Pytanie |
Odpowiedź |
Który z poniższych czynników jest czynnikiem motywacji Według dwuczynnikowej teorii motywacji f Herberta rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
więź służbowa to jedna z więzi organizacyjnych rozpocznij naukę
|
|
łączy kierowników różnych szczebli zarządzania z ich podwładnymi
|
|
|
Który z poniższych czynników to czynnik higieny zgodnie z dwuczynnikową teorią motywacji rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
więź oficjalna jest jedną z więzi organizacyjną rozpocznij naukę
|
|
łączy menedżerów różnych szczebli zarządzania z ich podwładnymi
|
|
|
wzrost wydajności pracy poprzez poprawę materialnych warunków pracy to cel rozpocznij naukę
|
|
kierunku psychosocjologicznego
|
|
|
sformułowanie przez Adamieckiego prawo zgodnie z którym każda zmiana rodzi opór to prawo rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
za sporządzenie kart instrukcyjnych w systemie naukowej organizacji pracy Taylora odpowiada rozpocznij naukę
|
|
majster pracownik administracyjny w biurze
|
|
|
osiąganie zysku poprzez agresywną sprzedaż i jest celem firmy działających w ramach orientacji rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
strategia koncepcji Focus rozpocznij naukę
|
|
oznacza dostrzeganie lub wykreowanie specyficznego segmentu rynku czy niższe rynkowych i skupienie uwagi na jej szczególnych potrzebach
|
|
|
najbardziej zawodny podsystem organizacji to rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Które z poniższych stwierdzeń oddaje sposób pojmowania człowieka w organizacji według behawiora rozpocznij naukę
|
|
człowiek wysoko sobie ceni przynależność do grupy przyporządkowuje się wobec obowiązujących normą
|
|
|
jedność kierownictwa jako jedna z zasad sprawnego zarządzania według Fayola oznacza że rozpocznij naukę
|
|
podobne czynności w organizacji powinny być zgrupowane i podległe jednemu kierownikowi
|
|
|
zgodnie z podejściem systemowym sprężenie zwrotne rozpocznij naukę
|
|
to mechanizm bezpośredniego lub pośredniego oddziaływania zmian na wyjściach danego systemu na stan jego wejść
|
|
|
koordynowanie jako jedna z funkcji administracyjnych fajora oznacza rozpocznij naukę
|
|
przywracanie działaniem zaplanowanego przebiegu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowa obmyślona abstrakcyjna konstrukcja opisująca strukturę i zasady funkcjonowania instytucji doskonale racjonalnej
|
|
|
zgodnie z teorią sprawiedliwości Adamsa przykładem wyniku jest rozpocznij naukę
|
|
nagroda wewnętrzna otrzymana przez pracownika
|
|
|
Które z poniższych stwierdzeń oddaje sposób pojmowania człowieka w organizacji według klasycznej teorii organizacji rozpocznij naukę
|
|
zasada prawie równego podziału pracy i odpowiedzialności między pracowników administracyjnych i majstrów warsztatowych w miejsce istniejącego totalnego obciążenia zarządu
|
|
|
zgodnie z teorią wzmocnienia skinnera uczucie unikania rozpocznij naukę
|
|
metoda polegająca na obwarowaniu niepożądanych zachowań negatywnym wynikiem lub niemiłym następstwem których pracownik będzie unikał
|
|
|
kontrola jakości stanowi element rozpocznij naukę
|
|
kontrole zasobów rzeczowych
|
|
|
kontroli jakości procesów postępuje zużycie maszyny należy uznać za przykład rozpocznij naukę
|
|
specjalnej przyczyny zmienności procesu
|
|
|
Które z poniższych stwierdzeń nie jest prawdziwe rozpocznij naukę
|
|
im większe prawdopodobieństwo zadań nadzorowanych tym mniejsza powinna być rozpiętość kontroli
|
|
|
zgodnie z modelem oczekiwań aby wywołać motywowane zachowanie muszą być spełnione trzy warunki rozpocznij naukę
|
|
oczekiwana propozycja uzyskanych przez pracownika wyników do jego osiągnięć w pracy
|
|
|
Które z poniższych stwierdzeń nie jest prawdziwe rozpocznij naukę
|
|
dywizjonalne struktury mogą powstać w wyniku dywersyfikacji zależnej
|
|
|
standardową procedurą działania jest rozpocznij naukę
|
|
bieżący plan określający kroki które należy podjąć w określonych okolicznościach
|
|
|
brak subkultur w ramach kultury organizacyjnej istniejącej w formie świadczy o rozpocznij naukę
|
|
silnej ekspersywności Kultura organizacyjna
|
|
|
Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe rozpocznij naukę
|
|
nauka o zarządzaniu zajmuje się wytworem świadomej celowej działalności człowieka
|
|
|
Która z poniższych zasad znalazła się na liście 14 zasad efektywnego zarządzania Fayola rozpocznij naukę
|
|
inicjatywa podwładni powinni mieć swobodę tworzenia własnych planów nawet jeśli może to prowadzić do pewnych błędów
|
|
|
teoria wzmocnienia sugeruje że rozpocznij naukę
|
|
zachowanie które zostaną nagrodzone będą prawdopodobnie powtarzane przez pracowników podczas zachowania prowadzące do karania będą rzadsze
|
|
|
zgodnie z teorią jednostkowych potrzeb ludzkich Atkinsona u osób cechujących się motywacją występuje trzy siły napędowe rozpocznij naukę
|
|
potrzeba osiągnięć potrzeba afirmacji potrzeba władzy
|
|
|
zgodnie z teorią wzmocnienia skinnera eliminowanie wygaszanie rozpocznij naukę
|
|
oznacza słabienie zachowanie pożądanych przez nich nie dostrzeganie lub nieuznawanie
|
|
|
błędy w koncentracji jako jedna z przyczyn oporu pracowników wobec kontroli oznacza rozpocznij naukę
|
|
system kontroli Może być zbyt wąski lub może obejmować zbyt wiele zmiennych mierzalnych więc pozostawiając miejsca na analizę czy interpretację
|
|
|
jednym ze specjalizacji pracy jest rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
taktyka w przeciwieństwie do strategii koncentruje się na rozpocznij naukę
|
|
konkretnych zasobach a w szczególności ludziach oraz na działaniu
|
|
|
Które z poniższych czynników poszerza rozpiętość kierowania rozpocznij naukę
|
|
zakres występowania standardowych procedur
|
|
|
wielokrotne podporządkowanie to cecha charakterystyczna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Które z poniższych praw nie należy do zbioru fundamentalnych praw rządzących zachowaniem się systemu organizacyjnych rozpocznij naukę
|
|
organizacja zachowuje się jak system tylko wtedy gdy jest zarządzana jako system
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
plan nastawiony na wykonanie planów taktycznych dla osiągnięcia celów operacyjnych
|
|
|
podejście sytuacyjne do zarządzania organizacją rozpocznij naukę
|
|
ma na celu nakreślenie oczekiwanych relacji między sytuacjami działaniami i wynikami
|
|
|
konkurencja o zasoby pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi to cecha charakterystyczna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
śledzenie proporcji pracowników jest przykładem rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
podejmowanie decyzji w ramach grupy delfickiej ma na celu rozpocznij naukę
|
|
osiągnięcie zgodnej opinii ekspertów otrzymanej przez usiednienie niezależnych opinii specjalistów
|
|
|
Która z poniższych zasad nie znalazła się na liście zasad naukowego zarządzania opracowanych przez Taylora rozpocznij naukę
|
|
zasada prawej równego podziału pracy odpowiedzialności między pracowników administracyjnych i majstrów warsztatowych w miejsce istniejącego totalnego obciążenia zarządu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
proces delegowania władzy i uprawnień z wyższych szczebli na niższe szczeble zarządzania
|
|
|
nadmierna kontrola jako jedna z przyczyn oporu pracowników wobec kontroli oznacza że rozpocznij naukę
|
|
czasami organizacje mają tendencję do koncentrowania systemów kontroli na zbyt wielu aspektach zachowania w miejscu pracy
|
|
|
Która z teorii motywacji sugeruje że działania człowieka może być wyzwolone jednocześnie przez kilka kategorii potrzeb rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Która z poniższych cech nie należy do cech skutecznego systemu kontroli rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
delegowanie uprawnień oznacza rozpocznij naukę
|
|
przypisywanie innej osobie części formalnej władzy i odpowiedzialność za realizację określonych zadań
|
|
|
według modelu zasobów ludzkich reprezentującego jedno z podejść do motywowania rozpocznij naukę
|
|
głównymi motywatorami są partycypacja oraz atmosfera i środowisko pracy pozwalające na pełne wykorzystywanie potencjału pracownika
|
|
|
w przypadku której z poniższych struktur organizacyjnych mamy do czynienia z podporządkowaniem wielokrotnym czyli z sytuacją w której każdy członek organizacji może podlegać zarówno przełożonemu jak i jednemu z kilku kierowników projektów rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tendencja systemu do osiągnięcia równomiernego rozkładu energii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Na jakich rynkach organizacja będzie konkurować
|
|
|
funkcja planowania decyduje o rozpocznij naukę
|
|
w tworzeniu standardowych procesów operacyjnych
|
|
|
Które z poniższych stwierdzeń odzwierciedla sposób rozumowania człowieka w organizacji według klasycznej teorii organizacji rozpocznij naukę
|
|
człowiek jest jednostką gospodarczą wrażliwą przede wszystkim na bodźce materialne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jednorazowym planem o węższym zakresie i mniej złożonym niż program
|
|
|
Który z poniższych stwierdzeń opisuje jak rozwiązać problemy i zwiększyć efektywność pracy zgodnie z behawioralną teorią organizacji rozpocznij naukę
|
|
motywacja do wzrostu produktywności jest życzliwy nadzór troska kierownictwa o dobro pracowników poświęcenie im szczególnej uwagi
|
|
|
zgodnie z teorią ERG alderfera rozpocznij naukę
|
|
jednostka może być motywowana chęcią istnienia w tym samym czasie ludzie i rozwój jednocześnie motywowana pragnieniem egzystencji kontaktu z ludźmi i rozwoju
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
koncentruje się na procesach wykorzystywanych przez organizacje do przekształcenia zasobów w produkcji lub usługi
|
|
|
Które z poniższych stwierdzeń charakteryzują odpowiedzialność w kontroli jakości jest prawdziwe rozpocznij naukę
|
|
odpowiedzialność za szczególne przyczyny spoczywa zarówno na kierownictwie jak i na pracownikach
|
|
|
Która z poniższych cech odróżnia smukłe od płaskich struktur organizacyjnych rozpocznij naukę
|
|
sterowanie o małej rozpiętości
|
|
|
Rywalizacja o zasoby pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi jest cechą charakterystyczną rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przejawia się w nieujemnej relacji uzyskanych wyników działania do poniesionych kosztów działania
|
|
|