędowy, podłużne na osi pół-poł, doświetlenie przewietrzenie
przyklad osiedla wielorodzinek w modernizmie
rozpocznij naukę
żoliborz zachodni halina skibniewska
przewietrzanie
rozpocznij naukę
mieszkania (poza 1 i 2pokojowymi) powinny być przewietrzane na przestrzał lub narożnikowo
nasłonecznienie
rozpocznij naukę
Na pobyt ludzi powinno być osiwetlone swiatlem dziennym, stosunek pow okien w świetle ościeżnicy do pow podłogi 1:8, 3h w dniach równonocy od 7-17 (zabudowa śródmiejska-1,5h, jednopokojowe nie określa się
przesłanianie
rozpocznij naukę
odkeglosc obiektu z pom na pobyt ludzi do innych obiektów, powinna zapewniać naturalne oswietlenie, co uznaje sie za zachowane gdy
co uznaje sie za zachowane gdy
rozpocznij naukę
miedzy kątem 60st, z wierzchołkiem usytuowanym po wew licu ściany na osi okna przesłanianego nie znajduje sie czesc bud przesłaniająca, obiekt przesłaniający, w odleglosci nie mniejszej niz
w odleglosci nie mniejszej niz
rozpocznij naukę
wys przesłaniania (od dolenj krawędzi okien do najwyższych zacieniających krawędzi) - bud do 35m
w odleglosci nie mniejszej niz
rozpocznij naukę
35m obiekt wiekszy niz 35m
przeslanianie
rozpocznij naukę
dopuszcza sie sytuowanie obiektu przesłaniającego w odległosci nie mniejszej niz 10, gdy jest to maszt, komin, wieża, bez ograniczenia wys lecz o szer przeslaniania nie wiekszej niz 3m
rola arch w kształtowaniu arch wielorodzinnej
rozpocznij naukę
kluczowa, dba o funkcjonalnošć, estetyke, komfort mieszkancow, projektuje układ bud, dojazdow, dojsc, terenow zielonych, planuje uklad funkcjon, tworząc przest wspólne zacheca do integracji i spędz czasu na zew, wplywa na jakosc zycia i zrównowazony rozwo
co wplywa na jakosc srodowiska zamieszkania
rozpocznij naukę
m
szer sypialni dla 1os
rozpocznij naukę
2,2
szer sypialni dla 2os
rozpocznij naukę
2,7
szer kuchni w mieszkaniu 1pokojowym
rozpocznij naukę
1,8
szer kuchni w mieszkaniu 2pokojowym
rozpocznij naukę
2,4
szer korytarza
rozpocznij naukę
1,2 z mozliwym zmniejszeniem do 0,9 na dlugosci nie wiekszej niz 1,5m
kuchnia
rozpocznij naukę
nie od zach, lodowka, kuchenka, zlewozmywak/zmywarka, przestrzen robocza, miejsce do przechowywania, polaczona przejsciem bufetem lub aneksem jadalnianym z pokojem ogólnym, kuchenka 59cm od okna
łazienka
rozpocznij naukę
min pow 6,5m3/8m3 gdy woda podgrzewana piecykiem gazowym lub węglowym, przewody wentylacyjne, miejsce do przechowywania, umywalka, miska ustępowa wanna/kabina natryskowa
pokoje sypialniane strony swiata
rozpocznij naukę
wsch, połud
pokoje dzienne strony swiata
rozpocznij naukę
zach, połud
garaz wymiary miejsc
rozpocznij naukę
2,5 na 5, 3,6 na t, rownolegle 3,6 na 6
garaz wymiary przejazdow
rozpocznij naukę
pochylnie 5,5 powyzej 25 miejsc, prostopadle 5m, 60st 4m, 45st 3,5m, równolegle 3m
garaz promienie skrętu
rozpocznij naukę
5 dla osobowych, 6 dla wiekszych
ilosc wjazdow do garazu
rozpocznij naukę
nie jest okreslona, powyzej 25 miejsc i nie jest wyposazona w instalacje wentylacji oddymiającej lub pow ponad 1500m2 dwa wyjscia ewakuacyjne
instalacje w budynku wielorodzinnym
rozpocznij naukę
wentylacyjne, wodno kanalizacyjna, elektryczna, gazowa, grzewcze, centralnego ogrzewania, techniczne, alarmowe
dojscia i dojazdy
rozpocznij naukę
szer jezdni nie mneijsze niz 3m, moze byc ciag przeszo jezdny szer min 5m, dojazd moze byc dojsciem szer 4,5m
droga pozarowa
rozpocznij naukę
przy zl1, zl2; sredni sredniowysoki wysoki zl3, zl4, zl5, wzdluz dluzszego boku, gdy krotsza elewacja dluzsza niz 60m wzdluz 2 bokow, blizsza krawedz do sciany 5-15m zl, 5-25 pozostale
droga pozarowa prowadzona w taki sposob by byl dostep do
rozpocznij naukę
30% przy rozpietosci 60m, 50% przy rozpietosci powyzej 60m, 100 przy pierzejowej
przejscia ewakuacyjne
rozpocznij naukę
nie wiecej niz 3 pom, szer 0,6m na 100os, nie mniej niz 0,9 (do 3os 0,8)
drzwi ewakuacyjne
rozpocznij naukę
0,6m na 100os, min 0,9 (0,8 do 3os), otwierane na zewnatrz, z klatki nie mniej niz szer biegu
min szer biegu, spocznika, wys
rozpocznij naukę
1,2 1,5 0,175
szer wys drog ewakuacyjnych
rozpocznij naukę
0,6 na 100os, 1,4 2,2
zl
rozpocznij naukę
1 z pom przeznaczonymi do jednoczesnego przebywania ponad 50os ktore sa stalymi uzytkownikami 2 z ograniczonymi mozliwosciami poruszania sie 3 użaytecznosci publicznej nie zl12, zl4 mieszkalne 5 zamieszkania zbiorowego
drogi ewakuacyjne dł przy 1/2 dojsciach
rozpocznij naukę
zl 125 10/40, zl3 30/60, zl4 60/100
place zabaw
rozpocznij naukę
odleglosc od ulic, okien, miejsc gromadzenia odpadow 10m, 50% pow przez 2h od 10 do 16 w dniach rownonocy, 1 w srodmiejskiej
miejsca gromadzenie odpadow
rozpocznij naukę
10m od okien placu zabaw, 3m od granicy nie jest wymagane gdy styka sie ze smietnikiem, max 80m od klatki
problemy arch 70/80 lata
rozpocznij naukę
monotonia powtarzalnosc, slaba jakosc wykonania, niskiej jakosci materialy, slabe rozwiazanie termiczne i akustyczne, niedobor przestrzeni publ

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.