IO

 0    91 fiszek    jakubglowala8
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
W jakim czasie przed planowanym odlotem zaloga jest zobowiązana przystąpić do pracy na pokładzie? EMB
rozpocznij naukę
30 min przed
częstotliwość LOT OPERATIONS
rozpocznij naukę
131.605
pilot niedoświadczony (inexperienced pilot)
rozpocznij naukę
po LIFUSie 150h nalotu i 20 sektorów lub 100h nalotu i 10 sektorów (w ciągu kolejnych 120 dni)
drugi pilot junior
rozpocznij naukę
500h nalotu od Line Checka
7 ograniczeń JFO
rozpocznij naukę
1. połowa crosswind. 2. RVR > 1000m. 3. gdy podstawa chmur jest niżej niż DA+200ft. 4. contaminated RNY. 5. windshear. 6. visual approach. 7. airport „C”
maksymalny dzienny FDP
rozpocznij naukę
13 godzin
ograniczenia czasu lotów
rozpocznij naukę
100h w ciągu 28 dni. 900h w roku kalendarzowym. 1000h w ciągu 12 miesięcy
ograniczenia długości służby
rozpocznij naukę
60h w 7 dniach. 110h w 14 dniach. 190h w 28 dniach
Route MORA
rozpocznij naukę
wysokość zapewniająca przelot nad przeszkodami. 10NM od środka trasy. 5000ft AMSL - 2000ft clearance. inaczej 1000ft
wymagane dokumenty w PDT (10)
rozpocznij naukę
1. Św. Rejestracji. 2. św. i poś. Zdatności do lotu. 3. poś. Kopia AoC. 4. porozumienie (art. 83). 5. poz. Radiowe. 6. św. Hałasu. 7. ubezpieczenie. 8. karty paliwowe. 9. ULC - koncesja. 10. aircraft data sheet.
wymagane dokumenty na pokładzie (7)
rozpocznij naukę
1. PDT. 2. LDP-60. 3. QRH. 4. Air/Ground Safety Report. 5. Cabin crew manual. 6. Teczka „formularze I druki”. 7. Aircraft security log.
dodatkowe dokumenty wymagane ale mogą być na EFB (9)
rozpocznij naukę
1. IO A. 2. DGR - Doc. ICAO 9481. 3. AFM. 4. OM B (vol. 1, 2, 3). 5. FMS pilot’s guide. 6. MEL&DDPM. 7. Performance handbook. 8. Procedura odladzania. 9. Instrukcja prowadzenia PDT. 9. formularze i druki
planowana ilość paliwa taxi w minutach
rozpocznij naukę
E170 - 16. E190 - 18.
standardowe ciężary załogi
rozpocznij naukę
pilot - 85kg. cabin crew - 75kg
ciężar pasażerów w rejsach rozkładowych
rozpocznij naukę
standard podstawowy: M, K-84kg D-35kg. alternatywny - M-88kg. K-70kg. D-35kg
ciężar pasażerów w czarterach wakacyjnych
rozpocznij naukę
M, K - 76kg. D - 35kg
wiek dzieci
rozpocznij naukę
od 2 do 12 lat
waga bagażu: krajowy, europejski, międzykontynentalny
rozpocznij naukę
krajowy - 11kg, europejski - 13kg, międzykontynentalny - 15kg
ile wcześniej powinien być złożony plan lotu?
rozpocznij naukę
30 min przed odlotem, 60min przed lotem międzynarodowym
LDP-60
rozpocznij naukę
raport techniczny
LDP-64
rozpocznij naukę
karta rejestracji wykonanych przeglądów
no takeoff configuration warnings
rozpocznij naukę
no takeoff flap, no takeoff trim, no takeoff brakes, no takeoff spoiler
Osoby niepełnosprawne ruchowo - skrót
rozpocznij naukę
PRM
niemowlę (infant) - wiek
rozpocznij naukę
od 7 dni do 2 lat
Ile niemowląt może podróżować z 1 dorosłym?
rozpocznij naukę
2
UM - dziecko podróżujące bez opieki - wiek
rozpocznij naukę
od 5 do 12 lat
maksymalna liczba UM bez opieki na pokładzie
rozpocznij naukę
3x minimalny skład załogi pokładowej
DEPO, DEPA, DEPU
rozpocznij naukę
DEPO - osoba deportowana. DEPA - z eskortą. DEPU - bez eskorty.
liczba pasażerów bez i z eskortą na pokładzie
rozpocznij naukę
bez - 3. z eskortą - 2
rodzaje zwierząt dozwolonych do przewozu na pokładzie
rozpocznij naukę
psy, koty, fretki
liczba zwierząt na pokładzie
rozpocznij naukę
max 2
maksymalna waga zwierzęcia na pokładzie
rozpocznij naukę
max. 8kg z pojemnikiem
kategorie lotnisk
rozpocznij naukę
A B C D E
lotnisko kategorii A
rozpocznij naukę
1. podejście 3D z max. 3,5 stopnia ścieżką. Bez specjalnych wymogów osiągowych dla zapenwienia przewyższenia. Umożliwia operacje w nocy
lotnisko kategorii B
rozpocznij naukę
1. niestandrdowe wyposażenie nawigacyjne lub podejście. 2. nietypowe warunki pogodowe. 3. nietypowa droga startowa pod względem długości, szerokości, nachylenia lub oświetlenia. 4. teren.
lotnisko kategorii C
rozpocznij naukę
lotnisko kategorii B plus szkolenie na FSTD
lotnisko kategorii D
rozpocznij naukę
tylko lotnisko docelowe
lotnisko kategorii E
rozpocznij naukę
tylko w sytuacjach awaryjnych (mogą nie posiadać kategorii pożarniczej, PCN)
zablokowany komunikat RA
rozpocznij naukę
1100ft podczas wznoszenia i 900ft podczas zniżania
zablokowany komunikat TA
rozpocznij naukę
600ft podczas wznoszenia i 400ft podczas zniżania
rekomendowana odległość omijania chmur burzowych
rozpocznij naukę
do FL250 - 10NM. FL250-FL300 - 15NM. powyżej FL300 - 20NM
maksymalny okres wypoczynku podczas lotu
rozpocznij naukę
45 min i 20 min odpoczynku po
przygotowanie przed spoofing/jamming:
rozpocznij naukę
1. sprawdzić NOTAMy. 2. uzgodnić IRS na ziemi. 3. rozważyć odłączenie GPS. 4. sprawdzić i ustawić czas na swoim zegarku.
wskazówki świadczące o spoofingu GPS:
rozpocznij naukę
pogorszenie się pozycji EPU, zmiany czasu na zegarze, zła pozycja FMS, GPS, ostrzeżenie na PFD o błędzie pozycji, inne statki zgłaszają spoofing
działania po potwierdzeniu spoofingu:
rozpocznij naukę
odłącz GPS, EGPWS TERR na inhibit, potwierdzić działanie IRS, zgłosić do ATC i poprosić o wektorowanie
jaka jest metoda alternatywna poinformowania CC o BRACE POSITION
rozpocznij naukę
wyłączenie i ponowne włączenie SEAT BELTS sign
minimalna wysokość do zakrętu przy OEI
rozpocznij naukę
50' AFE or 1/2 the wingspan
Czym jest ADS?
rozpocznij naukę
system na pokładzie składający się z 5 jednostek, zbiera i przetwarza dane z różnych czujników dostarczając kluczowych informacji
Jakie dane otrzymujemy dzięki ADS?
rozpocznij naukę
vertical speed, airspeed, altitude, angle of attack, temperature
co wskazuje nam szewron?
rozpocznij naukę
wskazuje nam kąt dryfu czyli różnicę między kursem samolotu a torem lotu względem ziemi, pomaga ocenić wpływ wiatru bocznego na tor lotu.
kołowanie na jednym silniku a APU bleed
rozpocznij naukę
poniżej 50kt: APU. powyżej 50kt: kołowanie na lewym silniku - prawy silnik zapewnia bleed do paczek. Kołowanie na prawym silniku - prawy -paczka 2, a APU paczka 1
Czy możemy kołować na jednym silniku podczas icing conditions?
rozpocznij naukę
Tak
Kiedy nie możemy kołować na jednym silniku?
rozpocznij naukę
on slippery or contaminated taxiway
O czym trzeba pamiętać kołując tylko na prawym silniku?
rozpocznij naukę
o włączeniu Electric hydruaylic pump 1 na ON
ile czasu przed startem należy uruchomić drugi silnik?
rozpocznij naukę
conajmniej 2 minuty
ostateczna rezerwa paliwa
rozpocznij naukę
emb170 - 600kg. emb190 - 800kg
kiedy metoda alternatywna wagi pasażerów
rozpocznij naukę
kiedy jest 23% lub więcej kobiet na pokładzie
gdzie sprawdzić max. ceiling na FMS?
rozpocznij naukę
Perf data (1/3) - lewy górny róg
Gdzie zrobić offset w FMS?
rozpocznij naukę
Progress (3/3)
Co ile trzeba zrobić przegląd DAILY co ile ROUTINE?
rozpocznij naukę
DAILY - co 72h (+8). ROUTINE - co 120h lotu lub 14 dni kalendarzowych (co pierwsze)
kiedy pompa hydrualiczna 1 się włączy w powietrzu?
rozpocznij naukę
EDP albo engine fail LUB klapy powyżej 0
kiedy pompa hydrauliczna 1 się włączy na ziemi?
rozpocznij naukę
klapy powyżej 0 i take-off thrust lub airspeed 50kt
jak długo pompa hydrauliczna 1 będzie włączona po starcie
rozpocznij naukę
60 sekund od TOGA
kiedy pompa hydrualiczna 2 się włączy na ziemi?
rozpocznij naukę
silnik 1 pracuje i bez parking breake. lub podczas staru silnika 1 (powyżej N2 40%) przez 6 minut
jak sprawdzić w FMS: TAS, ISA, TEMP?
rozpocznij naukę
progres (3/3) i air data
czym jest TAS?
rozpocznij naukę
to IAS który uwzględnia zmiany gęstości
kiedy TAS rośnie?
rozpocznij naukę
gdy gęstość maleje czyli wraz ze wzrostem wyskości
GS bliżej ziemii
rozpocznij naukę
jest mniejszy, gdyż mniejszy jest TAS, z powodu większej gęstości
temperatura a liczba Macha
rozpocznij naukę
jak temperatura rośnie to rośnie nam LSS czyli liczna macha maleje
wzór na liczbę Macha
rozpocznij naukę
TAS / pierwiatek LSS
temeratura a TAS
rozpocznij naukę
temrpatura rośnie, gęstość maleje i TAS rośnie
co sprawdzamy na Operacyjnym Planie Lotu?
rozpocznij naukę
data, numer rejsy, znaki rejestracyjne samolotu
minimalna wartość naładowania tabletów EFB do lotu:
rozpocznij naukę
50%
o jaką wartość może się zmienić EZFW by dowódca mógł sam przeliczyć paliwo do lotu mnożnikiem fuel penalty
rozpocznij naukę
o wartość nie większą niż 2000kg
mnożnik wartości Fuel Penalty
rozpocznij naukę
do 1000kg - 1,5x fuel penalty. 1001-2000kg - 3x fuel penalty
co jeśli ZFW zmieni sie o powyżej 2000kg?
rozpocznij naukę
dowódca musi skontaktować się z dyspozytorem w celu wykonania ponownych obliczeń
ważność obliczeń scenariusza terenowego dla metody 1 i metody 2
rozpocznij naukę
metoda 1 - jeśli TOW będzie większy niż ATOG - nowy OFP. metoda 2 - jeśli TOW nam wzrośnie - nowy OFP
minimalne wysokości lotów IFR
rozpocznij naukę
nad górami - nie niżej niż 2000ft nad najwyższą przeszkodą w promieniu 8km. Nad innym terenem - na wysokości nie mniejszej niż 1000ft nad najwyższą przeszkodą w promieniu 8km
MEA -
rozpocznij naukę
najniższa wysokość na odcinku wyznaczonym przez naziemne stacje radionawigacyjne. zapewnia przewyższenie i odbiór sygnału
MCA (minimum crossing altitude) -
rozpocznij naukę
Najmniejsza wysokość na jakiej należy minąć dany punkt trasowy
MOCA (minimum obstruction clearance altitude) -
rozpocznij naukę
najmniejsza wysokość zapewniająca przelot nad przeszkodami terenowymi. W USA wysokość ta zapewnia odbiór sygnału VOR w odległości do 22NM od niej.
Route MORA -
rozpocznij naukę
najmniejsza wysokość zapewniająca przelot nad przeszkodami terenowymi w obszarze 10NM od trasy. Dla obszarów powyżej 5000ft AMSL - 2000ft przewyższenia. W innym terenie - 1000ft
Grid MORA -
rozpocznij naukę
analogicznie jak Route MORA ale rozpatrywana w obszarze miedzy liniami siatki geograficznej
prognozy TAF obejmują okres:
rozpocznij naukę
nie krótszy niż 6h i nie dłuższy niż 30h
co ile wydawane są prognozy TAF:
rozpocznij naukę
z ważnością nie mniejszą niż 12h - co 3h. z ważnością od 12h do 30h co 6h.
oznaczniki (S) i (I) na OFP przy masie
rozpocznij naukę
S - konstrukcyjne ograniczenie masy. I - ręczne wprowadzone ograniczenie ciężaru przez dyspozytota
CDL
rozpocznij naukę
wykaz zewnętrznych elementów samolotu, które nie są wymagane do lotu. zawiera również informacje o ograniczeniach operacyjnych i korektach osiągów
kiedy należy wykonać briefing DEMO z kamizelką ratunkową?
rozpocznij naukę
trasa przebiega nad wodą w odległości większej niż 50NM od brzegu lub ścieżka lotu po starcie lub podczas lądowania stanowi prawdopodobieństwo wodowania
bieżąca praktyka
rozpocznij naukę
w ciągu 90 dni należy wykonać co najmniej 3 starty, podejścia i lądowania jako PF. (może być wydłużone do 120dni o ile lot jest pod nadzorem TRI lub TRE)
Zasięgnięcie porady lekarza - pobyt w szpitalu
rozpocznij naukę
dłuższy niż 12h
Czynności lotnicze - znieczulenie
rozpocznij naukę
nie wcześniej niż 12h po znieczuleniu miejscowym. 48h po znieczuleniu ogólnym

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.