Moja lekcja

 0    25 fiszek    mrarbuzik
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Osoba przedsiębiorcza
rozpocznij naukę
Osoba, która dostrzega i wykorzystuje okazje, podejmuje inicjatywy, organizuje zasoby i zarządza ryzykiem.
Przedsiębiorczość
rozpocznij naukę
Zdolność do inicjowania, zarządzania i rozwijania przedsięwzięć gospodarczych lub społecznych.
Podział przedsiębiorstw
rozpocznij naukę
Podział według wielkości (mikro, małe, średnie, duże), formy własności (państwowe, prywatne) i rodzaju działalności.
Aktywność przedsiębiorcza
rozpocznij naukę
Działania związane z poszukiwaniem nowych rozwiązań i realizacją pomysłów.
Przedsiębiorczość społeczna
rozpocznij naukę
Rozwiązywanie problemów społecznych przy jednoczesnym generowaniu zysków, np. przez organizacje non-profit.
Podmioty przedsiębiorczości społecznej
rozpocznij naukę
Organizacje non-profit, fundacje, spółdzielnie socjalne działające na rzecz społeczeństwa.
Cechy osoby przedsiębiorczej
rozpocznij naukę
Kreatywność, odwaga, umiejętność organizacji, elastyczność, zarządzanie ryzykiem.
Rola przedsiębiorczości w życiu osobistym i gospodarce
rozpocznij naukę
Wspiera rozwój umiejętności osobistych, zatrudnienie, innowacje i rozwój gospodarki.
Rozwój własnych kompetencji przedsiębiorczych
rozpocznij naukę
Proces nabywania umiejętności i wiedzy niezbędnej do skutecznego działania.
Podział kompetencji
rozpocznij naukę
Twarde (specjalistyczne, techniczne) i miękkie (społeczne, komunikacyjne).
Kompetencje kluczowe wg Rady UE
rozpocznij naukę
Umiejętności potrzebne do samorozwoju, aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie i zatrudnienia.
Plan rozwoju kompetencji przedsiębiorczych
rozpocznij naukę
Strategia samorozwoju obejmująca naukę nowych umiejętności, mentorstwo i doświadczenie praktyczne.
Model / proces komunikacji
rozpocznij naukę
Składa się z nadawcy, odbiorcy, przekazu, medium i sprzężenia zwrotnego.
Rodzaje komunikacji
rozpocznij naukę
Werbalna (słowa, rozmowa) i niewerbalna (gesty, mimika).
Skuteczna komunikacja
rozpocznij naukę
Jasne wyrażenie intencji, aktywne słuchanie i unikanie barier komunikacyjnych.
Wywieranie wpływu
rozpocznij naukę
Świadome działanie mające na celu zmianę zachowań lub postaw innych osób.
Manipulacja
rozpocznij naukę
Ukryte, nieetyczne działania mające na celu zmianę decyzji lub postaw innych osób.
Techniki manipulacji
rozpocznij naukę
stopa w drzwiach, przekazywanie fałszywych informacji, Ośmieszanie, wzbudzanie litości(poza ofiary), Tworzenie sytuacji stresowych, manipulacja własnym wizerunkiem
Prowadzenie negocjacji
rozpocznij naukę
Proces osiągania porozumienia pomiędzy stronami w celu uzyskania wzajemnych korzyści.
Zarządzanie czasem
rozpocznij naukę
Efektywne planowanie i organizacja zadań, aby osiągnąć cele w krótszym czasie.
Podejmowanie decyzji
rozpocznij naukę
Proces wyboru najlepszego działania spośród dostępnych opcji.
Zespół
rozpocznij naukę
Grupa osób współpracujących w celu osiągnięcia wspólnego celu.
Zasady budowania zespołu
rozpocznij naukę
Jasna komunikacja, wyznaczanie ról i celów, wzajemne wsparcie i zaufanie.
Kreatywne myślenie
rozpocznij naukę
Generowanie nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań wykraczających poza standardowe schematy.
Techniki pobudzające kreatywne myślenie
rozpocznij naukę
Burza mózgów, myślenie lateralne, technika „6 kapeluszy myślowych”.

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.