agile

 0    17 fiszek    piotrsiemaszkiewicz2
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
User Story
rozpocznij naukę
Krótka, zwięzła forma opisu funkcjonalności z perspektywy użytkownika końcowego
Epic
rozpocznij naukę
Duża User Story, która może zostać podzielona na mniejsze zadania.
Velocity
rozpocznij naukę
Miara szybkości zespołu, określająca ilość pracy, jaką zespół może wykonać w jednym Sprintcie.
Definition of Done (DoD)
rozpocznij naukę
Wspólne kryteria akceptacji, które określają, kiedy zadanie jest „ukończone”.
Burndown Chart
rozpocznij naukę
BurWykres ilustrujący ilość pozostałej pracy w Sprintcie w czasie rzeczywistym. ndown Chart
Backlog Refinement (Grooming)
rozpocznij naukę
Backlog RRegularne spotkanie, podczas którego zespół i Product Owner aktualizują i szczegółowo omawiają elementy Backlogu. efinement (Grooming)
Timebox
rozpocznij naukę
Ustalony limit czasu na realizację konkretnego zadania lub wydarzenia.
Technical Debt (Dług Techniczny)
rozpocznij naukę
Konsekwencje szybkiego wprowadzania rozwiązań, które wymagają poprawek w przyszłości, aby kod był zgodny z dobrymi praktykami.
Kanban
rozpocznij naukę
Metoda zarządzania zadaniami, wizualizująca przepływ pracy za pomocą tablicy i kart, często wykorzystywana w Agile.
Incremental Development
rozpocznij naukę
Tworzenie produktu etapami, gdzie każda część jest działającym fragmentem całości.
Iterative Development
rozpocznij naukę
Proces tworzenia produktu poprzez powtarzanie cykli rozwoju i udoskonalania.
Stakeholder
rozpocznij naukę
Osoba lub grupa mająca interes w projekcie, np. klient, sponsor lub użytkownik końcowy.
Release Planning
rozpocznij naukę
Planowanie wypuszczenia konkretnej wersji produktu, w tym terminu i zawartości.
Agile Manifesto 4 wartosci
rozpocznij naukę
Ludzie i interakcje ponad procesy i narzędzia, Działające oprogramowanie ponad obszerną dokumentację, Współpraca z klientem ponad negocjacje umów, Reagowanie na zmiany ponad realizację planu
4 pierwsze zasady agile
rozpocznij naukę
Najwyższym priorytetem jest zadowolenie klienta, Witaj zmieniające się wymagania, nawet na późnym etapie projektu, Dostarczaj działające oprogramowanie często, Współpraca biznesu i deweloperów na co dzień
4 kolejne zasady agile
rozpocznij naukę
Buduj projekty wokół zmotywowanych ludzi, Bezpośrednia komunikacja jest najlepsza, Działające oprogramowanie jest główną miarą postępu, Stałe tempo pracy
4 ostatnie zasady agile
rozpocznij naukę
Techniczna doskonałość i dobre projektowanie zwiększają zwinność, Prostota jest kluczowa, Samozarządzające się zespoły tworzą najlepsze rozwiązania, Regularna refleksja nad procesem

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.