Wszystko Ć 1

 0    20 fiszek    zuzannakalinowska3
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
facylitacja
rozpocznij naukę
proces ułatwiania i wspierania grupy lub jednostki w osiągnięciu określonych celów
mechanizmy integrujące grupę
rozpocznij naukę
tożsamość grupowa • spójnośc • zróżnicowanie ról • hierarchia statusu
tożsamość grupowa składa się z:
rozpocznij naukę
ważności bycia członkiem danej grupy • zaangażowanie w działanie na rzecz dobra grupy • podporządkowanie normom i przywódcom grupy • poczucie wyższości nad innymi grupami • kolektywny narcyzm
narcyzm kolektywny
rozpocznij naukę
podbudowanie silnymi emocjami, nierealistyczne przekonanie wielkości i wybitności własnej grupy
bytowość grupy
rozpocznij naukę
spostrzegany stopień jej realnego istnienia
konformizm zewnętrzny
rozpocznij naukę
uleganie wpływowi większości
konwersja
rozpocznij naukę
nawrócenie przez uleganie wpływowi mniejszości
facylitacja społeczna
rozpocznij naukę
ułatwienie społeczne
hamowanie społeczne
rozpocznij naukę
spadek łatwości w wykonaniu zadania
efekt kompensacji społecznej
rozpocznij naukę
w grupie osób działających razem są osiągane wyższe wyniki niż w pojedynkę
efekt następnego w kolejce
rozpocznij naukę
spadek uwagi przykładanej do cudzej wypowiedzi i gorsze zapamiętywanie jej treści przez osoby, które mają występować bezpośrednio po niej
polaryzacja grupowa
rozpocznij naukę
zajmowanie przez grupę stanowiska bardziej skrajnego od stanowiska jednostek
konsekwentne odstępstwo
rozpocznij naukę
mniejszość wywiera skuteczny wpływ jeżeli jest silnie zaangażowana w swoje poglądy, jeżeli jest konsekwentna, potrafi publicznie i dobrowolnie stanąć w obronie własnego stanowiska
fuzja tożsamości
rozpocznij naukę
tożsamość grupowa i indywidualna, łączą się
agresja reaktywna (wroga, gniewna)
rozpocznij naukę
cierpienie ofiary jest głownym, bądź jedynym celem sprawcy
agresja proaktywna (instrumentalna)
rozpocznij naukę
cierpienie służy sprawcy jedynie jako instrument do osiągnięcia innego celu
agresja arbitralna
rozpocznij naukę
zamierzona przez sprawcę, choć niczym nie uzasadniona
sygnały wywoławcze agresji
rozpocznij naukę
bodźce skojarzone z czynnikami wzbudzającymi gniew aktualnie lub w przeszłości
atrybucja
rozpocznij naukę
zdroworozsądkowy wniosek o przyczynie zachowania lub zdarzenia
wniosek korespondentny
rozpocznij naukę
wniosek, że za obserwowanym zachowaniem ukrywa się jakaś odpowiadająca mu trwała cecha aktora

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.