Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
To jedno z podstawowych pojęć ekonomicznych zarówno w ujęciu realnym jak i teorytycznym.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
W najbardziej popularnym rozumieniu, rynek określa się jako miejsce transakcji kupna i sprzedaży, a w teorii i ekonomii rynek jest rozumiany jako miejsce, w którym dostawcy i nabywcy (klient) uzgadniają, co i kiedy, w jakiej ilości oraz po jakiej cenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ilość produktów i usług oferowanych na danym rynku w danym czasie i po określonej cenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zapotrzebowanie na określone dobra i usługi poparte środkami płatniczymi, którymi dysponują konsumenci. Popyt w dużej mierze wyznaczony przez ceny.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To trzeci element rynku. Jej wysokość zależy od relacji podaży i popytu. Duży popyt przy niewystarczającej sprzedaży daje nam duże ceny. Mały popyt daje nam spadek cen.
|
|
|
Cenowa elastyczność popytu rozpocznij naukę
|
|
Jeśli wartość wskaźnika jest większa od 1, jest to popyt elastyczny. Jeśli wartość wskaźnika jest równa 1, jest to popyt sztywny. jeśli wartość wskaźnika jest mniejsza od 1, jest to popyt nie elastyczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wynik składa się ze wszystkich potencjalnych gości hotelowych mających określoną potrzebę lub pragnienie, który w celu ich zaspokojenia są gotowi dokonać transakcji lub wymian.
|
|
|
czynniki wpływające na popyt rozpocznij naukę
|
|
wysokość dochodów potencjalnych gości, położenie obiektu, atrakcyjność turystyczną
|
|
|
czynniki wpływające na podaż rozpocznij naukę
|
|
dostosowanie oferty do potrzeb gości, stopień kategoryzacji (standard), rosnący poziom wymagań opisanych przepisami (budowlanymi, sanepidu itd)
|
|
|
podmioty rynku usług hotelarskich rozpocznij naukę
|
|
Hotele, motele, pensjonaty, domy wycieczkowe, pola biwakowe, kempingi, schroniska, schroniska młodzieżowe oraz instytucje wspierające działalność turystyczno-hotelarską
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
W rozwoju koncepcji marketingu wyróżniamy trzy ery: era sprzedażowa, produkcyjna oraz marketingowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jest związana z rewolucją przemysłową, która miała miejsce w II połowie XIX wieku w USA, a następnie w Europie. Dynamiczny rozwój produkcji któremu towarzyszył spadek kosztów wytwarzania, a w konsekwencji wzrost zysków.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
miała miejsce w połowie 20 XX wieku do początku lat 50, w krajach wysoko rozwiniętych. Nasycenie rynku poprzez rozwój masowej produkcji oraz wzrost siły nabywczej ludności.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
W krajach wysoko rozwiniętych rozpoczęła się na początku lat 50. Odkryto wtedy, że trzeba brać pod uwagę życzenia konsumenta.
|
|
|
Jakie są orientację marketingowe rozpocznij naukę
|
|
Orientacja produkcyjna, sprzedażowa, produktowa oraz marketingowa
|
|
|
co trzeba robić aby utrzymać się na rynku rozpocznij naukę
|
|
Aby utrzymać się na rynku, firmy muszą mieć zdolność elastycznego przystosowania się do zmian otoczenia rynkowego, a to wymaga do zmian otoczenia rynkowego, a to wymaga znajomości i dostrzegania zarówno szans, jak o zagrożeń firmy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
indywidualizowanie działań marketingowych, przestrzeganie w działaniach marketingowych zasad ekologii i etyki gospodarczej, wykorzystanie i adaptacja w marketingu technologii informatycznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to zbiór metod i technik, które umożliwiają badanie popytu oraz kreowanie nowych potrzeb. umożliwia to pochyl rynku na jednorodne grupy konsumentów. w zależności od potrzeb wykorzystuje się: produkt, cenę, dystrybucję oraz promocję
|
|
|
instrumenty marketingu 4P rozpocznij naukę
|
|
product - asortyment, jakość, marka / price - cennik, rabaty, terminy / place - kanały dystrybucji, lokalizacja, transport / promotion - reklama, promocja, sprzedaż osobista
|
|
|
rozszerzony mix marketingowy 7P rozpocznij naukę
|
|
personel (pracownik) - aby nakłonić do kupna / proces (process) - analiza procesu obsługi klienta / System mizualny/wizualny(physical evidence) - charakterystyczne logo, kolory, spójny wizerunek, dźwięki
|
|
|
Jaki ma charakter marketing rozpocznij naukę
|
|
Marketing ma charakter dynamiczny, jest istotą. zaspokojania w sposób systemowy zidentyfikowanych wcześniej potrzeb konsumenta docelowego. Celem tych działań jest kreowanie zyski.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przygotowawcze: gromadzenie informacji rynkowych, badanie rynku, planowanie produktu i asortymentu, kalkulacje cen / wykonawcze: reklamę, obsługę klienta, obsługę serwisową / wspomagające: finansowanie, partypacja w ryzyku i ubezpieczenie od jego skutków
|
|
|
podstawówce funkcje marketingu niezależnie od przyjętych podziałów rozpocznij naukę
|
|
planowanie cen, planowanie promocji, analizę konsumentów i otoczenia, społeczna odpowiedzialność
|
|
|