Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
godność, wolność, równość, demokracja, państwa prawne, prawa człowieka i mniejszości
|
|
|
wyłączne kompetencje (5), 3 TFUE rozpocznij naukę
|
|
unia celna, reguły konkurencji, polityka pieniężna (euro), rybołówstwo (MSB), wspólna polityka handlowa
|
|
|
kompetencje dzielone (11), 4 TFUE rozpocznij naukę
|
|
rynek, polityka społeczna, spójność, rolnictwo i rybołóstwo, środowisko, ochrona konsumentów, transport, sieci transeuropejskie, energia, przestrzeń w. b. i s., problemy bezpieczeństwa
|
|
|
umowy międzynarodowe, 3 TFUE rozpocznij naukę
|
|
1) przewidziane w akcie ustawodawczym 2) niezbędne do kompetencji 3) wpływa na zasady ogólne
|
|
|
kompetencje dzielone równoległe 4 TFUE rozpocznij naukę
|
|
badania, technologia, przestrzeń kosmiczna, pomoc humanitarna, współpraca na rzecz rozwoju
|
|
|
kompetencje koordynacyjne (7) 6 TFUE rozpocznij naukę
|
|
zdrowie, przemysł, kultura, turystyka, edukacja (młodzież i sport), ochrona ludności, współpraca adm.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zakaz dyskryminacij na tle państwowym
|
|
|
prawa obywatelskie (art. 21-24) rozpocznij naukę
|
|
21 przemieszczanie, 22 wybory 23 konsulaty 24 petycji i ERPO
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poszanowanie tożsamości narodowej PC
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
akapit 1 lojalna współpraca, akapit 2 PC podejmują środki akapit 3ułatwiają wykonywanie zobowiązań
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ust 2 przyznanie ust 3 pomocniczość ust 4 proporcjonalność
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ust 1 zwykła procedura (294), ust 2 specjalna ust 3 akt ustawodawczy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
akty delegowane: 1) KE 2) nieustawodawcze 3) ogólne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prawo do skutecznego środka prawnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a) do instytucji b) do PC tylko gdy stosują prawo UE
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ograniczenia: 1) przewidziane ustawą 2) szanować istotę 3) proporcjonalność 4) interes ogólny uznany przez UE
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zakres równy lub lepszy niż EKPCz
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zakaz interpretacji zmniejszającej poziom ochrony (prawa krajowego/konwencji)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|