problemy kina

 0    21 fiszek    alinal1
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
10. Jaką cechą postmodernizmu w filmie jest odwoływanie się do innych dzieł kultury?
rozpocznij naukę
Intertekstualność
11. Który film Andrzeja Wajdy jest przedstawicielem kina moralnego niepokoju?
rozpocznij naukę
Człowiek z marmuru
12. Jaką technikę eksperymentalną wykorzystywał Rybczyński w swoich filmach?
rozpocznij naukę
wielowarstwowe obrazy wideo
13. Wymień tytuł klasycznego filmu noir wyreżyserowanego przez Johna Hustona.
rozpocznij naukę
"Sokół maltański"
14. Która cecha francuskiej nowej fali wiąże się z rezygnacją ze sztywnych scenariuszy?
rozpocznij naukę
improwizacja
15. Jakie różnice w kreacji bohatera romantycznego można zauważyć w filmach współczesnych i klasycznych?
rozpocznij naukę
Współczesne filmy często przedstawiają bohatera romantycznego w bardziej realistycznym kontekście, akcentując psychologiczne aspekty, natomiast klasyczne filmy mają bardziej literacki charakter.
16. Jak polski kontekst historyczny wpływał na charakterystykę bohatera romantycznego w filmach?
rozpocznij naukę
Okupacja, powstania i walka o niepodległość często były tłem dla bohaterów romantycznych, podkreślając ich patriotyzm i tragizm.
17. Jak użycie światła i cienia wzmacnia emocjonalny wydźwięk filmu?
rozpocznij naukę
W ekspresjonizmie niemieckim światło i cień były używane do podkreślenia psychologicznych stanów bohaterów ("Gabinet doktora Caligari").
18. Jaką rolę pełnią dźwięk i muzyka w tworzeniu narracji filmowej?
rozpocznij naukę
Muzyka buduje atmosferę, dźwięki mogą wprowadzać wątek dramatyczny lub komediowy, np. jazz w "Windą na szafot" Louisa Malle’a.
19. Którzy reżyserzy byli najważniejszymi przedstawicielami francuskiej awangardy?
rozpocznij naukę
Luis Buñuel, Jean Cocteau, Abel Gance.
4. Jakie techniki montażu rozwijał Siergiej Eisenstein?
rozpocznij naukę
montaż atrakcji (zderzanie obrazów o silnym ładunku emocjonalnym) oraz montaż intelektualny (tworzenie abstrakcyjnych znaczeń przez zestawianie kontrastujących kadrów).
5. Jakie historyczne konteksty wpłynęły na rozwój radzieckiej szkoły montażu?
rozpocznij naukę
Rewolucja październikowa 1917 r. i potrzeba propagandy wspierającej ideologię komunistyczną były kluczowymi czynnikami. Rozwój tej szkoły był także reakcją na statyczne kino zachodnie.
6. Jakie techniki stosowane są w narracji eksperymentalnej?
rozpocznij naukę
Deformacja czasu i przestrzeni, narracja subiektywna, abstrakcja. Przykłady to „Persona” (1966), „Mulholland Drive” (2001), „Holy Motors” (2012).
7. Jakie filmy stosują montaż intelektualny?
rozpocznij naukę
„October” (1928) Siergieja Eisensteina, „Ziemia” (1930) Aleksandra Dowżenki
7. Jakie tematy pojawiały się w filmach Wojciecha Wiszniewskiego? 

rozpocznij naukę
mity systemu PRL, izolacja jednostki, ideologiczna indoktrynacja
8. Czym jest autotematyzm w filmach Federico Felliniego?
rozpocznij naukę
podejmowanie tematyki samego procesu tworzenia filmu, reżyser rozważa kwestie związane z rolą artysty i twórczości, wprowadza do swoich dzieł elementy autobiograficzne, łącząc życie artysty z fikcją filmową.
9. Jakie cechy charakteryzują bohaterów filmów noir?
rozpocznij naukę
postacie o złożonych, mrocznych charakterach, które borykają się z wewnętrznymi konfliktami i niejednoznacznymi motywacjami.
10. Jaka przestrzeń jest typowa dla kina noir?
rozpocznij naukę
Ciemne, klaustrofobiczne wnętrza, niepokojące ulice miast, deszczowa pogoda i wąskie uliczki są częstymi elementami. Miejsca te, pełne kontrastów światła i cienia, są niemal zawsze przedstawiane w sposób, który podkreśla niepokój i zagrożenie.
11. W jakim filmie Andrzeja Wajdy, można znaleźć autotematyzm?
rozpocznij naukę
“Wszystko na sprzedaż’’ (1968)
12. Jakie były cechy kina braci Lumière? Podaj 3.
rozpocznij naukę
krótkie formy filmowe, brak montażu, nieruchoma kamera
13. Wymień przykład filmu braci Lumière.
rozpocznij naukę
„Zabawa dziecka” (1895)

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.