Pytanie |
Odpowiedź |
Scharakteryzuj funkcje zarządzania rozpocznij naukę
|
|
Planowanie, Organizowanie, Kierowanie, Kontrolowanie, Analiza i podejmowanie decyzji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Określenie celu, ustalenie konkretnych działań i zasobów potrzebnych do osiągniecia celu oraz zaplanowanie ich wykorzystania w odpowiednim czasie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Rozdzielanie zadań i zasobów pomiędzy poszczególnych pracowników oraz tworzenie struktury organizacyjnej, która umożliwi realizację celów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Motywowanie i inspirowanie pracowników do realizacji zadań i osiągania celów organizacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Sprawdzanie czy cele zostały osiągnięte i czy działania są realizowane zgodnie z planem
|
|
|
Analiza i podejmowanie decyzji rozpocznij naukę
|
|
Przeprowadzanie analizy danych i informacji, aby podjąć odpowiednie decyzje dotyczące działań organizacji
|
|
|
Metody analizy strategicznej rozpocznij naukę
|
|
Analiza makrootoczenia, Analiza otoczenia konkurencyjnego, Analiza potencjału przedsiębiorstwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Analiza PEST, ekstrapolacja trendów, analiza luki strategicznej, metoda scenariuszowa, metoda delficka
|
|
|
Analiza potencjału przedsiębiorstwa rozpocznij naukę
|
|
Analiza kluczowych czynników sukcesu, analiza łańcucha wartości firmy, bilans strategiczny, analiza cyklu życia
|
|
|
Omów rodzaje strategii na poziomie korporacji rozpocznij naukę
|
|
Podstawowe, rozwojowe, defensywne, złożone
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Funkcjonowanie przedsiębiorstwa jako całości, wybór efektywnych dziedzin gospodarowania i finansowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Dywersyfikacja (wchodzenie firmy na nowe rynki), koncentracja (skupienie na określonej grupie docelowej), integracja (łączenie się z innymi uczestnikami rynku)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przetrwanie poprzez redukcję kosztów, zmniejszenie zdolności produkcyjnych i zatrzymanie inwestycji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Scharakteryzuj benchmarking rozpocznij naukę
|
|
Proces porównywania cech organizacji z konkurentami lub liderami w danej branży oraz wprowadzenie sprawdzonych wzorów funkcjonowania we własnej firmie.
|
|
|
Scharakteryzuj rodzaje benchmarkingu rozpocznij naukę
|
|
Ze względu na podmiot: wewnętrzny, konkurencyjny, funkcjonalny, ogólny; Ze względu na przedmiot: strategiczny, procesów, metod zarządzania, produktów
|
|
|
Scharakteryzuj metody benchmarkignu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Przedstaw koncepcje zarządzania firmą w globalnym otoczeniu rozpocznij naukę
|
|
Koncepcja zarządzania organizacją wiedzy, koncepcja zarządzania dynamicznego, koncepcja fraktalna
|
|
|
Koncepcja zarządzania organizacją wiedzy rozpocznij naukę
|
|
Wykorzystuje się zaangażowanie wszystkich członków organizacji poprzez umożliwienie im uczenie sia na wszystkich szczeblach
|
|
|
Koncepcja zarządzania dynamicznego rozpocznij naukę
|
|
Zbiory wiedzy o firmie i jej otoczeniu, które podlegają ciągłej aktualizacji i doskonaleniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Powstała na bazie porównania organizacji do żywego organizmu; organizacja sama wewnętrznie się i silnie reaguje na otoczenie.
|
|
|
Najczęściej stosowane obecnie koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem rozpocznij naukę
|
|
Benchmarking, Kompleksowe zarządzanie przez jakość (TQM), Lean Management
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zarządzanie przepływem towarów i informacji od miejsca ich pochodzenia do miejsca konsumpcji, aby zaspokoić potrzeby klientów w sposób efektywny i ekonomiczny.
|
|
|
Jakie są podstawowe cele logistyki rozpocznij naukę
|
|
Skrócenie czasu dostaw, redukcja pośredników, obniżenie kosztów transportu, Dostarczanie odpowiednich produktów i usług
|
|
|
Jakie są podstawowe zadania logistyki rozpocznij naukę
|
|
Koordynacja efektywności dostaw, Optymalizacja działań, Koordynacja celów przedsiębiorstwa
|
|
|
Wyjaśnij na czym polega integracja w łańcuchu logistycznym. rozpocznij naukę
|
|
Integracja w łańcuchu logistycznym polega na optymalizacji działań poprzez współpracę dostawców, detalistów, producentów, hurtowników i klientów, umożliwiając płynne przemieszczanie się towarów, informacji i środków finansowych.
|
|
|
Czym jest łańcuch logistyczny rozpocznij naukę
|
|
to zespół jednostek, które współpracują w sposób zintegrowany, aby dostarczyć właściwy produkt we właściwe miejsce i czas, zachowując odpowiednią jakość przy najniższym koszcie.
|
|
|
Jakie są elementy integracji w łańcuchu logistycznym rozpocznij naukę
|
|
Towary, informacje, środki finansowe
|
|
|
Jakie są cele integracji w łańcuchu logistycznym rozpocznij naukę
|
|
Minimalizacja kosztów, przyspieszenie obiegu gotówki
|
|
|
Jakie są warunki udanej integracji rozpocznij naukę
|
|
Rozpoznanie potrzeb klienta, strategiczne umiejscowienie zapasów w łańcuchu dostaw, opracowanie odpowiednich procedur zarządzania
|
|
|
Omów wybraną metodę analizy systemów logistycznych rozpocznij naukę
|
|
Metoda analizy ABC – jest to klasyfikacja zasobów według malejącej wartości lub innych kryteriów (okresu przechowywania, długości czasu dostawy). Dokonuje się podziału na trzy klasy: A, B i C.
|
|
|
Wyjaśnij na czym polega integracja w transporcie rozpocznij naukę
|
|
Polega na scalaniu rozproszonych czynności związanych z procesem przewozowym w celu poprawy efektywności i jakości usług transportowych.
|
|
|
Jakie są cele integracji transportu rozpocznij naukę
|
|
Skrócenie czasu przewozu, Zwiększenie dostępności różnych środków transportu, Wygoda i bezpieczeństwo przemieszczania się, Koordynacja procesów logistycznych, Scalanie procesów operacyjnych
|
|
|
Jakie są podstawowe narzędzia integracji: rozpocznij naukę
|
|
Inwestycje w sieć transportową (rozbudowa i modernizacja), Organizacja systemów i struktur wspierających sprzedaż zintegrowanych usług, Wsparcie ze strony instytucji publicznych w tworzeniu i utrzymaniu zintegrowanych rozwiązań transportowych
|
|
|
Przedstaw źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. rozpocznij naukę
|
|
Architektura, Innowacje, Reputacja, Zasoby strategiczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Współpraca i komunikacja między pracownikami, Relacje z klientami, dostawcami i innymi firmami, Elastyczne przystosowanie się do zmian, zapewniając otwarty przepływ informacji i ułatwiając reagowanie na zmiany w otoczeniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nowe strategie zarządzania, Udoskonalenia istniejących wyrobów i rozszerzanie asortymentu, Wprowadzenie nowych metod wytwarzania, Są kluczowe dla długotrwałej przewagi konkurencyjnej poprzez szybki rozwój organizacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ważny instrument przekazywania informacji o firmie i jej produktach. Dobra reputacja zapewnia trwałe pozytywne opinie i wpływa na wizerunek firmy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Licencje, koncesje (zewnętrzne), pracownicy (wewnętrzne), Zabezpieczają pozycję firmy na rynku, wynikają z unikalnych cech, które są trwałe i własne dla danego przedsiębiorstwa
|
|
|
Omów bariery kulturowe dzielenia się wiedzą rozpocznij naukę
|
|
Kultura hierarchiczna, przekonanie, że wiedza jest przypisana do określonych grup i stanowisk, kultura konkurencji
|
|
|
Omów bariery organizacyjne dzielenia się wiedzą rozpocznij naukę
|
|
Brak przywództwa, niewłaściwy obieg informacji, brak komunikacji między kierownikami działów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest innowacją, wynikiem działalności firmy, której nie mogą zobaczyć konkurencji. Wiedzę tworzą pracownicy, która jest później sprzedawana w postaci produktów firmy.
|
|
|