„fibula” merowińska (?) z Limons (VI/VII w., połączenie treści chrystologicznej (twarz Chrystusa w nimbie krzyżowym, z literami alfa i omega) i stylistyki germańskiej (plecionkowe zoomorficzne ornamenty)
fibule germańskie w kształcie orła (wizygocka z Tierra de Barros oraz ostrogocka z Domagnano, z centralnym „clipeusem” z symbolem krzyża) wykonane techniką emaliowania komórkowego (cloisonné)
hełm Chlodomera, księcia frankijskiego o złocony, pokryty drobnymi ornamentami o z miejsca bitwy pod Vézeronce (stoczonej w 524 r. między Frankami a Burgundami
germańska oprawa antycznej wazy z sardonyksu o naczynie z I w. p.n.e., zw. „wazą św. Marcina z Tours”, być może pod koniec V w. ozdobione złotą podstawką i szyjką wysadzaną kamieniami szlachetnymi o ze skarbca opactwa St-Maurice d’Agaune
relikwiarz prezbitera Teuderyka o I poł. VII w., Szwabia o ze skarbca opactwa St-Maurice d’Agaune o kameryzowany, wielobarwny o dzięki inskrypcji znane są imiona złotników: Undiho i Ello o wykorzystane gemmy antyczne
relikwiarz z Enger o III ćw. VIII w. o zoomorficzne przedstawienia wykonane techniką emalii komórkowej o na tylnej repusowanej/trybowanej stronie – Chrystus między aniołami, Maria, św. Jan Chrzciciel
krzyż św. Eligiusza o I poł. VII w., zlecony przez króla merowińskiego Dagoberta do bazyliki św. Dionizego (Saint-Denis), dzieło Eligiusza – złotnika i biskupa w 641 r. wyświęconego;