Pytanie |
Odpowiedź |
fryderyk haendel lata zycia i gdzie sie urodzil rozpocznij naukę
|
|
1685-1759 urodzil sie w halle
|
|
|
rowiesnik dwoch innych mistrzow rozpocznij naukę
|
|
jana sebastiana bacha i domenico scatlatiego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skrzypce organy kalwesyn oboj
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w 1702 rozpoczał studia na wydziale prawa uniwersytetu w halle rowniczesnie przyjal tam pisade organisty w kosciele katedralnym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1703 porzucil studia prawne i orzeniosl sie do hamburga
|
|
|
co udalo mu sie zorbic w hamburgu rozpocznij naukę
|
|
1705 premiera w hamburgu opery Almira pierwsza jego opera odniosla sukces
|
|
|
co zrobil po wystawieniu opery rozpocznij naukę
|
|
1706. wyjechal do wloch bo widzial ze opera w hamburgu chyli sie ku upadkowi
|
|
|
co odwiedzil haendel we wloszech rozpocznij naukę
|
|
wenecje florencje rzym i neapol
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
posade kapelmistrza ksiecia ernesta augusta w hanowerze po kilku kiesiacach wyjechal do londynu w 1710
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skomponowal muzyke na wodzie z okazji przejazdki krola po tamizie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
osiadl w londynie na stale oda na urodziny krolowej anny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1719 posade drygenta nowo otwrtej royal academy of music
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1727 przyznanie heanslowi obywatelstwa angielskiego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
academy if music przes haendla 1729
|
|
|
owstanie oratorium mesjasz rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pierwszy utwor heandla w j ang rozpocznij naukę
|
|
oda na urodziny krolowej angli
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyrazista bogato zdobiona melodyka z dlugimi frazami o chrakterze improwizacyjnym patos okazalosc i monumentalizm(oratoria) formy proste symetrycznisc
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mistrz oratorium zaslynal dzieki oratorium ten gatunek uprawial cale zycie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
forma wokalnoninstrumentalna zblizona do opery lecz bez akcji scenicznej
|
|
|
podobienstwa miedzy opera a oratorium rozpocznij naukę
|
|
3taktowa i 3czeaciowa budowa, podobne rodzaje recitatiwow i arii da capo, uwertury najczesciej typu francuskiego, rozbudowane partie instrtumentalne, muzyczen przedstawienie pistaci ilustracyjnisc retoryka muzyczna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
epicki charakter tresc religijna forma statyczna brak ruchu scenicznego duza rola choro brak akcesoriow scenicznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powazna jej powstanie zwazane z osrodkiem szkoly neapolitanskiej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opera komuczna la serva padrona
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
da capo 3 czesciowa - aria- koncertujace- di bravura
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wolna szybka wolna szybka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
secco acompaniato aria arioza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ma elementy recytatywu gatunek postedni keidzy recytatywem a arià
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
akty a te na sceny w ramach ktorych wystepuja arie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gatunek choralnej kompizycji religijnej uzywany w anglikanskim nabozenstwie dwa cykle wykorzystywanie techniki koncertujacej kontrasty fajturalne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to cykl 12 koncertow ktore stanowia szczytowe osiagniecie w tym gatunku zblizone do sonaty dia chiesa pierwsza czesc nawiazuje do uwertury francuskiej elementy koncertu solowego technika wariacyjna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
elemnety muzyki wloskiej niemieckiej angielskiej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
forma woklano instrumentalna zblizona do opery ale bez akcji scenicznej narrator chor orkiestra uwertura typu francuskiego retoryka kuzyczna rozbudowane partie instrumentalne
|
|
|