Moja lekcja

 0    42 fiszki    nikolaleszczynska
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Scharakteryzuj funkcje zarządzania
rozpocznij naukę
Planowanie, Organizowanie, Kierowanie, Kontrolowanie, Analiza i podejmowanie decyzji
Planowanie
rozpocznij naukę
Określenie celu, ustalenie konkretnych działań i zasobów potrzebnych do osiągniecia celu oraz zaplanowanie ich wykorzystania w odpowiednim czasie
Organizowanie
rozpocznij naukę
Rozdzielanie zadań i zasobów pomiędzy poszczególnych pracowników oraz tworzenie struktury organizacyjnej, która umożliwi realizację celów
Kierowanie
rozpocznij naukę
Motywowanie i inspirowanie pracowników do realizacji zadań i osiągania celów organizacji
Kontrolowanie
rozpocznij naukę
Sprawdzanie czy cele zostały osiągnięte i czy działania są realizowane zgodnie z planem
Analiza i podejmowanie decyzji
rozpocznij naukę
Przeprowadzanie analizy danych i informacji, aby podjąć odpowiednie decyzje dotyczące działań organizacji
Metody analizy strategicznej
rozpocznij naukę
Analiza makrootoczenia, Analiza otoczenia konkurencyjnego, Analiza potencjału przedsiębiorstwa
Analiza makrootoczenia
rozpocznij naukę
Analiza PEST, ekstrapolacja trendów, analiza luki strategicznej, metoda scenariuszowa, metoda delficka
Analiza potencjału przedsiębiorstwa
rozpocznij naukę
Analiza kluczowych czynników sukcesu, analiza łańcucha wartości firmy, bilans strategiczny, analiza cyklu życia
Omów rodzaje strategii na poziomie korporacji
rozpocznij naukę
Podstawowe, rozwojowe, defensywne, złożone
Strategie podstawowe
rozpocznij naukę
Funkcjonowanie przedsiębiorstwa jako całości, wybór efektywnych dziedzin gospodarowania i finansowania
Strategie rozwojowe
rozpocznij naukę
Dywersyfikacja (wchodzenie firmy na nowe rynki), koncentracja (skupienie na określonej grupie docelowej), integracja (łączenie się z innymi uczestnikami rynku)
Strategie defensywne
rozpocznij naukę
Przetrwanie poprzez redukcję kosztów, zmniejszenie zdolności produkcyjnych i zatrzymanie inwestycji
Strategie złożone
rozpocznij naukę
Łączenie kilku strategii
Scharakteryzuj benchmarking
rozpocznij naukę
Proces porównywania cech organizacji z konkurentami lub liderami w danej branży oraz wprowadzenie sprawdzonych wzorów funkcjonowania we własnej firmie.
Scharakteryzuj rodzaje benchmarkingu
rozpocznij naukę
Ze względu na podmiot: wewnętrzny, konkurencyjny, funkcjonalny, ogólny; Ze względu na przedmiot: strategiczny, procesów, metod zarządzania, produktów
Scharakteryzuj metody benchmarkignu
rozpocznij naukę
Bezpośrednie i pośrednie
Przedstaw koncepcje zarządzania firmą w globalnym otoczeniu
rozpocznij naukę
Koncepcja zarządzania organizacją wiedzy, koncepcja zarządzania dynamicznego, koncepcja fraktalna
Koncepcja zarządzania organizacją wiedzy
rozpocznij naukę
Wykorzystuje się zaangażowanie wszystkich członków organizacji poprzez umożliwienie im uczenie sia na wszystkich szczeblach
Koncepcja zarządzania dynamicznego
rozpocznij naukę
Zbiory wiedzy o firmie i jej otoczeniu, które podlegają ciągłej aktualizacji i doskonaleniu
Koncepcja fraktalna
rozpocznij naukę
Powstała na bazie porównania organizacji do żywego organizmu; organizacja sama wewnętrznie się i silnie reaguje na otoczenie.
Najczęściej stosowane obecnie koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem
rozpocznij naukę
Benchmarking, Kompleksowe zarządzanie przez jakość (TQM), Lean Management
Czym jest logistyka
rozpocznij naukę
Zarządzanie przepływem towarów i informacji od miejsca ich pochodzenia do miejsca konsumpcji, aby zaspokoić potrzeby klientów w sposób efektywny i ekonomiczny.
Jakie są podstawowe cele logistyki
rozpocznij naukę
Skrócenie czasu dostaw, redukcja pośredników, obniżenie kosztów transportu,  Dostarczanie odpowiednich produktów i usług
Jakie są podstawowe zadania logistyki
rozpocznij naukę
Koordynacja efektywności dostaw, Optymalizacja działań, Koordynacja celów przedsiębiorstwa
Wyjaśnij na czym polega integracja w łańcuchu logistycznym.
rozpocznij naukę
Integracja w łańcuchu logistycznym polega na optymalizacji działań poprzez współpracę dostawców, detalistów, producentów, hurtowników i klientów, umożliwiając płynne przemieszczanie się towarów, informacji i środków finansowych.
Czym jest łańcuch logistyczny
rozpocznij naukę
to zespół jednostek, które współpracują w sposób zintegrowany, aby dostarczyć właściwy produkt we właściwe miejsce i czas, zachowując odpowiednią jakość przy najniższym koszcie.
Jakie są elementy integracji w łańcuchu logistycznym
rozpocznij naukę
Towary, informacje, środki finansowe
Jakie są cele integracji w łańcuchu logistycznym
rozpocznij naukę
Minimalizacja kosztów, przyspieszenie obiegu gotówki
Jakie są warunki udanej integracji
rozpocznij naukę
Rozpoznanie potrzeb klienta, strategiczne umiejscowienie zapasów w łańcuchu dostaw, opracowanie odpowiednich procedur zarządzania
Omów wybraną metodę analizy systemów logistycznych
rozpocznij naukę
Metoda analizy ABC – jest to klasyfikacja zasobów według malejącej wartości lub innych kryteriów (okresu przechowywania, długości czasu dostawy). Dokonuje się podziału na trzy klasy: A, B i C.
Wyjaśnij na czym polega integracja w transporcie
rozpocznij naukę
Polega na scalaniu rozproszonych czynności związanych z procesem przewozowym w celu poprawy efektywności i jakości usług transportowych.
Jakie są cele integracji transportu
rozpocznij naukę
Skrócenie czasu przewozu, Zwiększenie dostępności różnych środków transportu, Wygoda i bezpieczeństwo przemieszczania się, Koordynacja procesów logistycznych, Scalanie procesów operacyjnych
Jakie są podstawowe narzędzia integracji:
rozpocznij naukę
Inwestycje w sieć transportową (rozbudowa i modernizacja),  Organizacja systemów i struktur wspierających sprzedaż zintegrowanych usług, Wsparcie ze strony instytucji publicznych w tworzeniu i utrzymaniu zintegrowanych rozwiązań transportowych
Przedstaw źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
rozpocznij naukę
Architektura, Innowacje, Reputacja, Zasoby strategiczne
Architektura
rozpocznij naukę
Współpraca i komunikacja między pracownikami, Relacje z klientami, dostawcami i innymi firmami, Elastyczne przystosowanie się do zmian, zapewniając otwarty przepływ informacji i ułatwiając reagowanie na zmiany w otoczeniu
Innowacje
rozpocznij naukę
Nowe strategie zarządzania, Udoskonalenia istniejących wyrobów i rozszerzanie asortymentu, Wprowadzenie nowych metod wytwarzania, Są kluczowe dla długotrwałej przewagi konkurencyjnej poprzez szybki rozwój organizacji
Reputacja
rozpocznij naukę
Ważny instrument przekazywania informacji o firmie i jej produktach. Dobra reputacja zapewnia trwałe pozytywne opinie i wpływa na wizerunek firmy
Zasoby strategiczne
rozpocznij naukę
Licencje, koncesje (zewnętrzne), pracownicy (wewnętrzne), Zabezpieczają pozycję firmy na rynku, wynikają z unikalnych cech, które są trwałe i własne dla danego przedsiębiorstwa
Omów bariery kulturowe dzielenia się wiedzą
rozpocznij naukę
Kultura hierarchiczna, przekonanie, że wiedza jest przypisana do określonych grup i stanowisk, kultura konkurencji
Omów bariery organizacyjne dzielenia się wiedzą
rozpocznij naukę
Brak przywództwa, niewłaściwy obieg informacji, brak komunikacji między kierownikami działów
Wiedza jako produkt
rozpocznij naukę
jest innowacją, wynikiem działalności firmy, której nie mogą zobaczyć konkurencji. Wiedzę tworzą pracownicy, która jest później sprzedawana w postaci produktów firmy.

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.