Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
dział psychologii zajmujący się problematyką pomiaru wrażeń zmysłowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dzieli się na; przetwarzanie sensoryczne i procesy spostrzegania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
system odpowiedzialny za odbieranie, przetwarzanie i analizowanie bodźców zmysłowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odnosi się do minimalnej różnicy między bodźcami, którą człowiek może wykryć.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Dotyczy zależności między intensywnością fizycznego bodźca a subiektywnym wrażeniem tego bodźca,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
), jest psychofizyczną zasadą opisującą, jak ludzie subiektywnie odczuwają intensywność bodźców w zależności od ich rzeczywistej fizycznej siły. Znajduje zastosowanie w medycynie, akustyce i marketingu oraz badaniach konsumenckich.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to koncepcja psychoszumu lub niepewności. Bada, jak dobrze możemy odróżnić rzeczywistyOpisuje, jak ludzie rozpoznają sygnały w obecności. *1. Bodźce zawsze występują w kontekście szumu, * 2. Decyzja o wykryciu sygnału nie jest zawsze jednoznaczna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Proces „z dołu do góry” (bottom-up) to przetwarzanie nowo poznanych informacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Proces „z góry na dół” (top-down) To przetwarzanie oparte na wcześniejszej wiedzy, oczekiwaniach i doświadczeniach.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przechowuje w bardzo krótkim czasie (około 300 milisekund - 0,3 sekundy) pełny obraz spostrzeganego bodźca. rodzaje; 1. Bufor ikoniczny (wzrokowy), 2. Bufor echoiczny (słuchowy), 3. Bufory dla innych zmysłów – dotykowy, smakowy, węchowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zakłada, że percepcja i poznanie to procesy aktywne i twórcze, umysł nie tyle odzwierciedla, a aktywnie konstruuje otoczenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
, to pod w jaki ludzie poejście w psychologii poznawczej, które skupia się na sposobie, strzegają i organizują bodźce w całościowe, spójne formy, zamiast przetwarzać je jako zbiór oddzielnych elementów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest procesem odpowiedzialnym za rejestrowanie, przechowywanie i odtwarzanie doświadczenia.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to proces uczenia się, w którym zachowanie jednostki zmienia się w odpowiedzi na bodźce z otoczenia.
|
|
|