Pytanie |
Odpowiedź |
Imagine if we'd known this information five years ago if we'd (we had) known (gdybyśmy znali) - brak wiedzy w przesztości Information' jest zawsze pojedyncze, 'two informations' jest błędne rozpocznij naukę
|
|
Wyobraź sobie, że znalibyśmy tę informację pięć lat temu
|
|
|
Excuse me, could I have one more fork? rozpocznij naukę
|
|
Przepraszam, czy mogłabym dostać jeszcze jeden widelec?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Let me take a look at your ear rozpocznij naukę
|
|
Pozwól mi spojrzeć na Twoje ucho
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
The doctor should examine your ear rozpocznij naukę
|
|
Lekarz powinien zbadać twoje ucho
|
|
|
You should have your ear examined Kiedy zlecasz komus wykonania ustugi użyj have + rzecz + czynność w przeszłości (3cia forma) You should have your ear examined rozpocznij naukę
|
|
Powinieneś zbadać swoje ucho
|
|
|
Look at my amazing horse! rozpocznij naukę
|
|
Spójrz na mojego niesamowitego konia!
|
|
|
I'll ride my horse and you can ride your bicycle will wyraża tu spontaniczną decyzję Użyj *ride' kiedy jedziesz na czymś okrakiem ride a bike - jeździć na rowerze ride a horse - jeździć na koniu ride a motorcycle - jeździć na motorze rozpocznij naukę
|
|
Ja pojadę na moim koniu, a Ty pojedziesz na swoim rowerze
|
|
|
Why is your keyboard so dirty? rozpocznij naukę
|
|
Dlaczego twoja klawiatura jest taka brudna?
|
|
|
Typing on a keyboard is very quick rozpocznij naukę
|
|
Pisanie na klawiaturze jest bardzo szybkie
|
|
|
They've got new expensive chairs rozpocznij naukę
|
|
Oni otrzymali nowe drogie krzesła
|
|
|
They would look very elegant in our kitchen Przypuszczenie wyrazisz poprzez 'would They look very elegant in our kitchen (Wyglądają bardzo elegancko w naszej kuchni) They would look very elegant in our kitchen (Wyglądałyby bardzo elegancko w naszej kuchni) rozpocznij naukę
|
|
Wyglądałyby bardzo elegancko w naszej kuchni
|
|
|
I love watching birds from my window rozpocznij naukę
|
|
Uwielbiam oglądać ptaki z mojego okna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
They cut all the trees and now we can't hear any birds rozpocznij naukę
|
|
Przecinają wszystkie drzewa, a teraz nie słyszymy żadnych ptaków
|
|
|
Watch out with this knife because you could cut yourself Gdy chcesz wyrazić małe prawdopodobieństwo czegoś, użyj 'could zamiast can because you can cut yourself (spore prawdopodobieństwo) because you could cut yourself (mate prawdopodobieństwo) rozpocznij naukę
|
|
Uważaj z tym nożem, bo możesz się przeciąć
|
|
|
As soon as he opened his eyes, he heard the dog rozpocznij naukę
|
|
Gdy tylko otworzył oczy, usłyszał psa
|
|
|
I'll keep an eye on you two rozpocznij naukę
|
|
Będę mieć oko na Was dwoje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
They are carrying all their things with them Zauważ, że 'with them' (ze sobą, a dostownie z nimi) znajduje się na końcu zdania Użyj tutaj dopasowanego do osoby 'to be oraz końcówki "ing' dodanej do czynności. ponieważ dzieje się to teraz rozpocznij naukę
|
|
Niosą ze sobą wszystkie swoje rzeczy
|
|
|
Are they carrying everything in that small backpack? rozpocznij naukę
|
|
Czy niosą wszystko w tak małym plecaku?
|
|
|
These backpacks are really heavy this (czytaj z krótkim i) backpack - ten plecak these (czytaj z długim ii) backpacks - te plecaki rozpocznij naukę
|
|
Te plecaki są naprawdę ciężkie
|
|
|
They are heavier than they look rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
They need a map to reach the hotel rozpocznij naukę
|
|
Potrzebują mapy, aby dotrzeć do hotelu
|
|
|
Instead of waiting here, why don't we go for a walk? Jeśli mówisz "zamiast czegoś", po 'instead dajesz 'of Po `instead of użyj czynności z '-ing for a walk (nie: on a walk) - na spacer rozpocznij naukę
|
|
Zamiast czekać tutaj, dlaczego nie pójdziemy na spacer?
|
|
|
I need a spoon instead of a fork rozpocznij naukę
|
|
Potrzebuję łyżki zamiast widelca
|
|
|
I'm used to eating soup with a spoon I'm used to eat' znaczy 'jestem przyzwyczajony' (do czegoś) - czynność po I'm used to' z '-ing Porównaj: I'm used to eating soup - Jestem przyzwyczajony do jedzenia zupy I used to eat soup - Jadtem zupę (był to mój dawny zwyczaj) rozpocznij naukę
|
|
Jestem przyzwyczajony do jedzenia zupy łyżką
|
|
|
His nose looks just like his parents' 'parents' to skrót od 'parents' nose, aby nie powtarzać stowa 'nose Do określenia przynależności, na końcu stowa dodaj 's, chyba, że to stowo kończy się już na 's' (najczęściej w liczbie mnogiej - wtedy dodasz sam apostrof (") his parents' (nose) - rozpocznij naukę
|
|
Jego nos wygląda tak samo jak u jego rodziców
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
I woke up with a runny nose, so I might be sick rozpocznij naukę
|
|
Obudziłem się z katarem, więc mogę być chory
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
I want to fill my backpack with a lot of food rozpocznij naukę
|
|
Chcę wypełnić swój plecak masą jedzenia
|
|
|
How could we fill this empty space? rozpocznij naukę
|
|
Jak moglibyśmy wypełnić te pustą przestrzeń?
|
|
|
I think she enjoyed the meal, because her plate is already empty rozpocznij naukę
|
|
Myslę, że smakował jej ten posiłek, bo jej talerz jest już pusty
|
|
|
You can empty the glass if you want to rozpocznij naukę
|
|
Możesz opróżnić szklankę, jeśli chcesz
|
|
|
Darling, would you mind emptying the dishwasher? rozpocznij naukę
|
|
Kochanie, mógłbyś opróżnić zmywarkę?
|
|
|
We can make our apartment cosier with some candles rozpocznij naukę
|
|
Możemy uczynić nasze mieszkanie przytulniejszym za pomocą kilku świeczek
|
|
|
What's the temperature today? rozpocznij naukę
|
|
Jaka jest dziś temperatura?
|
|
|
Pamiętaj, że określenie "high' nie dotyczy wzrostu ludzi. 'High' może dotyczyć budynków, albo np czegoś wysoko w górach na niebie, itp. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
I woke up with a high temperature yesterday rozpocznij naukę
|
|
Obudziłem się wczoraj z wysoką temperaturą
|
|
|
Would you mind taking a look at my arm? rozpocznij naukę
|
|
Mógłbyś zerknąć na moje ramię? (dosł. nie masz nic przeciwko)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Does it hurt when you raise your arm? rozpocznij naukę
|
|
Boli, gdy podnosisz ramię?
|
|
|
I couldn't wait to use my new pan rozpocznij naukę
|
|
Nie mogłem się doczekać, aby użyć mojej nowej patelni
|
|
|
It's quite useful to know how to change your tires rozpocznij naukę
|
|
Jest całkiem przydatne, aby wiedzieć, jak się zmienia opony
|
|
|
I have had this cat for almost ten years Przekazujesz tu informację, jak długo trwa czynność, która jeszcze się nie zakończyta więc powiesz 'have had rozpocznij naukę
|
|
Mam tego kota od prawie dziesięciu lat
|
|
|
Have you ever had any pets? Chodzi o doświadczenia życiowe, dlatego użyjesz 'have had rozpocznij naukę
|
|
Czy kiedykolwiek miałeś jakieś zwierzęta?
|
|
|
If your legs were longer, these trousers would be perfect rozpocznij naukę
|
|
Gdyby Twoje nogi były dłuższe, te spodnie byłyby idealne
|
|
|
I don't want to eat anymore I'm totally full Anymore' znaczy dosłownie "nic więcej" (any ⁃ nic, żadnego; more ⁃ Więcej), ale przetłumaczysz to jako "już" rozpocznij naukę
|
|
Nie chcę już jeść, jestem całkowicie pełny
|
|
|
If there is a fire, you should call the firefighters rozpocznij naukę
|
|
Jeśli jest pożar, powinieneś zadzwonić po strażaków
|
|
|
We are invited for our neighbours' wedding Do określenia przynależności, na końcu stowa dodaj 's, chyba, że to stowo kończy się już na 's (najczęściej w liczbie mnogiej - wtedy dodasz sam apostrof (') our neighbour's wedding -ślub naszego sąsiada our neighbours' wedding - ślub naszych sąsiadów rozpocznij naukę
|
|
Jesteśmy zaproszeni na ślub naszych sąsiadów
|
|
|
If we can't come to their wedding, we should send them a gift rozpocznij naukę
|
|
Jeśli nie możemy przyjść na ich ślub, powinniśmy wysłać im prezent
|
|
|
Can you send them a message to come to the meeting immediately? rozpocznij naukę
|
|
Czy możesz wysłać im wiadomość, aby natychmiast przyszli na spotkanie?
|
|
|
I've sent everyone a message rozpocznij naukę
|
|
Wysłałem wszystkim wiadomość
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
We have some important things to discuss rozpocznij naukę
|
|
Mamy kilka ważnych rzeczy do omówienia
|
|
|
We want to discuss this because we disagree rozpocznij naukę
|
|
Chcemy to przedyskutować. ponieważ się nie zgadzamy
|
|
|
It's so late that my brain doesn't work anymore rozpocznij naukę
|
|
Jest tak późno, że mój mózg już nie działa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
I'm tired, let's take the lift instead of the stairs rozpocznij naukę
|
|
Jestem zmęczony, weźmy windę zamiast schodów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Do you want me to give you a lift? rozpocznij naukę
|
|
Chcesz, żebym Cię podwiózł?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
I don't need a lift, I need some exercise rozpocznij naukę
|
|
Nie potrzebuję windy, potrzebuję ruchu
|
|
|
The weather is going to be really bad this evening Użyjesz tutaj 'is going to', bo jest to przewidywanie na podstawie tego, co widzisz na niebie rozpocznij naukę
|
|
Pogoda będzie naprawdę zła dziś wieczorem
|
|
|
We've been playing this board game for two hours Podkreślasz tu trwanie czynności do teraz, i wykonywania jej nadal - używasz więc have been for two hours - od dwóch godzin rozpocznij naukę
|
|
Gramy w tę grę planszową od dwóch godzin
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
I think we're only halfway rozpocznij naukę
|
|
Myślę, że jesteśmy dopiero w połowie drogi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
He told the story of his life in an interview rozpocznij naukę
|
|
Opowiedział historię swojegożycia w wywiadzie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nie jesteś jeszcze dorosły
|
|
|
This content is for adults only rozpocznij naukę
|
|
Ta treść jest przeznaczona tylko dla dorosłych
|
|
|
The backpack seems light, because of its light colours rozpocznij naukę
|
|
Plecak wydaje się lekki przez jego jasne kolory
|
|
|
You can comfortably sleep on such a pillow rozpocznij naukę
|
|
Możesz wygodnie spać na takiej poduszce
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Whatever, I don't care anyway rozpocznij naukę
|
|
Co z tego, i tak mnie to nieobchodzi
|
|
|
I'll do whatever you want rozpocznij naukę
|
|
Zrobię, cokolwiek zechcesz
|
|
|
Can you put the flowers in this pot? rozpocznij naukę
|
|
Czy możesz włożyć kwiaty do tej doniczki?
|
|
|
I thought this would be heavy, but it's very light rozpocznij naukę
|
|
Myślałem, że to będzie ciężkie, ale jest bardzo lekkie
|
|
|
Take good care of your teeth rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
If your teeth hurt, you should have gone to the dentist rozpocznij naukę
|
|
Jeśli bolały Cię zęby, powinieneś był się udać do dentysty
|
|
|
Our boss has always cared about us rozpocznij naukę
|
|
Nasz szef zawsze się o nastroszczył
|
|
|
They are laughing because I've fallen from the chair rozpocznij naukę
|
|
Śmieją się, bo spadłem z krzesła
|
|
|
Our funny boss makes us laugh every day rozpocznij naukę
|
|
Nasz zabawny szef rozśmiesza nas każdego dnia
|
|
|
He is so funny, that he even makes my father laugh rozpocznij naukę
|
|
Jest taki zabawny, że nawet rozśmiesza mojego ojca
|
|
|
I only drink coffee from my favourite mug rozpocznij naukę
|
|
Piję kawę tylko z mojego ulubionego kubka
|
|
|
I've collected mugs from all around the world rozpocznij naukę
|
|
Zebrałem kubki z całego świata
|
|
|
Where did you buy this bowl from? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
I cook spaghetti in the big pot rozpocznij naukę
|
|
Gotuję spaghetti w dużym garnku
|
|
|
The sink in the kitchen is used most often rozpocznij naukę
|
|
Zlew w kuchni jest najczęściej używany
|
|
|
The fork has sunk in the sink rozpocznij naukę
|
|
Widelec zatopił się w zlewie
|
|
|
My grandparents who live on the farm used to have a lot of chickens rozpocznij naukę
|
|
Moi dziadkowie, którzy mieszkają na farmie, mieli dużo kurczaków
|
|
|
I would like to fry some chicken rozpocznij naukę
|
|
Chciałbym usmażyć kurczaka
|
|
|
She used to fry pancakes in the morning rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wymijać, przechodzić, podawać, zdawać
|
|
|
He just passed me without even looking Użyj tutaj 'just passed zamiast has just passed, ponieważ nie chodzi tutaj o to, że "On dopiero co mnie miną", tylko "Po prostu mnie minąt (w przeszłości) just- po prostu, właśnie, dopiero co rozpocznij naukę
|
|
Po prostu mnie minął, nawet niepatrząc
|
|
|
Could you pass me the salt, please? Powiedz, the salt" ponieważ chodzi o konkretny pojemnik z solą na stole, nie ogólnie "sól" Stowo pass' ma wiele znaczeń: wymijać, przechodzić, podawać, zdawać (egzamin) rozpocznij naukę
|
|
Czy mógłbyś mi podać sól, proszę?
|
|
|
I've finally passed my exam rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Do you already have your driving licence? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
This game has way too few levels way wystepuje tu w znaczeniu "o wiele za" (" way znaczy również "droga" lub "sposób") 'few' znaczy "niewiele" (niewystarczająco), użyjesz tego stowa z rzeczami, które możesz policzyć (np. poziomy) rozpocznij naukę
|
|
Ta gra ma o wiele zamało poziomów
|
|
|
This is going to be the final level rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Do you realise how good your English is? rozpocznij naukę
|
|
Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jak dobry jest Twój angielski?
|
|
|
Your cooking skills are excellent rozpocznij naukę
|
|
Twoje umiejętności gotowania są doskonałe
|
|
|
Why don't you try to talk to an Englishman rozpocznij naukę
|
|
Dlaczego nie spróbujesz porozmawiać z Anglikiem
|
|
|
We got to the end of the course rozpocznij naukę
|
|
Dotarliśmy do końca kursu
|
|
|
Let us know if you liked this course rozpocznij naukę
|
|
Daj nam znać, jeśli podobał Ci sięten kurs
|
|
|
Please give us five stars in the Google Play or AppStore rozpocznij naukę
|
|
Daj nam, proszę, pięć gwiazdek w Google Play lub Appstore
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|