Pytanie |
Odpowiedź |
jaka jest czynność priorytetowa u osoby nieprzytomnej rozpocznij naukę
|
|
udrożnienie dróg oddechowych
|
|
|
kiedy zastosuje rurkę ustno gardłowa rozpocznij naukę
|
|
u nieprzytomnych aby zmniejszyc zagrożenie niedrożnością dróg oddechowych
|
|
|
w postępowaniu z nieprzytomnym dorosłym nie urazowym wezwanie pomocy powinno nastąpić: rozpocznij naukę
|
|
po stwierdzeniu ze poszkodowany jest nieprzytomny
|
|
|
podczas oceny stanu neurologicznego poszkodowanego korzystamy ze skali AVPU, co ona oznacza? rozpocznij naukę
|
|
A- zorientowany V- reaguje na bodźce słowne P- reaguje na bodźce bólowe U- brak reakcji
|
|
|
właściwy rozmiar rurki ustno gardłowej dla nieprzytomnego wyznacza odległość: rozpocznij naukę
|
|
od płatka ucha do kata ust
|
|
|
w czasie prowadzenia u poszkodowanego oddechu zastępczego przy użyciu maski twarzowej i worka samorozprezalnego należy pamiętać o dołączeniu rezerwuaru tlenowego, ma to na celu: rozpocznij naukę
|
|
utrzymanie wysokiego stężenia tlenu w mieszaninie oddechowej, nawet na poziomie bliskim 85%
|
|
|
jaka jest relacja miedzy CPR a AED? rozpocznij naukę
|
|
natychmiastowa resuscytacja i defibrylacja znacznie zwiększa liczbę uratowanych z zatrzymaniem krążenia
|
|
|
na jakiej podstawie podejmujesz decyzje o wdrożeniu resuscytacji? rozpocznij naukę
|
|
utracie przytomności i braku oddechu
|
|
|
od czego zaczyna się prowadzenie resuscytacji u dorosłego? rozpocznij naukę
|
|
od 30 uciśnięć kl. piersiowej
|
|
|
w celach uciskania kl. piersiowej ręce układa się: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kiedy wykonuje się ocenę stanu poszkodowanego podczas prowadzenia resuscytacji? rozpocznij naukę
|
|
jeżeli poszkodowany zacznie prawidłowo oddychać
|
|
|
w przypadku stwierdzenia u pacjenta obecności ciała obcego zachęca się do: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
podczas wykonywania resuscytacji z partnerem jak często powinieneś uciskać klatkę piersiowa? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
koleżanka upadla na korytarzu w pracy, jest nieprzytomna. jak ocenić czy oddycha? rozpocznij naukę
|
|
patrzeć na ruchy kl. piersiowej i słuchać czy jest obecny przepływ powietrza z ust i nosa
|
|
|
u nieprzytomnego nie stwierdzasz oddechu ani tętna. po rozpoczęciu masażu serca stwierdzasz ze doszlo do złamania żeber co robisz? rozpocznij naukę
|
|
nadal prowadzę podjęte działania ratownicze
|
|
|
otyły 50letni mężczyzna od 5 minut skarży się na nagły ostry ból w klatce piersiowej, co robisz? rozpocznij naukę
|
|
kładę mężczyznę w pozycji półsiedzącej i wzywam pomoc
|
|
|
wykonujesz CPR u półrocznego dziecka z zatrzymaniem czynności serca, jaka technikę powinieneś zastosować? rozpocznij naukę
|
|
uciskanie klatki piersiowej dwoma palcami u jednej reki z częstotliwością 100-120 razy na minutę
|
|
|
ocena wstępna chorego nie powinna trwać dłużej niz: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przed przystąpieniem do badania wstępnego u poszkodowanego z obrażeniami pourazowymi należy: rozpocznij naukę
|
|
stabilizować kręgosłup szyjny
|
|
|
poszkodowanego z obrażeniami pourazowymi obraca się podczas wymiotów: rozpocznij naukę
|
|
w sposób zsynchronizowany z ratownikiem trzymającym jego głowę
|
|
|
od której strony prowadzący ocenę wstępna poszkodowanego poszkodowanego powinien podejść? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przez jaki czas prowadzi się ocenę oddechu poszkodowanego? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pierwszy ratownik który stabilizuje głowę wykonuje także szereg innych czynności do których nie należy: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
kiedy można przerwać ocenę wstępna? rozpocznij naukę
|
|
gdy występuje masywny krwotok, niedrożność oddechowa lub zatrzymanie krążenia
|
|
|
ilu ratowników powinno być przy ocenie wstępnej i badania urazowego przy poszkodowanym? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
podczas oceny wstępnej poszkodowanego który leży na brzuchu ale ma prawidłowy oddech jak powinno przebiegać badanie rozpocznij naukę
|
|
badamy i opatrujemy wstępnie w pozycji zastanej
|
|
|
podczas badania poszkodowanego z obrażeniami w pierwszej kolejności należy: rozpocznij naukę
|
|
znaleźć obrażenia stanowiące zagrożenie dla życia
|
|
|
ratownik będący liderem w ocenie wstępnej i badania poszkodowanego: rozpocznij naukę
|
|
wydaje polecenia trzeciemu ratownikowi
|
|
|
badanie powtórne chorego z obrażeniami rozpoczynamy po: rozpocznij naukę
|
|
wykonaniu badania wstępnego
|
|
|
szybkie badanie urazowe poszkodowanego powinno być dokonywane: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
badanie szyi chorego nie obejmuje: rozpocznij naukę
|
|
oceny nawrotu kapilarnego
|
|
|
po zbadaniu szyi i nałożeniu opatrunków można: rozpocznij naukę
|
|
założyć kołnierz ortopedyczny
|
|
|
co mogą sugerować wypełnione żyły szyjne rozpocznij naukę
|
|
tamponadę secra i odmę prężna
|
|
|
po założeniu kołnierza ortopedycznego: rozpocznij naukę
|
|
głowa jest nadal stabilizowana ręcznie
|
|
|
jeśli podczas próby stabilizacji kręgosłupa występują opory lub ból: rozpocznij naukę
|
|
stabilizuje my go w pozycji na którą pozwalają ograniczenia
|
|
|
jeśli podczas badania chorego z obrażeniami zauważysz wyciekające płyny z uszu i nosa: rozpocznij naukę
|
|
polecamy trzeciemu ratownikowi założenie opatrunków z gazy jałowej
|
|
|
jak badamy nawrot kapilarny? rozpocznij naukę
|
|
uciskając płytkę paznokciowa
|
|
|
podczas badania chorego z obrażeniami klatki piersiowej należy: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
podczas badania chorego z obrażeniami brzucha szukamy: rozpocznij naukę
|
|
śladów obrażeń i bolesności
|
|
|
podczas badania chorego z obrażeniami plecy można zbadać gdy: rozpocznij naukę
|
|
jest przekładany na nosze typu deska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nikt nie może dotykać poszkodowanego
|
|
|
w strefie dokonywania defibrylacji: rozpocznij naukę
|
|
należy zamknąć przepływy tlenu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
brak czynności elektrycznej komór i przedsionków lub tylko komór
|
|
|
u poszkodowanych wsparcie psychiczne może prowadzić ratownik: rozpocznij naukę
|
|
dokonujący ręcznej stabilizacji kręgosłupa
|
|
|
podczas dokonywania defibrylacji należy: rozpocznij naukę
|
|
słuchać i wykonywać polecenia AED
|
|
|
najpoważniejsze zagrożenie w przypadku odmy wentylowej to: rozpocznij naukę
|
|
wzrost ciśnienia i przemieszczenie narządów
|
|
|
przy przepływie 15l zawartość butli o pojemności 2,7 l wypełnionej tlenem sprężonym do 150 atmosfer wystarczy na: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
w przypadku niedroznosci nosa sztuczna wentylację prowadzimy: rozpocznij naukę
|
|
metoda usta usta lub przy użyciu maski worka samorozprezalnego i rurki ustno gardłowej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zlamanie z przerwaniem ciągłości skory
|
|
|
jeśli podczas oceny czynności życiowych nadal masz wątpliwości czy doszło do zatrzymania krążenia należy: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jaka z bezprzyrzadowych metod udrażniania dróg oddechowych zastosujesz w pierwszej kolejności u osoby z podejrzeniem urazu szyjnego odcinka rdzenia kręgowego? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
które z czynności zabezpieczają dolne drogi oddechowe przed zachłyśnięciem treścią płynna? rozpocznij naukę
|
|
odessanie i ułożenie w pozycji bezpiecznej
|
|
|
jaka metoda zapewnia uzyskanie ok. 85% stężenia tlenu w mieszaninie oddechowej? rozpocznij naukę
|
|
maska tlenowa z rezerwuarem o przepływie 15l/min
|
|
|
przed czym rurka ustno gardłowa nie zabezpiecza poszkodowanego? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
miejsce uciskania klatki piersiowej podczas rko to: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
odgłos bulgotania i charczenia i nieprzytomnej osoby leżącej na plecach jest charakterystyczne dla wystąpienia niedroznosci dróg oddechowych na skutek: rozpocznij naukę
|
|
obecności treści płynnej i zapadnięcia języka na tylną ścianę gardła
|
|
|
odgłos świstu lub stridoru u 4-letniego dziecka może wskazywać na częściowa niedrożność dróg oddechowych spowodowana: rozpocznij naukę
|
|
kurczem krtani lub obecnością ciała obcego
|
|
|
podczas oceny czynności życiowych u 8-miesiecznego dziecka badanie tętna wykonasz: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
podczas prowadzenia resuscytacji u 8-miesiecznego dziecka i noworodka przez dwóch ratowników stosunek resuscytacji powinien wynosić: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
aby rozpoznać nagle zatrzymanie krążenia u osoby dorosłej która jest nieprzytomna należy sprawdzić: rozpocznij naukę
|
|
brak oddechu i oddech agonalny
|
|
|
w przypadku 2 letniego dziecka które podczas jedzenia zakrztusiło się pokarmem, jest przytomne nie może nabrać powietrza i bezgłośnie kaszle prawidłowe postępowanie polega ja", rozpocznij naukę
|
|
wykonaniu 5 uderzeń w okolice miedzy łopatkowa i 5 uciśnięć nadbrzusza
|
|
|
w trakcie resuscytacji kobiety w ciąży aby zmniejszyc ucisk macicy na aortę i żyłę główna dolna zaleca się: rozpocznij naukę
|
|
ręczne przesuniecie macicy na lewą stronę
|
|
|