Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
upodobnienie poglądów, wartości i norm do danej grupy
|
|
|
efekt lepszy od przeciętnego rozpocznij naukę
|
|
przypisujemy sobie pozytywne cechy, a innym negatywne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zjawisko w ktorym obecnosc ludzi wplywa na poprawe wydajnosci prostych zadan ale tez wolywa na pogorszenie w wykonywaniu trudnych zadań
|
|
|
przyczyny tworzenia grup: rozpocznij naukę
|
|
osiaganie celów • genetyka • względne poczucie bezpieczeństwa • możliwość rozwoju • wsparcie społeczne • afiliacje • realizacja skomplikowanych przedsięwzięć • zdrowie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
potrzeba nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi ludźmi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
świadome wyżądzenie komuś krzywdy w jakimś celu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niekrzywdzące podtrzymywanie swojego zdania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
agresja - zachowanie motywowane zamiarem wyrządzenia krzywdy innej osobie • przemoc - intencjonalne działanie, wykorzystujące przewagę sił, mające na celu skrzywdzić inną osobę
|
|
|
agresja wroga a intencjonalna rozpocznij naukę
|
|
wroga - pokierowana negatywnymi emocjami • instrumentalna - w jakimś celu, aby coś uzyskać
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dążenie do własnej przewagi nad partnerem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
porównywanie efektów działań • motywacja do wysiłku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zagrożenie dla samooceny • ograniczenia racjonalności • wzbudzenie nieufności i wrogich postaw wobec innych • stres i skutki zdrowotne • obniżenie twórczości i pogorszenie skuteczności uczenia się
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
grubiańskie postawy seksualne w stosunku do kobiet • postrzeganie przemocy jako atrybut męskości
|
|
|
agresja a obecność atrybutów rozpocznij naukę
|
|
„dla czlowieka który posługuje sie tylko młotkiem, wszystko zaczyna wyglądać jak gwóźdź”
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nieagresywne obnizenie napięcia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozładowanie napiecia poprzez obserwację osoby rozładowującej napięcie
|
|
|
norma odpowiedzialności społecznej rozpocznij naukę
|
|
pomaganie tym, których los zależy od nas
|
|
|
właściwości osoby pomagającej rozpocznij naukę
|
|
ugodowość • empatia • poczucie bezpieczeństwa • poczucie winy • nastrój pozytywny
|
|
|
właściwości osoby biorącej pomoc rozpocznij naukę
|
|
atrakcyjność • podobna do nas
|
|
|