Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
jednokomórkowe, nie mają jądra komórkowego, mają nic DNA w cytozylu, otoczone ścianą komórkową.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kuliste, podłużne, spiralne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
są cudzożywne, niektóre są pasożytami, część rozkłada szczątki organizmów, niektore są samozywne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tlenowo, beztlenowo i obydwa naraz,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezpolciowo, przez podział komórek,
|
|
|
znaczenie bakterii w przyrodzie rozpocznij naukę
|
|
rozkładają organizmy i twórz gleby, ale powodują choroby
|
|
|
znaczenie bakterii dla czlowieka rozpocznij naukę
|
|
pozyteczna: sery, śmietana, oczyszczalnie ścieków, leki., szkodliwe: gnicie, choroby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
borelioza (kleszcze), tężec, salmonelloza, gruźlica,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w komórce więcej niż jedno jądro komórkowe, otoczone sciana komorkowa, cudzozywne,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cudzozywne, pasożytnicze,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oddychanie tlenowe, lub fermentacja,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
płciowo i bezpolciowo(np. paczkowanie, fragmentacja grzybni), rozprzestrzenianie zarodników,
|
|
|
znaczenie grzybow w przyrodzie rozpocznij naukę
|
|
uzyźniaja glebę, pożywienie, powodują choroby
|
|
|
znaczenie grzybow dla czlowieka rozpocznij naukę
|
|
jedzenie, drożdże, sery, leki, ale też pleśń, i niebezpieczne dla zdrowia
|
|
|