Pytanie |
Odpowiedź |
cecha wiekszosci form barokowych rozpocznij naukę
|
|
budowa cykluczna wieloczęściowisc sprzyjala zwiekszeniu roli wszysykich elementow muzycznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sonata suita koncert a glowna forma polifoniczna to fuga
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
forma solowa a jej poczatek wiaze sie ze skrzypcami wywodzi sie z canzony soantay wyjsztacily sie zaleznie od obsady i miejsca wykonania
|
|
|
sonata triowa ze wzgeldu na ibsade rozpocznij naukę
|
|
przeznaczona na 2 instrumenty solowe i basso contiunuo
|
|
|
sonata solowa ze wzgeldu na obsade rozpocznij naukę
|
|
1 instrument solowy i basso continuo
|
|
|
sonata da chiesa ze wzgrldu na miejsce wykonania rozpocznij naukę
|
|
koscielna powazna w charakterze przeznaczona do wykonywania podczas nabizenstw lub po nich 4 5 czesviw roznych tepamch
|
|
|
midelowa postac sonaty stworzyl arcangelo corneli w ukladzie rozpocznij naukę
|
|
wolna szybka wolna szybka da camer. -charaker swiecki taneczny przeznaczona do sluchanai w domu(palacu)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
arcangelo corneli. antonio vivaldi giuseppe tartini pietro locatelli sonata z diabelskim trylem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ogniwa powilne odznaczaly sie spiewnoscia i utrzymywane w fakturze nota contra notam na ogol jedna tonacja czesci szybkie wykorzystywaly polifonie imitacyjna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
na orkiestre zdominowany z czasem przez conterto grosso i solowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
typ koncertu ktorego istota jest współzawodniczenie 2 grup wykonawczych: contertiono-grupa instrumentow solowych i 2-grosso caly zespol
|
|
|
koncert concertino i tutti rozpocznij naukę
|
|
concertiono obejmowaly zwykle 1 i 2 skrzyoce viole i klawsyn a tutti natomiast byla to orkiestra smyczkowa obie grupy mogly miec wlasne continuo z czasem zaczeto do obu grup dolaczac instrumenty dete
|
|
|
wspolzawodniczenie odgrywali sie w doch plaszczyznach w obrebie rozpocznij naukę
|
|
concertino i w wyniku dialogu prowadzacego miedzy corcertino a grosso forma concerto grosso jest wynikiem nastepstwa partii tutti i concertino czyli instrumenty solowe i orkeistra powtarzaja swoje partie lub wykonuja na zmiane krutkie odcinki melodyczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
arcangeli gornellinaslawniejszy koncert rozpocznij naukę
|
|
da chiesa koncert bozonarodzeniowy zamyka go stylizowana sarabanda pastorale ad libitum
|
|
|
inni tworcy concerto grosso rozpocznij naukę
|
|
antoni vicaldi tworca utworow programowo ilustracyjnych laczacych concerto grosso z koncertem solowym budowa 3czesciowa samodzielnosc parti instrumentalnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kerzy druderyk haendel swobodna budowa i jan sebastian bach koncerty branderburskie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
najwieksze zaslugi koncert solowy rozpocznij naukę
|
|
antonio vivaldi ustalil 3 czesciowo budowe o ukladzie szubka wolna szybka wydluzyl odcinki solowe charakterystyczna improwizowana kadenvja
|
|
|
inii twircy koncertow solowuch rozpocznij naukę
|
|
j sebastian bach i jerzy fryderyk haendel i tomaso albinoni
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najstarsza forma cykliczna jej piczatek wywodzi sie zestaiwnia 2 tancow wolnego i szybkiego pavana i galiarda
|
|
|
4 tance glowne we wsolnej tonacji rozpocznij naukę
|
|
allemande (niemiecki) tempo umiarkowane 4/4, courante (francuski) tempo szybkie 4/4 lub 6/4, sarabande(hiszpański) wolne tempo 3/4 lub 3/2, gigue(angielskie) bardzo szybki 6/8 z imitavja a w 2 cz inwersją tematu 1
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
laczono rozne tance fragmenty nietaneczne z naczelna zasada kontrastu tempa metrum i charketru wsrod swobodnych czesci pojawiala sie aria
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
j.s. bach no atia na strunie g z suity d dur nr3 i badinerie z suity h moll nr 2 jerzy dryderyk haendel suity pleneroee muzyka sztucznych ogni muzyka na wodzie georg philipp telemann okolo 1000 suit orkiestrowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najstarszy sposob komponowania. moze obejmowac wtiacyjnisc caly utwor wariacje ostinayowe temat solo lub inne glosy
|
|
|
wariacje ostinatowa istota rozpocznij naukę
|
|
istota jest ostinato stala zasadniczo niezmienna formula melodyczni rytmiczna lub harmoniczna powtarzajaca sie w utworze wiele razy powtarzany temat jest kontrapunktowany rzez pozostale glosy kompozycji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cahconna np partity d moll na skrzypce solo j s bach i folia skrzypcowansonata la folia a corellergo i passacaglia np c moll na organy j s bach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
osiagnela apogeum elementy wariacyjne stosowal neimal we wszystkich dzielach no partity choralowe lub watiacje goldbergoeskie
|
|
|
inne formy instrumentalne rozpocznij naukę
|
|
preludium poligonuczne preludium figuracyjne przygrywka choralowa-wstepndo wykonania choralu w kosciele protestanckim prludium choralowe toccata imitacje swobodna wykorzystywala fantaxja inwencja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najdoskonalsza gorma kontrapunktyczna podstawa ulega przeksztalceniom mistrz js bach np das wohltempetierte klavier 2 toku pi 24 fugi i preludium ulozone w porzadku chromatycznym i jednoimiennych c dur c moll itd musikaliches opfer kunst der fuge
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czecsi cyklow polifonicznych
|
|
|