Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Osoba, która dostrzega i wykorzystuje okazje, podejmuje inicjatywy, organizuje zasoby i zarządza ryzykiem.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zdolność do inicjowania, zarządzania i rozwijania przedsięwzięć gospodarczych lub społecznych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Podział według wielkości (mikro, małe, średnie, duże), formy własności (państwowe, prywatne) i rodzaju działalności.
|
|
|
Aktywność przedsiębiorcza rozpocznij naukę
|
|
Działania związane z poszukiwaniem nowych rozwiązań i realizacją pomysłów.
|
|
|
Przedsiębiorczość społeczna rozpocznij naukę
|
|
Rozwiązywanie problemów społecznych przy jednoczesnym generowaniu zysków, np. przez organizacje non-profit.
|
|
|
Podmioty przedsiębiorczości społecznej rozpocznij naukę
|
|
Organizacje non-profit, fundacje, spółdzielnie socjalne działające na rzecz społeczeństwa.
|
|
|
Cechy osoby przedsiębiorczej rozpocznij naukę
|
|
Kreatywność, odwaga, umiejętność organizacji, elastyczność, zarządzanie ryzykiem.
|
|
|
Rola przedsiębiorczości w życiu osobistym i gospodarce rozpocznij naukę
|
|
Wspiera rozwój umiejętności osobistych, zatrudnienie, innowacje i rozwój gospodarki.
|
|
|
Rozwój własnych kompetencji przedsiębiorczych rozpocznij naukę
|
|
Proces nabywania umiejętności i wiedzy niezbędnej do skutecznego działania.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Twarde (specjalistyczne, techniczne) i miękkie (społeczne, komunikacyjne).
|
|
|
Kompetencje kluczowe wg Rady UE rozpocznij naukę
|
|
Umiejętności potrzebne do samorozwoju, aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie i zatrudnienia.
|
|
|
Plan rozwoju kompetencji przedsiębiorczych rozpocznij naukę
|
|
Strategia samorozwoju obejmująca naukę nowych umiejętności, mentorstwo i doświadczenie praktyczne.
|
|
|
Model / proces komunikacji rozpocznij naukę
|
|
Składa się z nadawcy, odbiorcy, przekazu, medium i sprzężenia zwrotnego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Werbalna (słowa, rozmowa) i niewerbalna (gesty, mimika).
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jasne wyrażenie intencji, aktywne słuchanie i unikanie barier komunikacyjnych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Świadome działanie mające na celu zmianę zachowań lub postaw innych osób.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ukryte, nieetyczne działania mające na celu zmianę decyzji lub postaw innych osób.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stopa w drzwiach, przekazywanie fałszywych informacji, Ośmieszanie, wzbudzanie litości(poza ofiary), Tworzenie sytuacji stresowych, manipulacja własnym wizerunkiem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Proces osiągania porozumienia pomiędzy stronami w celu uzyskania wzajemnych korzyści.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Efektywne planowanie i organizacja zadań, aby osiągnąć cele w krótszym czasie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Proces wyboru najlepszego działania spośród dostępnych opcji.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Grupa osób współpracujących w celu osiągnięcia wspólnego celu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jasna komunikacja, wyznaczanie ról i celów, wzajemne wsparcie i zaufanie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Generowanie nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań wykraczających poza standardowe schematy.
|
|
|
Techniki pobudzające kreatywne myślenie rozpocznij naukę
|
|
Burza mózgów, myślenie lateralne, technika „6 kapeluszy myślowych”.
|
|
|