Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
to reakcja na bodziec, wyrażają nasze uczucia i motywują do działania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
charakteryzują się dużą intensywnością, krótkotrwałością i bezpośrednią reakcją na bodziec, często powodując zmiany fizyczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mniej intensywny niż emocja trwa dłużej i nie zawsze wynika z konkretnego bodźca, ich objawy fizyczne są subtelniejsze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uczucia wywołujące radość, zadowolenie lub spełnienie - miłość, wdzięczność, szczęście
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uczucia związane z nieprzyjemnymi doświadczeniami - smutek złość, strach, frustracja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
radość, smutek. złość, strach, zaskoczenie, wstręt
|
|
|
etapy procesów emocjonalnych rozpocznij naukę
|
|
1. percepcja bodźca 2. ocena poznawcza 3. reakcja emocjonalna 4. reakcja behawioralna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to wrodzone cechy osobowości, które wpływają na sposób reagowania na świat i emocje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
aktywność - poziom energii, emocjonalność - intensywność przeżyć, towarzyskość - potrzeba kontaktów społecznych, impulsywność - skłonność do szybkich reakcji, adaptacyjność - przystosowanie się
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ekstrawersja, neurotyczność, psychotyzm
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestaw elementów (funkcji) naszej psychiki i zachowań l, poprzez które każda osoba odróżnia się od innych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. otwartość - ciekawość, kreatywność 2. sumienność - odpowiedzialność, organizacja 3. ekstrawersja - towarzyskość, współpraca 4. ugodowość - empatia, współpraca 5. neurotyczność - skłonność do negatywnych emocji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
temperamenty wg układu nerwowego rozpocznij naukę
|
 |
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sangwinik – towarzyski optymistyczny, choleryk-energetyczny impulsywny, flegmatyk – spokojny opanowany, melancholik – introwertyczny pesymistyczny
|
|
|