Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
połączenie metod statycznych i matematycznych do analizy danych ekonomicznych. Pozwala na empiryczne testowanie teorii ekonomicznych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uproszczony obraz rzeczywistości, który pomaga zrozumieć i wyjaśnić zjawiska ekonomiczne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
słowną, graficzną i matematyczną.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
równanie lub układ równań dotyczących zjawisk ekonomicznych, skonstruowany z myślą o weryfikacji empirycznej i praktycznym zastosowaniu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nie zawiera składnika losowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bez wpływu czasu na zmienne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uwzględnia upływ czasu i zmiany w czasie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ma prostą postać równania liniowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ma bardziej złożoną strukturę matematyczną (kwadratowy, potęgowy, logarytmiczny)
|
|
|
Model przyczynowo-skutkowy rozpocznij naukę
|
|
wyjaśnia związek przyczynowy między zmiennymi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opisuje zmiany zjawisk w czasie bez wskazania ich przyczyn
|
|
|
Proces budowy modelu ekonometrycznego rozpocznij naukę
|
|
1. Określenie celu modelu 2. Dobór zmiennych 3. Estymacja parametrów 4. Weryfikacja modelu 5. Poprawki modelu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
reprezentuje czynniki, których nie można przewidzieć lub które mają charakter losowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmienna, której wartości próbujemy przewidzieć lub wyjaśnić
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmienna, która ma wpływ na zmienną objaśnianą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmienna zewnętrzna, której wartość przyjmujemy jako dane
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
liczymy ją na podstawie zmiennej egzogenicznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przedstawiają rzeczywiste procesy ekonomiczne, ale same w sobie nie sugerują jakie działania trzeba podjąć
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
służą bezpośrednio do rozwiązywania problemów i wskazują najlepszy sposób postępowania
|
|
|
Równanie regresji liniowej rozpocznij naukę
|
|
opisuje teoretyczną zależność między zmiennymi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
różnice między wartościami empirycznymi a teoretycznymi
|
|
|
Metoda najmniejszych kwadratów polega na rozpocznij naukę
|
|
minimalizacji sumy kwadratów reszt
|
|
|