Mikroekonomia - kolokwium 2

 0    66 fiszek    zuzannasztuba
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
1. Użyteczność całkowita to suma satysfakcji, jaką daje konsumentowi posiadanie lub konsumpcja danego dobra.
rozpocznij naukę
Prawda
2. Zgodnie z koncepcją przechodniości preferencji, jeżeli konsument woli bardziej sok pomarańczowy niż jabłkowy oraz sok porzeczkowy bardziej iż pomarańczowy, to znaczy, że woli sok porzeczkowy bardziej niż jabłkowy.
rozpocznij naukę
Prawda
3. W przypadku, gdy dwa dobra są doskonale komplementarne, to spadek ceny jednego z nich powoduje wzrost popytu na drugie.
rozpocznij naukę
Prawda
4. Spadek dochodów nabywców powoduje spadek popytu na wszystkie dobra konsumpcyjne.
rozpocznij naukę
Fałsz
5. Krańcowa stopa substytucji to miernik substytucji jednego dobra przez drugie dobro, przy założeniu wzrostu użyteczności całkowitej.
rozpocznij naukę
Fałsz
6. Użyteczność krańcowa jest najniższa wówczas, gdy użyteczność całkowita osiąga maksimum.
rozpocznij naukę
Fałsz
7. Wraz ze zwiększeniem ilości konsumowanego dobra maleją przyrosty użyteczności całkowitej.
rozpocznij naukę
Prawda
8. Linia ograniczenia budżetowego to krzywa charakteryzująca się stałym poziomem zadowolenia.
rozpocznij naukę
Fałsz
9. Według prawa Engla, w miarę spadku dochodów zmniejsza się procentowy udział wydatków na żywność w całości wydatków konsumpcyjnych gospodarstwa domowego.
rozpocznij naukę
Fałsz
10. Efekty substytucyjny i dochodowy zwykle występują oddzielnie.
rozpocznij naukę
Fałsz
11. Krzywe obojętności mogą się przecinać i jest ich nieskończenie wiele.
rozpocznij naukę
Fałsz
12. Konsument wybiera spośród dostępnych koszyków dóbr ten, który daje mu maksymalną użyteczność.
rozpocznij naukę
Prawda
13. Optimum konsumenta jest wyznaczone przez punkt styczności linii budżetowej i krzywej obojętności.
rozpocznij naukę
Prawda
14. Racjonalne działanie konsumenta oznacza, że z przeznaczonych nakładów konsument będzie chciał osiągnąć maksimum efektów lub pożądany efekt osiągnąć przy minimalnych nakładach.
rozpocznij naukę
Prawda
15. Celem konsumenta jest osiągnięcie maksymalnego zadowolenia z konsumpcji dóbr w ramach jego ograniczeń obiektywnych, jakimi są preferencje.
rozpocznij naukę
Fałsz
16. Do ograniczeń subiektywnych konsumenta przy podejmowaniu decyzji o zakupach dóbr konsumpcyjnych zalicza się dochód własny i ceny rynkowe.
rozpocznij naukę
Fałsz
17. Zmiany dochodów powodują równoległe przesuniecie linii budżetowej w prawo, gdy dochody spadają, a w lewo, gdy dochody rosną.
rozpocznij naukę
Fałsz
18. Nachylenie linii budżetowej wskazuje relację ceny jednego towaru w stosunku do drugiego.
rozpocznij naukę
Prawda
19. Ujemne nachylenie linii budżetowej oznacza, że konsument dysponując określonym dochodem i chcąc zwiększyć konsumpcję jednego dobra musi ograniczyć konsumpcję drugiego dobra.
rozpocznij naukę
Prawda
1. Produkt krańcowy określa zmianę wielkości produktu całkowitego spowodowaną dodatkowym jednostkowym nakładem zmiennego czynnika produkcji.
rozpocznij naukę
Prawda
2. Izokwanta to krzywa produkcji przy różnych kombinacjach zużycia nczynników produkcji.
rozpocznij naukę
Fałsz
3. Mapa izokwant jest obrazem przedstawiającym przykład rozmieszczenia izokwant w zależności od przyjętego poziomu wielkości produkcji.
rozpocznij naukę
Prawda
4. Izokoszta to krzywa jednakowego kosztu zmiennego.
rozpocznij naukę
Fałsz
5. Mapa izokoszt to obraz graficzny przedstawiający różne poziomy nakładów kapitałowych, jakie przedsiębiorstwo ma do dyspozycji na zakup czynników produkcji.
rozpocznij naukę
Prawda
6. Izokoszta położona najbliżej początku układu współrzędnych jest obrazem dwuczynnikowej funkcji produkcji przyjętym dla wysokich nakładów na produkcję.
rozpocznij naukę
Fałsz
1. Całkowite koszty stałe nie zmieniają się wraz ze zmianą rozmiarów wielkości produkcji.
rozpocznij naukę
Prawda
2. Koszt przeciętny to koszt jednostkowy, który wskazuje ile jednostek pieniężnych przypada na wytworzenie jednostki produktu.
rozpocznij naukę
Prawda
3. Zysk ekonomiczny jest różnicą między utargiem a wszystkimi kosztami ekonomicznymi, a zatem obejmuje także koszt alternatywny.
rozpocznij naukę
Prawda
4. Zysk krańcowy to ostateczny zysk uzyskany z produkcji dobra finalnego.
rozpocznij naukę
Fałsz
5. Koszt krańcowy to suma kosztów całkowitych związanych z wytworzeniem dodatkowej jednostki produktu.
rozpocznij naukę
Fałsz
6. Przez długookresowy koszt całkowity rozumie się minimalne koszty wytworzenia różnych wielkości produkcji, przy przyjęciu założenia, że przedsiębiorstwo dostosowało wszystkie czynniki produkcji.
rozpocznij naukę
Prawda
7. W krótkim okresie wszystkie koszty produkcji są stałe.
rozpocznij naukę
Fałsz
8. Zysk ekonomiczny jest tym samym co zysk bilansowy.
rozpocznij naukę
Fałsz
9. Koszt krańcowy zrównuje się z kosztem przeciętnym w punkcie, w którym ten ostatni przyjmuje minimalną wartość.
rozpocznij naukę
Prawda
10. Gdy koszt przeciętny maleje, koszt krańcowy jest niższy od przeciętnego.
rozpocznij naukę
Prawda
11. Przedsiębiorstwo uzyskuje korzyści skali, kiedy wzrost produkcji prowadzi do spadku przeciętnych kosztów produkcji.
rozpocznij naukę
Prawda
12. Ujemne efekty skali są związane z malejącymi przeciętnymi kosztami całkowitymi produkcji.
rozpocznij naukę
Fałsz
13. Koszt krańcowy równa się kosztowi całkowitemu podzielonemu przez wielkość produkcji.
rozpocznij naukę
Fałsz
14. Jeżeli koszt krańcowy spada, przeciętny koszt całkowity rośnie.
rozpocznij naukę
Fałsz
7. Techniczna stopa substytucji określa, ile trzeba wprowadzić lub wyprowadzić jednostek jednego czynnika, by zastąpić jedną wyprowadzaną lub wpr
rozpocznij naukę
Prawda
15. Okres krótki to taki, w którym wszystkie czynniki wytwórcze są zmienne.
rozpocznij naukę
Fałsz
16. W długim okresie wszystkie koszty są zmienne, gdyż zmieniają się wszystkie czynniki produkcji.
rozpocznij naukę
Prawda
1. W strukturze konkurencji doskonałej oferowanych jest bardzo wiele jednorodnych produktów.
rozpocznij naukę
Prawda
2. W warunkach wolnej konkurencji przychody krańcowe przedsiębiorstwa są równe cenie dobra oferowanego przez to przedsiębiorstwo
rozpocznij naukę
Prawda
3. Optymalny poziom produkcji w warunkach konkurencji doskonałej wyznaczany jest przez warunek przychód krańcowy równa się koszt krańcowy
rozpocznij naukę
Prawda
4. Chcąc zwiększyć przychody całkowite przedsiębiorstwo wolnokonkurencyjne może podnieść cenę oferowanego produktu.
rozpocznij naukę
Fałsz
5. W krótkim okresie przedsiębiorstwo działające w strukturze wolnej konkurencji może osiągać ekonomiczne zyski lub straty.
rozpocznij naukę
Prawda
6. Popyt na produkt przedsiębiorstwa wolnokonkurencyjnego jest sztywny
rozpocznij naukę
Fałsz
7. W warunkach konkurencji doskonałej cena jest równa utargowi krańcowemu
rozpocznij naukę
Prawda
8. Konkurencja doskonała jest w praktyce dość powszechnym typem rynku.
rozpocznij naukę
Fałsz
9. Krzywa popytu przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji doskonałej jest położona równolegle do osi OY
rozpocznij naukę
Fałsz
1. Czysty, inaczej absolutny, monopolista występuje w roli jedynego producenta konkretnego produktu.
rozpocznij naukę
Prawda
2. Produkty monopolisty są homogeniczne i mają bliskie substytuty
rozpocznij naukę
Fałsz
3. Siła monopolowa to zdolność przedsiębiorstwa do podnoszenia ceny produktu poprzez zmniejszanie wielkości produkcji.
rozpocznij naukę
Prawda
4. Rynek monopolistyczny jest nieefektywny ekonomicznie w skali całej gospodarki.
rozpocznij naukę
Prawda
5. W pewnych gałęziach przemysłu występowanie monopolu jest uzasadnione.
rozpocznij naukę
Prawda
6. Krzywa popytu na produkt monopolisty pokrywa się z krzywą popytu rynkowego.
rozpocznij naukę
Prawda
7. W przypadku monopolisty, jeżeli przychód krańcowy jest większy od kosztu krańcowego, należy zwiększyć produkcję.
rozpocznij naukę
Prawda
8. Przedsiębiorstwo funkcjonujące w strukturze oligopolu może stać się liderem cenowym.
rozpocznij naukę
Prawda
1. Konkurencja monopolistyczna występuje, gdy dostęp do rynku jest nieograniczony
rozpocznij naukę
Prawda
2. Przedsiębiorstwa działające w strukturze konkurencji monopolistycznej w długim czasie osiągają zerowe zyski ekonomiczne.
rozpocznij naukę
Prawda
3. Na rynku oligopolu występuje mniejsza liczba oferentów niż w warunkach konkurencji monopolistycznej.
rozpocznij naukę
Prawda
4. Różnicowanie produktu to rzeczywiste lub domniemane cechy specyficzne, odróżniające dany produkt od jego substytutów, mające na celu przyciągnięcie potencjalnych nabywców.
rozpocznij naukę
Prawda
5. Monopolistycznie konkurencyjne przedsiębiorstwo produkuje w minimum przeciętnych kosztów całkowitych.
rozpocznij naukę
Fałsz
6. Monopolistycznie konkurencyjny rynek daje większą różnorodność produktów.
rozpocznij naukę
Prawda
7. Przedsiębiorstwa działające w warunkach konkurencji niedoskonałej nie mają żadnego wpływu na cenę.
rozpocznij naukę
Fałsz

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.