Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
watki lub postaci nadprzyrodzone, watki basniowe powiazane z folklorem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
świat przedstawiony wymyka się realizmowi. nie mam zasad fizyki lub racjonalizmu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pełno sugestii i niedomówień
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wprowadza do wypowiedzi elementy które są podobnie zbudowane
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
posiada dwa znaczenia jedno oczywiste a drugie ukryte
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bogate opisy i wiertno do wzorowanie charakterów postaci miejsc wyglądu wnętrz czy sytuacje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
naukowe postrzeganie rzeczywistości, wierny odwzorowanie rzeczywistości w utworze dzięki odwiedzeniu różnych miejsc
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przeplatanie się świateł realistycznego z fantastycznym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przedstawia rzeczywistość jako syn. cienka granica pomiędzy dwoma światami kropka konwencja funkcjonuje racjonalność i logika utworu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowe zniekształcenie rzeczywistości. ukazanie brzydoty ekscentryzmu informacje i wyolbrzymienia. miesza różne nastroje. parodiuje konwencję pozostałe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uszeregowanie elementów wypowiedzi w taki sposób by zyskać efekt słabnięcia lub nasilania się
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmienia się kolejność wyrazów odbiegając od przyjętej normy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przypisywanie jakiemu zmysłowi wrażeń odbieranych przez inny zmysł
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
środek dwóch wyrazów przeciwstawnych, wykluczających się znaczeniach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zastąpienie nazwy podmiotu na jego rozbudowany opis
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowe opuszczenie jakiegoś elementu wyrażenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozpoczynanie następnych wyrazów tymi samymi literami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
połączenie dwóch wyrazów w celu stworzenia nowego słowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najmniejsza jednostka świata przedstawionego dzieła
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kotyw powtarzających się na przestrzeni wieków
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
środek artystyczny mający na celu wywołanie śmiechu lub rozbawienie odbiorcy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
środek mający na celu wzbudzenie głębokich uczuć wzruszenia litości podziwu lub współczucia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zjawisko polegające na przekształceniu rzeczywistości w mit
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ogół doświadczeń oraz dokonań literackich z przeszłości, które w określonym czasie i dla określonej grupy społecznej służą za punkt odniesienia dla działalności twórczej.
|
|
|