Filozofia 3

 0    25 fiszek    asiaj1036
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Kryzys
rozpocznij naukę
zdarzenia (nawarstwienie) najczęściej nieplanowane, które wpływają negatywnie na pełnienie podstawowej funkcji przedsiebiorstwa, do której jest powołane
Źródeł sytuacji kryzysowej poszukiwać możemy
rozpocznij naukę
we wnętrzu organizacji (czyniki endogeniczne) oraz w jego otoczeniu (czynniki egzogeniczne)
Fazowy cykl życia przedsiebiorstwa
rozpocznij naukę
Faza narodzin; Faza młodości; Faza ekspancji; Faza konsolidacji; Faza schyłku
Model wzrostu predsiębiorstwa Greinera
rozpocznij naukę
Faza I kreatywności - kryzys przywództwa; Faza II ukierunkowania - kryzys autonomii; Faza III decentralizacji - kryzys kontrolii; Faza IV koordynacji i monitoringu - kryzys biurokracji; Faza V współpracy - kryzys emocjonalny
Rozpoznanie sytuacji kryzysowej:
rozpocznij naukę
- Zidentyfikowanie źródeł kryzysu (wewnętrznych i zewnętrznych) - Zidentyfikowanie symptomów kryzysu - podjęcie działań zarządczych.
Symptomy kryzysu
rozpocznij naukę
charakter finansowy (spadek zysków, wzrost zadłużenia, utrata płynności); charakter pozafinansowy (nieracjonalność w zachowaniu pracowników, konflikty wewnątrzorganizacyjne, lęk, opór przed zmianami)
Sytuacja kryzysowa to pojęcie szersze od kryzysu
rozpocznij naukę
prawda
kreyzys to tzw. peak sytuacji kryzysowej
rozpocznij naukę
prawda
podporządkowanie (strategia wyjscia z kryzysu)
rozpocznij naukę
wycofanie się z inwestowania i konsolidacji
naprawcza w zależności od źródła kryzysu (strategia wyjścia z kryzysu)
rozpocznij naukę
stabilizacja kryzysu, przywództwo, wsparcie grup interesu, skupienie się na kwestiach strategicznych, reorganizacja kluczowych procesów
strategia atykryzysowa wyjscia z kryzysu
rozpocznij naukę
dywersyfikacjęm alianse strategiczne, skuteczne zarządzanie
podstawowe strategie antykryzysowe
rozpocznij naukę
strategia sanacyjna, likwidacyja, wzrostu i upadłości
extreme data
rozpocznij naukę
zdolność do zarzadzania wielkimi ilosciami danych
informacja
rozpocznij naukę
zazwyczaj jednoznaczna
wiedza
rozpocznij naukę
jest wieloznaczna, zależna jest od posiadacza wiedzy, ma strategiczne (dominujące) znaczenie nad innymi czynnikami produkcji
Uczenie się w organizacji
rozpocznij naukę
stosunkowo stała zmiana w zachowaniu powstająca w wyniku doświadczenia.
Cechy wiedzy według Tofflera (6)
rozpocznij naukę
1. dominacja, 2. niewyczerypwalność, 3. symultaniczność, 4. nieliniowość, 5. lepkość, 6. płynność
wiedza wyciekająca
rozpocznij naukę
pracownicy zabierają wiedzę z danej organizacji ze sobą i mogą z nią iść do konkurencji
kategorie wiedzy (5)
rozpocznij naukę
1. know-where, 2. know-when, 3. know if, 4. know-between, 5. know-which
Proces zarządzania wiedzą
rozpocznij naukę
1. Tworzenie wiedzy / Odkrycie wiedzy, 2. Organizacja wiedzy, 3. Wartościowanie wiedzy, 4. Dzielenie się wiedzą, 5. Ponowne wykorzystanie wiedzy, 6. Pozyskiwanie wiedzy, 7. Ochrona wiedzy.
Kapitał intelektualny firmy
rozpocznij naukę
wiedza użyteczna dla firmy (kapitał ludzki + strukturalny + relacyjny)
kapitał ludzki
rozpocznij naukę
kompetencje, umiejętności, doświadczenie, zaangazowanie
kapitał strukturalny
rozpocznij naukę
technologie, baza klientów, bazy danych, znaki handlowe, kultura orgaizacyjna itd.
kapitał relacyjny
rozpocznij naukę
relacje organizacji z interesariuszami
interesariusz
rozpocznij naukę
każda jednostka, która wchodzi w relacje z organizacją

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.