Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
a small sheet of dark grey stone that was used to write on in schools in the past
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sb who acts as if they are better than othersbecause they know more or have differenttastes
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
being practically involved in doing sth
|
|
|
8.6 sick (and tired) of sth/sb rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
make sb endure sth unpleasant
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the process of considering informationcarefully to judge it objectively
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
relating to the skills and knowledge requiredfor a particular job
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the attitude of people who act as though theyare superior to others
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
an institute or group that holds onto a certainway of life that it represents
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the state of being better or in a strongerposition than others
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
originally come from or have been born in
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
8.18 red-brick university rozpocznij naukę
|
|
a university built in the late 19th to early 20thcentury as opposed to older established ones(e.g. Oxford, Cambridge)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
in line with, in agreement with
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the study of ancient Greek and Latin languageand literature
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
feel insulted or hurt by a remark
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
in a way that ridicules sb/sth
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
that has to be done according to strict rules/standards
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a temporary period spent gaining practicalexperience in a workplace
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
be more successful than others expected, prove others to be wrong
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
that can be used practically rather than only intheory
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sth of little importance in itself which will leadto sth better
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
demand, require very much
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the quality of being suitable and of realisticor practical use
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
acceptance that sth is right
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
an additional section giving supplementaryinformation at the end of a book, etc.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a list of books, articles, etc. that you havereferred to in a piece of writing
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the standards by which sth is assessed orcategorised
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
an idea that you believe to be correct basedon a guess or assumption
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a sign that shows how sth is now or likely tobe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the act of copying sb’s ideas, especially inwritten works
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a piece of academic writing on a certainsubject
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
follow a set of rules, etc.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sb in charge of a university department
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a department of study in a university, all theteachers in a university department
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
impressively powerful or worthy of respect
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the ability to reason and understand advancedconcepts
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
find a logical reason why sth/sb does sth
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
add sth on to the end of a written work
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
given in addition to sth else
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
put forward a hypothesis as a basis forargument
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
work very hard to achieve sth
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
give sb a particular task to do or role to carryout
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a set of equipment for a specific task
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a collection of objects used for an activity
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the main reason behind a particular idea
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a range of things that sth/sb deals with, opportunity to do sth
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
an area of interest or focus
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sign that sth might happen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
continue doing sth without stopping
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
comprehend sth completely
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
based on a first impression
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
in a few words, succinctly
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
about to enter a new situation
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
be familiar with or experienced in how to dosth
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
be in agreement about what to do
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stop a discussion on a particular issue
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
relieved of doing sth you don’t want to dobecause of an interruption
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
find out how to do sth through your ownexperience or mistakes
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
8.74 read between the lines rozpocznij naukę
|
|
look for an implicit meaning in sth
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
make reference to sth as an example
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
the act of sending sb to a person or place theyneed to go to, e.g. for help
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a collection of things, e.g. music or writtenworks
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
connected with a school curriculum
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
be a clear example of sth
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
allow sb to become an integral part ofa place, group, etc.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
very strongly, forcefully
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a short course to help students prepare quicklyfor exams
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
designed specifically to suits sb’s needs
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
trained to behave according to the rules
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a person’s child, the young of an animal
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
improve the quality, appearance, value, etc. of sth/sb
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
make sth happen or go faster
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
make sth happen more easily
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
make it difficult for sth/sb to progress
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
repair or redecorate sth to improve itsappearance and condition
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
condition sth so that sound cannot get into orout of it
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
outside the usual school curriculum
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a similar feature or situation, etc. easily understood
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a teacher, especially one who teachesindividuals or small groups
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wander off the topic and start talking about sthelse
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
capable of doing sth to the required standard
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a friendly, understanding relationship
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
a helping process where sb experiencedassists sb with less experience of sth
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
give a solution to a problem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|