diagnoza

 0    19 fiszek    guest3541449
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
co to jest diagnoza
rozpocznij naukę
rozpoznanie istoty i uwarunkowań złożonego stanu rzeczy na podstawie jego cech (objawow) w oparciu o znajomosc ogolnych prawidlowosci - S. Ziemski
poznanie diagnostyczne
rozpocznij naukę
Opiera się na doświadczeniu i rozumowaniu. Możliwie wielostronny opis cech i objawów badanego zjawiska uzyskane w drodze obserwacji, badań specjalistycznych i eksperymentów ma na celu zebranie danych dotyczących badanego przedmiotu i jego otoczenia
Cechy diagnosty
rozpocznij naukę
Kreatywność, komunikatywność, innowacyjności działania, umiejętność współpracy ze specjalistami, umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach
Co oznacza że diagnoza jest Rzetelna
rozpocznij naukę
Diagnoza jest rzetelne jeśli dostarcza informacji o zaburzeniach rozwojowych, które mogą być konsekwencją danego zaburzenia oraz tych które nie są przejawem danej niepełnosprawności
Co to jest diagnoza (według kogo)
rozpocznij naukę
Rozpoznanie istoty i uwarunkowań złożonego stanu rzeczy na podstawie jego cech (objawów) w oparciu o znajomość ogólnych prawidłowości — według S. Ziemskiego
PAC - przedmiot
rozpocznij naukę
Ocena poziomu funkcjonowania osób z NI W celu określenia ich możliwości oraz trudności w różnych aspektach życia codziennego
PAC - podmiot
rozpocznij naukę
Dzieci, młodzież i dorośli z niepełnosprawnością intelektualną. PPAC — głęboka; PAC-1 - umiarkowana/znaczna; PAC-2 - lekka
PAC - autor
rozpocznij naukę
Gunzburg; przełożył Witkowski
KDF - Kwestionariusz diagnozy funkcjonalnej — autorzy
rozpocznij naukę
Paweł Jurek, Paulina Pawlicka
KDF - podmiot
rozpocznij naukę
Pierwsza część bada umiejętności społeczne i osobiste które powinna nauczyć się osoba. druga czesc bada umiejetnosci wymagane do zdania egzaminow zawodowych w poszczegolnych zawodach
KDF-podmiot
rozpocznij naukę
Uczniowie szkół specjalnych. Najczęściej uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną, ale wykazujące się dobrym stopniu funkcjonowania, co umożliwia im naukę i pracę w zawodzie.
SOZ-D, SOZ-R — Autorzy
rozpocznij naukę
Marta Bogdanowicz, MRR - Weronika Sherborne
SOZ-R — Przedmiot
rozpocznij naukę
Dodatkowo poza oceną wpływu uczestnictwa badanego w zajęciach MRR na jego funkcjonowanie i rozwój osobisty
SOZ-D - Przedmiot
rozpocznij naukę
Służy do oceny skuteczności zajęć prowadzonych MRR oraz ich wpływu na rozwój dziecka
SOZ-R — Podmiot
rozpocznij naukę
Rodzice / dorośli W roli partnera dzieci uczestniczących w zajęciach MRR
SOZ-D – Podmiot
rozpocznij naukę
Dzieci bez granicy wiekowej, stworzone dla dzieci ze Spektrum autyzmu, ale każdy może mieć ją przeprowadzoną
Diagnoza Psychologiczna, a pedagogiczną
rozpocznij naukę
Diagnoza Pedagogiczna skupię się na analizie procesu wychowawczego, jego uwarunkowaniach i wpływie wychowanka, uwzględniając społeczny charakter wychowanka. Diagnoza Psychologiczna koncentruje się na wewnętrznych procesach jednostki.
Co oznacza, że test jest obiektywny?
rozpocznij naukę
Niezależnie kto będzie dokonywał diagnozy, jakie cechy będą określały osobę prowadzącą badanie, diagnozowana osoba powinna otrzymać taki sam wynik, diagnozy może dokonywać specjalista w danej dziedzinie.
Typy diagnoz:
rozpocznij naukę
Opisowa, klasyfikacyjna, funkcjonalna, przyczynowa, selektywna, typizacyjna, różnicowa

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.