Pytanie |
Odpowiedź |
SVOD, Subscription Video On Demand rozpocznij naukę
|
|
wideo na żądanie za opłatą w formie subskrypcji
|
|
|
TVOD, Transactional Video On Demand rozpocznij naukę
|
|
wideo na żądanie za opłatą, np. dostęp do konkretnego filmu na 24-48h za konkretną kwotę
|
|
|
AVOD, Advertised Video On Demand rozpocznij naukę
|
|
forma VOD, w której reklamy pojawiają się w filmach przesyłanych w streamingu
|
|
|
FVOD, Free Video On Demand rozpocznij naukę
|
|
treści na żądanie za darmo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
po dokonaniu zakupu użytkownik uzyskuje prawo do korzystania z treści przez nieograniczony czas i może je archiwizować, zwykle jako plik zabezpieczony przed kopiowaniem, na osobnym dysku, a następnie odtwarzać tak często jak sobie tego życzy
|
|
|
PVOD, Premium Video On Demand rozpocznij naukę
|
|
TVOD Premium, odpłatny dostęp stricte do najświeższych premier kinowych, które weszły już na streaming
|
|
|
FAST, Free advertising-supported streaming television rozpocznij naukę
|
|
kategoria usług telewizji strumieniowej oferujących tradycyjne programy telewizji linearnej („telewizja na żywo”) oraz filmy produkowane w studiu bez płatnej subskrypcji, finansowane wyłącznie z reklam, podobnie jak stacje telewizji naziemnej lub kablowej
|
|
|
SST, Subscription Streaming Television rozpocznij naukę
|
|
telewizja internetowa na abonament
|
|
|
MVPD, Multichannel Video Program Distributor rozpocznij naukę
|
|
rodzaj usługi wideo, która zapewnia abonentom dostęp do wielu kanałów telewizyjnych przy użyciu różnych technologii dystrybucji
|
|
|
vMVPD, Virtual Multichannel Video Programming Distributor rozpocznij naukę
|
|
usługa, która umożliwia użytkownikom streamować kanały telewizyjne online bez połączenia kablowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Osoby mające kreatywny wpływ na realizację produkcji, np reżyser, scenarzysta, producent. Ryczał + często procent od zysków.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Osoby zajmujące się techniczną realizacją filmu, np wózkarz, ostrzyciel, asystent kamery. Najczęściej płatność za godziny pracy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Coś jak umowa opcji. Podpisując taką umowę studio zyskuje pierwszeństwo do pomysłu; jeśli go odrzuci, to może dać zgodę na sprzedanie go komuś innemu.
|
|
|
First-run licensing (umowy na wyłączność) rozpocznij naukę
|
|
Licencja na pierwszą emisję serialu. Padawca posiada wyłączne prawo do premierowych emisji nowego serialu w danym okresie lub sezonie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sytuacja, w której programy, które nie są pierwotnie produkowane przez daną stację telewizyjną, są licencjonowane do emisji przez różne stacje na lokalnych rynkach.
|
|
|
Dystrybucja OTT (Over The Top) rozpocznij naukę
|
|
Dystrybucja bezpośrednio do widza przy wykorzystaniu Internetu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dystrybucja profesjonalnie wyprodukowanych treści audiowizualnych do indywidualnych konsumentów w czasie i miejscu przez nich wybranych, która jest głównie (ale niekoniecznie wyłącznie) przeznaczona do konsumpcji na urządzeniach niemobilnych
|
|
|
Bezpośrednia sprzedaż praw rozpocznij naukę
|
|
Nadawca TV kupuje pełne prawa do serialu/produkcji, może go emitować na wyłączność bez ograniczeń czasowych. Rzadsze niż licencjonowanie, ale zdarza się w przypadku dużych inwestycji lub produkcji współtworzonych przez nadawcę i studio.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Produkcja zrealizowana przez nadawcę TV/platformę we własnym studiu produkcyjnym (np. Amazon Prime -> Amazon MGM Studios, "The Boys"). Sieć/platforma ma pełne prawa do emisji na swojej platformie i nie musi licencjonować swojej produkcji innym.
|
|
|
Broadcast networks / Terrestrial networks rozpocznij naukę
|
|
Telewizja naziemna, ogólnodostępne sieci telewizyjne, przeważnie o zasięgu ogólnokrajowym; np. ABC, NBC, Fox, CBS, BBC, TVP
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kanały telewizji kablowej; np. AMC, FX, Bravo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Sieci telewizyjne oferujące kanały premium (np. HBO, Showtime)
|
|
|
Syndication license agreement rozpocznij naukę
|
|
umowa licencyjna dotycząca syndykacji, czyli dystrybucji treści telewizyjnych przez różne stacje nadawcze, które nie są bezpośrednio związane z siecią produkującą dany program
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stacje telewizyjne afiliowane z konkretnymi sieciami telewizyjnymi, puszczające ich content
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stacje telewizyjne należące do konkretnej sieci telewizyjnej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
klauzula prawna, dająca dystrybutorowi filmu gwarancję, że dany film nie zostanie przez producenta sprzedany telewizji przed upływem określonego czasu jego eksploatacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
duże, ogólnokrajowe sieci, które produkują i dostarczają treści do lokalnych stacji nadawczych. Przykłady największych sieci telewizyjnych w USA: ABC, NBC, CBS
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
lokalne stacje telewizyjne, które mogą być afiliowane z jedną z większych sieci (np. ABC, NBC, Fox), lub działać niezależnie. Transmitują programy dostarczane przez sieci, ale mogą też tworzyć własne treści, np. lokalne wiadomości.
|
|
|
Umowa afiliacyjna (AFFILIATION AGREEMENT) rozpocznij naukę
|
|
porozumienie między ogólnokrajową siecią telewizyjną (network) a lokalną stacją nadawczą (broadcast station), na mocy którego lokalna stacja zgadza się na transmitowanie programów dostarczanych przez daną sieć.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
różnica między kosztem a początkową opłatą licencyjną; w 2013 - na poziomie 2-10% budżetu netto.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kwota, o którą opłata licencyjna serialu przekracza jego koszt; 20-45% budż. netto, do 75%
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
początkowa opłata licencyjna, którą krajowa sieć płaciła studiu za zlecenie serialu, była niższa od całkowitego kosztu produkcji; nieaktualny
|
|
|
AMR (Average Minute Rating) rozpocznij naukę
|
|
średnia oglądalność minutowa; średnia ilość widzów programu w danej minucie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
średni czas spędzony przez pojedynczego widza na oglądaniu danego programu
|
|
|