Pytanie |
Odpowiedź |
kompetencje lingwistyczne rozpocznij naukę
|
|
kompetencje jezykowe, kompetencje komunikacyjne (socjolingwistyczna, komunikatywna, pragmatyczna), kompetencja kulturowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odoba nie posiada systemu jezykowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
osoba posiada system jezykowy ale z jakiegos powodu go nie uzywa
|
|
|
komunikacja zminimalizowana rozpocznij naukę
|
|
nieskuteczna i niestosowana - nie prowadzi do osiagniecia celu i jest niezgodna z regulami spolecznymi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stosowna i nieskuteczna - nie osiga celow ale robi to zgodnie z regułami spolecznymi
|
|
|
komunikacja zmajsymalizowana rozpocznij naukę
|
|
niestotowna i skuteczna - osoba osiaga to czego chce ale w sposob nieakceptowalny spolczenie
|
|
|
komunikacja zoptymalizowana rozpocznij naukę
|
|
stosowan i skuteczna - osoba osiaga swoj cel w poprawny spolecznie sposob
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czynnik patogenny pojawia sie przed opanowaniem mowy (do 1r.z)
|
|
|
niemownosc i niemowienie perilingwalne rozpocznij naukę
|
|
czynnik patogenny pojawia sie w momencie opanowywania mowy (miedzy 2 a 6 r. ż.)
|
|
|
niemownosc i niemowienie postlingwalne rozpocznij naukę
|
|
czynnik patogenny pojawia sie po opanowaniu mowy (od 7 roku zycia)
|
|
|
na kompetencje komunikacyjną sklada sie rozpocznij naukę
|
|
motywacja, wiedza, umiejetnosci, kontekst komunikacyjny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiem jak to zrobic ale tego nie przezylem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiem jak to zrobic bo to przezylem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
umiem zastosowac wiedze w bliskim srodowisku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
umiem zastosowac wiedze w KAZDYM srodowisku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zachowanie nieintencjonalne wskazujaca nam na cos, zachowanie ekspresyjne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
swiadomy komunikat intencjonalny (moze byc werbalny i niewerbalny)
|
|
|
strategie pracy z dzieckiem rozpocznij naukę
|
|
wyczekujaca pauza, podpowiedz niewerbalna, podpowiedz werbalna - niedoslowna, prosba o odpowiedz - werbalna wskazowka wprost, podpowiedz gestem, czescuiwa slowna podpowiedz, podpowiedz doslowna, naprowadzanie fizyczne
|
|
|