| 
                    Pytanie                   | 
                
                    Odpowiedź                   | 
            
        
        
      Jeśli chcesz zminimalizować liczbę nieporozumień mów wprost i bezpośrednio.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      If you want to minimize misunderstandings, speak directly and plainly.   
 | 
 | 
 | 
      Mów o swoich uczuciach, potrzebach, refleksjach.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Talk about your feelings, needs, reflections.   
 | 
 | 
 | 
      Niedopowiedzenia są fajne, kiedy flirtujesz.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Understatements are fun when you're flirting.   
 | 
 | 
 | 
      Zresztą mówienie od razu wprost o swoich potrzebach jest zdecydowanie złym pomysłem, kiedy flirtujesz z nowo poznaną osobą.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Actually, talking straight out about your needs is definitely a bad idea when you're flirting with someone you've just met.   
 | 
 | 
 | 
      Ale kiedy chcesz zakomunikować swoje rozczarowanie, poprosić o pomoc, docenić czyjeś zachowanie, po prostu powiedz to.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      But when you want to communicate your disappointment, ask for help, appreciate someone's behavior, just say it.   
 | 
 | 
 | 
      Jestem praktykiem. moim zadaniem jest tłumaczyć to, co odkryli naukowcy na konkretne zachowania i narzędzia.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      I am a practitioner. My job is to translate what scientists have discovered into specific behaviors and tools.   
 | 
 | 
 | 
      Interesuje mnie tylko to, co może nam ułatwiać życie i pracę.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      I am only interested in what can make our lives and work easier.   
 | 
 | 
 | 
      Lubię mówić że daje ludziom narzędzia, którymi mogą budować sobie lepsze życie, lepsze relacje.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      I like to say that I give people the tools they need to build better lives, better relationships.   
 | 
 | 
 | 
      I daję organizacjom narzędzia, którymi mogą budować lepsze środowiska pracy.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      And I give organizations the tools they need to build better work environments.   
 | 
 | 
 | 
      Pracuję z niewielkimi firmami rodzinnymi, start- upami i wielkimi międzynarodowymi korporacjami.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      I work with small family businesses, start-ups and large international corporations.   
 | 
 | 
 | 
      Dziś opowiem wam trochę o dobrostanie.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Today I will tell you a little about well-being.   
 | 
 | 
 | 
      Istnieje wiele modeli teoretycznych.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      There are many theoretical models.   
 | 
 | 
 | 
      Ja oprę swoje wystąpienie na autorskim modelu czterech filarów.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      I will base my presentation on my own four-pillar model.   
 | 
 | 
 | 
      Dla mnie dobrostan to konstrukt zbudowany na czterech filarach.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      For me, well-being is a construct built on four pillars.   
 | 
 | 
 | 
      Jeśli którykolwiek się złamie, pęknie, będzie zaniedbany, cała konstrukcja runie.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      If any of them breaks, cracks or is neglected, the entire structure will collapse.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      Z wykształcenia jestem psychologiem.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      I am a psychologist by profession.   
 | 
 | 
 | 
      Od 21 lat wspieram w rozwoju organizacje i klientów indywidualnych.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      I have been supporting the development of organizations and individual clients for 21 years.   
 | 
 | 
 | 
      Odpowiadam za ludzki aspekt pracy w firmie.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      I am responsible for the human aspect of working in the company.   
 | 
 | 
 | 
      Czyli komunikację, asertywność, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie czy motywowanie.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      That is, communication, assertiveness, conflict management, management and motivation.   
 | 
 | 
 | 
      Chciałbym was teraz poznać i zaprosić do krótkiej rundki zapoznawczej.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      I would like to get to know you now and invite you to a short introduction session.   
 | 
 | 
 | 
      Powiedzcie proszę jak się nazywacie i dlaczego wybraliście daną kartę. co ona o Was mówi?    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Please tell me your name and why you chose this card. What does it say about you?   
 | 
 | 
 | 
      Powiedzcie też jakie macie oczekiwania odnośnie tego szkolenia.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Also tell us what your expectations are regarding this training.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      Dzięki, że się podzieliście.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      a kilka osób powtórzyło w oczekiwaniach, że...    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      and several people repeated the expectations that...   
 | 
 | 
 | 
      OK, dosyć ogólne te oczekiwania.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      OK, these expectations are pretty general.   
 | 
 | 
 | 
      Ale cieszę się, że jesteście otwarci na to, co zaproponuję.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      But I'm glad you're open to what I'm proposing.   
 | 
 | 
 | 
      Teraz krótko omówię czym będziemy się zajmować przez te dwa dni.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Now I will briefly discuss what we will be doing during these two days.   
 | 
 | 
 | 
      Zapraszam was do pierwszego ćwiczenia.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      I invite you to the first exercise.   
 | 
 | 
 | 
      Dobierzcie się w pary/ trójki.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      Teraz sobie omówimy to doświadczenie.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Now let's discuss this experience.   
 | 
 | 
 | 
      Z czego jesteście zadowoleni.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      Teraz wylosujemy sobie podgrupy.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Now we will draw subgroups.   
 | 
 | 
 | 
      Dobierzcie się w grupy z osobami, które wylosowały takie same kuleczki.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Get into groups with people who drew the same marbles.   
 | 
 | 
 | 
      Usiadźcie w różnych częściach sali, żeby sobie nie przeszkadzać.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Sit in different parts of the room so as not to disturb each other.   
 | 
 | 
 | 
      Gdybyście mieli powtórzyć to zadanie, co zrobili byście inaczej?    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      If you were to do this task again, what would you do differently?   
 | 
 | 
 | 
      Poczekajcie proszę, mówmy po kolei.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Please wait, let us speak one by one.   
 | 
 | 
 | 
      Komunikacja jest podstawą każdej innej kompetencji interpersonalnej.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Communication is the basis of every other interpersonal competence.   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      I'll let you know how it went.   
 | 
 | 
 | 
      Czy możemy przejść na ty?    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Can we switch to first name terms?   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      Menadżer wyposażony w kij i marchewkę pilnował realizacji celów i wyników.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Equipped with a carrot and a stick, the manager ensured that goals and results were achieved.   
 | 
 | 
 | 
      Raz zamachał jednym, raz drugim i jakoś to było.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Once he waved one, once the other, and it somehow worked.   
 | 
 | 
 | 
      Model czteropłaszczyznowy, znany również jako kwadrat komunikacyjny lub kwadrat wiadomości, został opracowany przez niemieckiego psychologa von Thuna.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      The four-sided model, also known as the communication square or message square, was developed by the German psychologist Von Thun.   
 | 
 | 
 | 
      Mówi, że każda wiadomość ma cztery aspekty lub strony    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      It states that every message has four aspects or sides   
 | 
 | 
 | 
      płaszczyznę rzeczową, ujawniania siebie, relacyjna i apelową    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      the factual content, the self-revelation, the relationship cue and the appeal   
 | 
 | 
 | 
      Aspekty te są zawsze obecne równocześnie w każdym przekazie, świadomie lub nieświadomie.    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      These aspects are always contained simultaneously in every message, whether consciously or unconsciously.   
 | 
 | 
 | 
      przedstawia złożoność komunikacji międzyludzkiej w prostym, ale głębokim schemacie    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      it represents the complexity of human communication in a simple but profound scheme   
 | 
 | 
 |