Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
przekazywanie energii przez ciało cieplejsze do ciała chłodniejszego (ustalona, nieustalona)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przewodzenie, konwekcja, promieniowanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przenoszenie energii w materiale przez elektrony i drgania atomów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przenoszenie energii przez poruszanie się materii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przenoszenie energii przez kwanty promieniowania elektromagnetycznego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przejmowanie ciepła przez przegrodę wewnątrz, przewodzenie ciepła przez warstwy przegrody, przejmowanie ciepła przez powietrze na zewnątrz przegrody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jednowarstowa, wielowarstwowa, jednorodna, niejednorodna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stosunek grubości warstwy materiału do współczynnika przewodzenia ciepła
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opór po stronie wewnętrznej, opór warstw, opór po stronie zewnętrznej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
łatwy w montażu, brak odporności na wysokie temperatury max 80, zadowalające parametry
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
z naturalnego surowca, wysoki współczynnik przenikania wilgoci, klasa A1 reakcji na ogień
|
|
|
obliczanie przenikania ciepła dla nowo i nie budynków rozpocznij naukę
|
|
nowo- wyznaczyć tak żeby spełniały wymogi, stary-sprawdzic czy spełnia wymogi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
temperatura danego elementu przy której wilgoć zawarta w powietrzu zaczyna się skraplać
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powodują zmiany strumienia powietrza i temperatury, ryzyko rozwoju pleśni
|
|
|
warstwy przegród-wentylacja rozpocznij naukę
|
|
niewentylowane-0 500, słabo wentylowane - 500 1500, dobrze wentylowane - 1500+
|
|
|
el składowe instalacji grzewczych rozpocznij naukę
|
|
odbiorniki ciepła, armatura, przegrody łączące, czynnik grzewczy, źródła ciepła
|
|
|
systemy ogrzewania-podział rozpocznij naukę
|
|
miejscowe, centralne, zdalczynne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
źródło ciepła znajduje się w ogrzewanym pomieszczeniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dla wszystkich pomieszczeń w budynku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cały budynek, grupa, większy obszar
|
|
|
źródła energii do ogrzewania rozpocznij naukę
|
|
energia elektryczna, geotermia, energia słoneczna, spalanie odpadów, biomasa, energia jądrowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
energetyczny, nieenergetyczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zawartość części lotnych, wartość opałowa, spiekalność, zawartość wody, zawartość popiołu, zawartość siarki, ziarnistość, temperatura zapłonu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ciepło spalania, wartość opałowa, gęstość, lepkość, temperatura zapłonu i palenia i krzepnięcia, zawartość siarki i popiołu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odpady domowe przemysłowe komunalne, biogazy, odchody i tłuszcze zwierzęce, rośliny i drzewa, słoma, olej roślinny, drewno odpadowe,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
energia pochodząca z ziemii
|
|
|
wody gruntowe o możliwości wykorzystania rozpocznij naukę
|
|
temperatura, mineralizacja, wydajność ciepła, czas eksploatacji, temperatura wody sieciowe zasilającej i powrotnej, zapotrzebowanie przez odbiorców
|
|
|
parametry termodynamiczne rozpocznij naukę
|
|
temperatura, ilość rozpuszczalnych soli i gazów, ciśnienie na dnie studni geotermalnej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
forma źródła energii która może podlegać transformacji na ciepło z wykorzystaniem urządzeń elektrycznych
|
|
|
en. elektryczna przykłady rozpocznij naukę
|
|
grzejniki, ogrzewanie podłogowe, kocioł, kominek, klimatyzacja grzanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
układ zapewniający scentralizowana dostawę Energii cieplnej do grupy budynków z jednego źródła ciepła l
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
źródło ciepła, przewody sieci ciepłowniczej, instalacja w budynkach
|
|
|
uklad ciepłowniczy zadania rozpocznij naukę
|
|
dopasowanie parametrów, ilości okresów dostaw czynnika grzewczego, chwilowej mocy cieplnej kotła do zapotrzebowania, regulacja temperatury
|
|
|
zabezpieczenie instalacji przed rozpocznij naukę
|
|
wzrostem temperatury i ciśnienia
|
|
|
zabezpieczenie w systemie otwartym elementy rozpocznij naukę
|
|
wzbiorcza, bezpieczeństwa, przelewową, sygnalizacyjna, cyrkulacyjne, odpowietrzającą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zawory bezpieczeństwa, rura wzbiorcza, naczynie wzbiorcze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
połączenia sieci ciepłowniczej z instalacją u odbiorcy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przekazanie energii cieplnej z sieci zew do instalacji wew, wywołanie krążenia czynnika grzejnego w instalacji, zabezpieczenie instalacji, obniżenie temperatury czynnika grzejnego, umożliwienie pomiaru zużycia energii
|
|
|
urządzenia zabezpieczające rozpocznij naukę
|
|
elementy instalacji, chronią przez nadmierna temperatura i ciśnieniem
|
|
|
urządzenia kontrolno pomiarowe rozpocznij naukę
|
|
elementy instalacji, monitorują parametry instalacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
elementy instalacji, informują o przekroczeniu dopuszczalnych parametrów instalacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
służą do wymiany energii cieplnej z otoczeniem pomieszczenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powinny być zasilane czynnikiem niskoparametrowym, duża bezwładność cieplna, utrudniona cyrkulacja, równomierny rozkład temperatury, komfortowe temperatury
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oddaje ciepło na drodze konwekcji, zwarta konstrukcja, wydajność rośnie wraz z przepływem powietrza,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
duże możliwości podłączeń, różnorodne wymiary, montaż w instalacjach stalowych i mechanicznych, Niewielka bezwładność powietrza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
możliwość rozbudowy, duża pojemność wodna, małe opory przepływu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Duży ciężar i pojemność, odporność na korozję,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najmniejszą pojemność wodna, małą bezwładność cieplna, wymagane 45 st, duża cyrkulacyjnosc powietrza, dobry rozkład temperatury
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
-emisja zanieczyszczeń-smog -zapewnienie miejsca na składowanie paliwa -konieczność obsługi – czyszczenie i dawkowanie paliwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
-niskie koszty -brak konieczności podłączenia do sieci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
-wyższe w stosunku do węgla koszty -konieczność magazynowania paliwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
-mała emisja zanieczyszczeń -brak konieczności podłączenia do sieci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
-wysokie koszty -uzależnienie od dostawy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
-niewielka ilość zanieczyszczeń - brak konieczności podłączania do sieci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
-wysokie oszty dostawy -konieczność składowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
-niewielka „zerowa” emisja co2 -energia odnawialna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
-wysokie nakłady inwestycyjne -konieczność zapewnienia wymiennika
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
-brak emisji zanieczyszczeń -źródło energii musi być dostępne, a jego wykorzystanie opłacalne
|
|
|