Pytanie |
Odpowiedź |
Sprawdź hipotezę, czy wykształcenie istotnie różnicuje agresję słowną. Do testów post-hoc użyj testów Tukey’a. Nie sprawdzaj założeń do testu przyjmij, że są one spełnione rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Sprawdź hipotezę, czy wykształcenie istotnie różnicuje pesymizm. Nie sprawdzaj założeń do testu przyjmij, że są one spełnione. Następnie wykonaj testy post-hoc Tukey’a aby sprawdzić, które porównania grupowe okazały się być istotne. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Pytanie badawcze: Czy rodzaj wypitego napoju, oraz rodzaj użytej manipulacji mają wpływ na doznania smakowe? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Pytanie badawcze: Czy gust muzyczny, oraz rodzaj muzyki, którą słuchał badany mają wpływ na pozytywny afekt? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Pytanie badawcze: Czy rodzaj hałasu ma wpływ na wyniki z egzaminu osiągane przez studentów? rozpocznij naukę
|
|
jednoczynnikowa z powtarzanym pomiarem
|
|
|
Pytanie badawcze: Czy dieta ma wpływ na poziom cholesterolu u osób badanych? rozpocznij naukę
|
|
jednoczynnikowa z powtarzanym pomiarem
|
|
|
Czy istnieją interakcje między rodzajem diety (dieta A, dieta B, dieta C) a rodzajem treningu (kalisteniczny, siłowy) wpływające na spadek masy ciała? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czy istnieją różnice w czasie reakcji badanych osób na trzy różne bodźce wizualne prezentowane w różnych kolorach? rozpocznij naukę
|
|
jednoczynnikowa z powtarzanym pomiarem
|
|
|
istnieją różnice w wynikach testów matematycznych przeprowadzanych przed i po semestrze wśród uczniów, którzy uczęszczają do różnych szkół? rozpocznij naukę
|
|
dwuczynnikowa w mieszanym
|
|
|
Czy istnieją różnice w średnich ocenach uczniów w trzech różnych klasach szkoły podstawowej? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jakie są interakcje między rodzajem leczenia (leki A, B, C) a czasem (przed leczeniem, po leczeniu) wpływające na poziom cholesterolu u pacjentów? rozpocznij naukę
|
|
dwuczynnikowa w mieszanym
|
|
|
Badanie dotyczyło wpływu rodzaju leku (lek) i czasu pomiaru (przed leczeniem, po leczeniu) na poziom zadowolenia u osób badanych. (plik lek. sav) Pytanie badawcze: Czy rodzaj leku i czas pomiaru istotnie wpływają na wyniki zadowolenia? rozpocznij naukę
|
|
dwuczynnikowa w mieszanym
|
|
|
sprawdzenia czy polskie miasta (Póz, War, Kat) różnią się istotnie w wielkości smogu. Czy polskie miasta różnią się w wielkości odczuwanego smogu? niespełna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
czy osoby badane w inny sposób oceniają wina (czerwone, białe, różowe). Każda z osób badanych degustowała każdy z rodzajów win. (plik wina. sav) Pytanie badawcze: Czy zadowolenie ze smaku wina, zależy od jego rodzaju? nriespl rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Badanie dotyczyło sprawdzenia, jakie czynniki (przygotowanie do egzaminu, niepokój, oraz wynik z matury) mają istotny wpływ na wyniki z egzaminu u studentów. (plik egzamin) Pytanie badawcze: Które predyktory w istotny sposób wpływają na wyniki z egzaminu? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Badanie dotyczyło sprawdzenia, jakie czynniki (IQ, wielkość pamięci roboczej, oraz wiek) mają istotny wpływ na wyniki z czytania u dzieci. (plik dzieci) Pytanie badawcze: Które predyktory w istotny sposób wpływają na wyniki z egzaminu? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Sprawdź hipotezę, czy wykształcenie istotnie różnicuje agresję słowną. Do testów post-hoc użyj testów Tukey’a. Nie sprawdzaj założeń do testu przyjmij, że są one spełnione rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
prawdź hipotezę, czy zamieszkanie istotnie różnicuje wrogość. Nie sprawdzaj założeń do testu przyjmij, że są one spełnione. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Sprawdź hipotezę, czy wykształcenie istotnie różnicuje pesymizm. Nie sprawdzaj założeń do testu przyjmij, że są one spełnione. Następnie wykonaj testy post-hoc Tukey’a aby sprawdzić, które porównania grupowe okazały się być istotne. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Badanie dotyczyło wpływu diety na poziom cholesterolu u osób badanych. (plik cholesterol) Pytanie badawcze: Czy dieta ma wpływ na poziom cholesterolu u osób badanych? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Badanie dotyczyło wpływu muzyki na poziom pozytywnego afektu u osób badanych. (plik muzyka) Pytanie badawcze: Czy muzyka ma wpływ na poziom pozytywnego afektu u osób badanych? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
W pliku wynikizegzaminu znajdują się odrobinę zmienione wyniki dotyczące wpływu muzyki i hałasu na wyniki z egzaminu (przykład omówiony w prezentacji do zajęć). rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Badanie dotyczyło wpływu rodzaju manipulacji (typ_proby), rodzaju napoju (brand) na oceny smaku u osoby badanej (smak). (plik pepsi challange) Pytanie badawcze: Czy rodzaj wypitego napoju, oraz rodzaj użytej manipulacji mają wpływ na doznania smakowe? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Badanie dotyczyło wpływu gustu muzycznego, oraz rodzaju słuchanej przez osoby badane muzyki w trakcie eksperymentu na wyniki pozytywnego afektu. (plik heavymetalowcy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Badanie dotyczyło wpływu rodzaju leku (lek) i czasu pomiaru (przed leczeniem, po leczeniu) na poziom zadowolenia u osób badanych. (plik lek. sav) Pytanie badawcze: Czy rodzaj leku i czas pomiaru istotnie wpływają na wyniki zadowolenia? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
spwardz wpływ obecności innych osób i trudności puzzli na wyniki osiągnięte w układaniu puzzli. badani w każdym (łatweśrednie trudne puzzle). Czy obecność innych osób i trudność puzzli mają wpływ na wyniki osiągnięte w ich układaniu? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Badanie dotyczyło sprawdzenia wpływu płci i natężenia hałasu na wyniki z egzaminu. Pytanie badawcze: Czy płeć i natężenie hałasu mają wpływ na wyniki z egzaminu? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|