Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
reading between the lines rozpocznij naukę
|
|
czytanie między wierszami
|
|
|
heard it through the grapevine rozpocznij naukę
|
|
oznacza, że ktoś dowiedział się czegoś z plotek lub nieformalnych źródeł, a nie bezpośrednio od osoby zaangażowanej.
|
|
|
got hold of the wrong end of the stick rozpocznij naukę
|
|
oznacza, że ktoś źle coś zrozumiał lub źle zinterpretował sytuację. Używa się go, gdy osoba dochodzi do błędnych wniosków na podstawie niewłaściwego zrozumienia czegoś.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oznacza, że ktoś dał subtelne wskazówki lub aluzje, zamiast mówić coś wprost. Sugeruje delikatne komunikowanie czegoś, co druga osoba ma sama odczytać.
|
|
|
take it with a pinch of salt rozpocznij naukę
|
|
oznacza, że należy traktować coś z przymrużeniem oka lub z pewnym sceptycyzmem. Używa się go, gdy ktoś sugeruje, że informacje mogą nie być w pełni wiarygodne lub że należy je krytycznie ocenić.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oznacza, że coś bardzo szybko się rozprzestrzenia, często w kontekście wiadomości, plotek, informacji lub chorób.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przesadzony, wyolbrzymiony
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zbyt gorliwy, nadmiernie entuzjastyczny lub przesadnie zaangażowany w coś, do tego stopnia, że może to być nieodpowiednie, irytujące lub szkodliwe.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
utrzymanie, konserwację lub naprawy, które są potrzebne, aby coś działało poprawnie lub pozostało w dobrym stanie. Może odnosić się zarówno do rzeczy materialnych (np. budynków, maszyn), jak i do utrzymywania innych rzeczy w dobrym stanie, jak np. relacje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozwijać się, kwitnąć, dobrze się rozwijać lub odnosić sukces. Używa się go, aby opisać sytuacje, w których coś (lub ktoś) prosperuje i osiąga sukcesy, często w trudnych warunkach.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pogarszać lub zaostrzać sytuację, problem lub emocje, sprawiając, że stają się one gorsze lub bardziej intensywne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
utridniac, przeszkadzac, hamowac
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
umiejętności przedsiębiorcze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wytrwałość / niezmordowanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odporność lub zdolność do regeneracji po trudnych sytuacjach, kryzysach lub przeciwnościach losu. Odnosi się do zdolności osoby, organizacji lub systemu do radzenia sobie z wyzwaniami i szybkiego powrotu do formy po trudnościach.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wykorzystywać lub opanować coś w celu osiągnięcia korzyści lub pełnego potencjału. Może także odnosić się do uprzęży (np. dla zwierząt lub ludzi), ale w kontekście figuratywnym chodzi o umiejętność kontrolowania i wykorzystywania czegoś w pełni.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zwiastować przybycie czegoś
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
eksploatować/wykorzystywać
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najnowocześniejszy, innowacyjny lub przodujący w swojej dziedzinie. Odnosi się do technologii, metod, idei lub produktów, które są na szczycie postępu lub w czołówce rozwoju.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przełomowy, inicjacyjny lub nowatorski. Odnosi się do działań lub ludzi, którzy jako pierwsi wprowadzają coś nowego, otwierając drogę dla innych. Może dotyczyć odkryć, technologii, idei lub metod, które mają duży wpływ na rozwój w danej dziedzinie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zyskuje popularność, staje się modne lub zaczyna być zrozumiane/odnosi sukces
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
torować drogę dla lub przygotować grunt do czegoś. Używa się tego wyrażenia, gdy ktoś lub coś tworzy warunki lub wprowadza zmiany, które umożliwiają przyszły rozwój lub sukces w danej dziedzinie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bycie na czele jakiegoś przedsięwzięcia lub ruchu/pobudzanie lub zachęcanie do działania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
początek jakiegoś okresu, epoki, idei lub wydarzenia. Często używa się go w przenośnym sensie, aby mówić o rozpoczęciu czegoś nowego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rzucanie kostkami do gry, ale w przenośni używa się go, aby opisać podjęcie ryzyka lub zdecydowanie się na coś, co ma niepewne lub losowe rezultaty.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmieniać się w wykonywaniu jakiejś czynności, gdzie każda osoba wykonuje coś na przemian z inną osobą. Wyrażenie to jest używane, gdy różne osoby wykonują jakąś aktywność na zmianę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
głową w dół/ ub zmierzenie się z problemem w sposób, który sprawia, że zostaje to “pokonane” lub unieważnione.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dźwięk / dobrze uzasadniony, logiczny i poparty dowodami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tani chwyt/ powierzchowna sztuczka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zrealizować coś pomimo trudności.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nie spełniać oczekiwań, zawieść.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pogarszać się, iść w złym kierunku.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nadrobić, poprawić sytuację.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Odzyskać siły, wrócić do formy po trudnym okresie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Opłacić się, zwrócić się (np. zysk z ryzyka).
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pójść na marne, zniknąć w dymie (zniknąć bez śladu)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stracić szansę, przegrać szansę.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Odnieść sukces, wystartować (np. biznes).
|
|
|