Pytanie                    | 
                
                    Odpowiedź                    | 
            
        
        
      Co to jest Programowanie Zorientowane Obiektowo?    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Programowanie zorientowane obiektowo opiera się na czterech filarach, koncepcjach które odróżniają je od innych para- dygmatów programowania. Jest to abstrakcja, hermetyzacja, dziedziczenie, polimorfizm   
 | 
 | 
 | 
      Co to jest Abstrakcja w Programowaniu Zorientowanym Obiektowo?    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Abstrakcja jest modelem rzeczywistego obiektu lub zjawiska, ograniczonego do pewnego kontekstu, przez co dokładnie przedstawia szczegóły związane z tym kontekstem, ale pomija pozostałe.   
 | 
 | 
 | 
      Co to jest Hermetyzacja w Programowaniu Zorientowanym Obiektowo?    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Hermetyzacja to zdolność obiektu do ukrywania części swojego stanu i zachowania przed innymi obiektami, eksponując resz- cie programu tylko ograniczony interfejs.   
 | 
 | 
 | 
      Co to jest Dziedziczenie w Programowaniu Zorientowanym Obiektowo?    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Dziedziczenie to możliwość tworzenia nowych klas na bazie istniejących. Podklasa przejmie pola i metody klasy bazowej.   
 | 
 | 
 | 
      Co to jest Polimorfizm w Programowaniu Zorientowanym Obiektowo?    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Polimorfizm pozwala traktować obiekty różnych klas jako instancje wspólnego interfejsu lub superklasy.   
 | 
 | 
 | 
      Relacje pomiędzy obiektami - Zależność    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Silna relacja, w której jedna klasa potrzebuje drugiej do działania.   
 | 
 | 
 | 
      Relacje pomiędzy obiektami - Asocjacja    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Asocjacja to relacja między dwoma klasami, która pokazuje, że jedna klasa korzysta z drugiej. Nie ma tu silnej zależności. Może być jednokierunkowa lub dwukierunkowa.   
 | 
 | 
 | 
      Relacje pomiędzy obiektami - Agregacja    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Agregacja to relacja "całość-część", gdzie obiekty części są integralnymi elementami całości, ale mogą istnieć poza jej kontekstem.   
 | 
 | 
 | 
      Relacje pomiędzy obiektami - Kompozycja    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Kompozycja to relacja "całość-część" o ścisłym związku, w której części są całkowicie zależne od życia całości i nie mogą istnieć bez niej.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Domain Name System - System zamiany nazw domen na adresy IP.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      System bezpieczeństwa sieciowego, który monitoruje i kontroluje ruch sieciowy na podstawie określonych reguł.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Mały fragment danych wysyłany przez serwer i przechowywany na komputerze użytkownika, używany do śledzenia stanu sesji.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Mechanizm przechowywania danych użytkownika pomiędzy różnymi żądaniami HTTP.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Secure Sockets Layer/Transport Layer Security - Protokoły kryptograficzne, które zapewniają bezpieczną komunikację przez internet.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Przyjazny dla użytkownika adres, który jest używany do identyfikacji strony internetowej.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Uniform Resource Locator - Adres, który jednoznacznie identyfikuje zasób w internecie.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Hosting to usługa przechowująca dane strony internetowej na serwerach   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Zestaw reguł i standardów umożliwiających komunikację między urządzeniami w sieci.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Mechanizm przechowywania danych w pamięci podręcznej, aby przyspieszyć przyszłe żądania tych samych danych.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Wersja protokołu internetowego używana do identyfikacji urządzeń w sieci za pomocą 128-bitowych adresów, stworzona, aby zastąpić IPv4 z powodu wyczerpywania się dostępnych adresów.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Wersja protokołu internetowego używana do identyfikacji urządzeń w sieci za pomocą 32-bitowych adresów.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Internet Protocol Address - Unikalny numer przypisany do każdego urządzenia podłączonego do sieci komputerowej korzystającej z protokołu internetowego do komunikacji.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Content Delivery Network - System rozproszonych serwerów, które dostarczają treści do użytkowników na podstawie ich lokalizacji geograficznej, aby zminimalizować opóźnienia.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      PHP było pierwotnie skrótem od Personal Home Page, ale teraz oznacza inicjalizację rekurencyjną PHP: Hypertext Preprocessor.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Zbiór gotowych komponentów i narzędzi, które ułatwiają tworzenie aplikacji webowych.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Model / View / Controller - Wzorzec projektowy, który oddziela logikę aplikacji (Model), interfejs użytkownika (View) i kontrolę przepływu danych (Controller).   
 | 
 | 
 |