metodyka

 0    17 fiszek    brak
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
ZESTAW 1 zad 1 scharakteryzuj zdolności wytrzymałościowe
rozpocznij naukę
możliwość do przeciwstawienia się zmęczeniu i umiejętność długotrwałego wykonywania danej pracy, zdolność przeciwstania się zmęczeniu przez długi okres czasu, zdolność organizmu do długotrwałego wysiłku fizycznego i zachowania podwyższonej odporności na
zmęczenie, zdolność do wykonywania wysiłku fizycznego bez głębszych zaburzeń homeostazy i uwarunkowanych przez nie objawów
rozpocznij naukę
zmęczenia
zad 2 Metody nauczania czynności ruchowych (kształtujące umiejętności)
rozpocznij naukę
niespecyficzne- słowna, poglądowa, działania praktycznego, specyficzne- syntetyczna, analityczna, kompleksowa
zad 3 Co to 1 apogeum motoryczności i neofobia?
rozpocznij naukę
1 apogeum motoryczności- 5 rok życia, złoty okres motoryczności, rozrzutność ruchowa (przewaga procesów pobudzenia nad hamowaniem), ruchy dziecka płynne, celowe, swobodne. Neofobia- występuje w okresie starości, lęk, niechęćdouprawianiaaktywnościfizycznej
ZESTAW 2 zad 1 Scharakteryzuj zdolność koordynacyjną
rozpocznij naukę
Koordynacja ruchowa to zdolność fo integracji systemów sensorycznych, nerwowych i kostno-mięśniowych, która ułatwia kontrolę nad poszczególnymi częściami ciała zaangażowanymi w różnorodnych czynnościach ruchowych
zad 2 Scharakteryzuj podstawowe zdolności motoryczne człowieka
rozpocznij naukę
siła- zdolność nerwowo-mięśniowa organizmu do pokonania oporu, wytrzymałość- przeciwstawienie się zmęczeniu przez długi okres czasu, koordynacja- ułatwienie kontroli nad poszczególnymi częściami ciała, szybkość- zdolność organizmu do wykonywania ruchów w
w jak
rozpocznij naukę
najkrótszym czasie
zad 3 Wymień i opisz metody prowadzenia zajęć rekreacyjnych
rozpocznij naukę
zabawowa- naśladowcza, gry i zabawy ruchowe, zadaniowa- bezpośrednia celowość ruchu, ścisła, improwizacja ruchowa, obwodowo-stacyjna, nauczania programowego, współzawodnictwa
ZESTAW 3 zad 1 Rodzaje motoryczności człowieka
rozpocznij naukę
samoobsługowa, wyrazowa, produkcyjna, bojowa, sportowo-rekreacyjna
zad 2 Scharakteryzuj zdolności siłowe
rozpocznij naukę
Siła to zdolność nerwowo-mięśniowa organizmu do pokonania zwenętrznego i wewntętrznego oporu, Siła: ogólna- przygotowanie wszystkich grup mięśniowych do wykonywania różnorodnej pracy, specjalna- najwydajniejsze i maksymalne wykorzystanie mięśni w
konkretnej czynności, maksymalna- zdolność pokonywania największych oporów, moc- zdolność wykonywania efektywnej pracy w jednostce czasu, względna- maksymalna siła zawodnika w stosunku do masy ciała, absolutna- maksymalna siła zawodnika bez względu na
rozpocznij naukę
masę ciała, wytrzymałość siłowa- zdolność do rozwijania siły maksymalnej w jak najkrótszym czasie
zad 3 Opisz metody treningowe w rekreacji
rozpocznij naukę
ciagłe- jednostajna, zmienna- planowana/nieplanowana zmiana intensywności, startowa, powtórzeniowa, interwałowa- ekstensywna, intensywna
ZESTAW 4 zad 1 Co to jest motoryczność? Motoryczność- całokształt czynności ruchowych człowieka, czyli to co dotyczy poruszania się w przestrzeni na skutek zmian położenia całego ciała lub poszczególnych jego części względem siebie Demel, Skład
rozpocznij naukę
Motoryczność- całokształt możliwości ruchowych człowieka w znaczeniu ilościowym i jakościowym, motoryczność analizowana jest z punktu widzenia jej idei, treści oraz formy, a więc w sposób kompleksowy, silnie są z nią związane: emocje, zdolności poznawcze
odpowiednie cechy charakteru
rozpocznij naukę
Glewicz
zad 2 Zasady stosowane w zajęciach ruchowych
rozpocznij naukę
świadomość i aktywność, systematyczność, dostępność, poglądowość, utrwalenia, wszechstronność
zad 3 Scharakteryzuj zdolność szybkościową
rozpocznij naukę
Szybkość to zdolność do wykonywania ruchów w jak najkrótszym czasie. W dużym stopniu jest uzależniona od budowy morfologicznej mięśni pracujących podczas ruchu, poziomu koordynacji nerowo-mięśniowej i poziomu wytrzymałości. Uzależniona jest od czasu
reakcji, szybkości ruchu prostego
rozpocznij naukę
i częstotliwości ruchów

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.