Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Opanowanie w emocjach, wstrzemężliwość, osiegniecie szczescia niezaleznie od czynnikie zewnętrznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Carpe Diem - chwytaj dzień. Nurt filozoficzny, ktory charakteryzuje sie brakiem negatywnych emocji. przyjemnosc = szczescie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ogolna fundamentalna wiedza o wszystkim, zamilowanie do nauki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zloty srodek, umiar oraz prostota, polaczenie stoicyzmu i epikurezimu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poglad filozoficzny stawiajacy Boga w centrum
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
taniec śmierci, przypomina o tym ze kazdego czeka smierc
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przedstawienie w utworach 3 postaci: Jana chrzciciela, Maryi i Jezusa Chrystusa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wszystkie dokonania artystyczne i naukowe nie byly podpisywane bezposrednio przez autora, zostawaly anonimowe ku chwale bozej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jednosc religii, jezyka i panstwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czlowiek moze umrzec ale dzieki swojej tworczosci na zawsze zostanie w pamieci potomnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czlowiek, ktory prowadzi surowe zycie, odcina sie od materializmu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiedza pochodzi z doswiadczen i obserwacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
brzydota jaki kategoria piekna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zaskakujacy pomysl majacy na celu szokowac
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dazenie do idealizmu i harmonii. zwiazany z zalozeniami racjonalizmu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zwiazek czlowieka z natura, koncentruje sie na analizie stanow czlowieka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
osoba wszechstronnie wyksztalcona, posiadajaca duza wiedze na temat antyku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poglad filozoficzny stawiajacy czlowieka w centrum jako cel wszechswiata
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nurt filozoficzny opierajacy sie na racjonalnym mysleniu, wyrazane troska, szczesciem i godnoscia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ideologia odnoszaca sie do szlachty polskiej, wychodza poza schematy, skrajne postawy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozbicie chrzescijanstwa, kosciola
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
srodek stylistyczny, ktory posiada jedno znaczenie doslowne i wieke znaczen ukrytych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obraz, ktory posiada tylko jedno znaczenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozbudowana apostrofa, bezposredni zwrot do bostwa, idei, itp
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Celowe przesadzenie cech przedmiotu lub zjawiska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowe powtorzenie tego samego slowa na povzatku kazdego wersu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ustawienje skladnikow wypowiedzi w taki sposob aby ulegaly stopniowaniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nurt artystyczny ktory kladzie nacisk na opisywanie przezyc oraz doznan. rezygnuje z realistycznego przedstawienia rzeczywistosci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nurt ktorego celem bylo wyrazanje siebie, swoich emocji oraz uczuc
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
chylenie sie ku upadkowi, cechuje sie poczuciem braku chrci do zycia, pesymizmem i lekiem przed katastrofa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tworzenie ciekawych odpowiedzi, sztuka pieknego wypowiadania sie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
osoba kierujaca sie materializmem, nie wrazliwy na piekno sztuki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nurt artystyczny ktory odrzuca tradycyjne idee na rzecz wolnosci tworczej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
utwory literackie stworzone w konkretnym celu, popularyzowanie wzorow zachowania
|
|
|
literatura Hagiograficzna rozpocznij naukę
|
|
pismiennictwo religijne, opisuje zycie swietych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uwtor pisany w formie listow przekazywanych miedzy soba przez bohaterow
|
|
|