Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dział medycyny klinicznej, jej przedmiotem są choroby układu nerwowego ich etiopatogeneza, symptomatologia, leczenie i rozpoznanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czyli motoryczna, wystepuje zaburzenie nadawania mowy, calkowite lub znaczne przy rozumieniu mowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sensoryczna lub recepcyjna, niemożność rozumienia mowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
współistnieją zaburzenia afatyczne ruchowe i czuciowe z przewaga elementów jednego z typu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nominalna, anomia, trudność w pokazywaniu przedmiotów. chory wie co to ale nie moze przypomniec nazwy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
chory jest świadomy słów ktore chce wypowiedziec ale nie jest w stanie tego zrobić
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zaburzenie liczenia, problemy z posługiwaniem sie na liczbach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zaburzenie czytania, całkowita niezdolność rozumienia słowa pisanego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niezdolność odnalezienia drogi w znanym otoczeniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niemożność rozpoznania przedmiotu, mimo braku uszkodzenia nerwu, wzroku
|
|
|
Agnozja dotykowo-kinestetyczna rozpocznij naukę
|
|
niezdolność rozpoznania przedmiotu za pomocą dotyku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niezdolność rozpoznawania mowy, dźwięków muzycznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niemożność wykonywania celowych ruchów mimo braków niedowładów. Żadnych czynności lub tylko złożonych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
chory nie potrafi wysunąć języka na polecenie ale spontanicznie robi to bez trudu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
chory nie może chodzić mimo braku niedowładów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
osłabienie siły mięśniowej wraz ze zmniejszeniem zakresu ruchu czynnego
|
|
|
porażenie (paralysis, plegia) rozpocznij naukę
|
|
całkowity brak ruchu i siły mięśniowej
|
|
|
ruchy mimowolne (hiperkinezy) rozpocznij naukę
|
|
powstają wskutek niezamierzonych skurczów poprzecznie prążkowanych, niecelowe, niezależne od woli chorego. (drżenie, ruchy pląsawicze, ruchy atetotyczne, ruchy torsyjne, tiki)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rytmiczne, regularne ruchy, dotyczą dalszych odcinków kończyn, naprzemienne skurcze mięśni antagonistycznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szybkie nieregularne ruchy kończyn, przypominające taniec, grymasy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powolne, skręcające ruchy szyi lub tułowia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stereotypowe, krótkotrwałe ruchy określonej części ciała
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powolne ruchy palców rąk lub stóp doprowadzające do niezwykłych ułożeń
|
|
|