Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
-urozmaicenie ćwiczenia -utrudnienie lub ułatwienie wykonywania ćwiczenia -umożliwienie wykonywania ćwiczeń
|
|
|
pozycja wyjściowa podział rozpocznij naukę
|
|
-wysokie (rozkroki, równoważnia, postawa zasadnicza) -średnie (klęki, półprzysiad) -niskie (leżenie, siady)
|
|
|
zasady prowadzenia ćwiczeń rozpocznij naukę
|
|
-objaśnienie słowne -demonstracja ruchu -próba wykonania ruchu -powtarzanie ćwiczenia
|
|
|
rodzaje ćwiczeń kształtujących rozpocznij naukę
|
|
wolne, z przyborem, przy drabince, z ławeczkami, z osobą współćwiczącą, w staniu marszu biegu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Siła, szybkość, koordynacja, gibkość, wytrzymałość
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
-rozwój psychomotoryczny -poprawa ruchomości w stawach -poprawa elastyczności -poprawa siły
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wznos, Przenos, opust, zgięcia, ugięcia, skurcze, wymachy, krążenia
|
|
|
ruchy tułowia w płaszczyźnie strzałkowej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozsypka, kolumna szachowa, szereg, dwuszereg
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cześć wstępna, główna, końcowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
siad prosty, rozkroczny, kleczny, ugięty
|
|
|
ruchy ramion w płaszczyźnie czołowej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ruchy ramion w płaszczyźnie strzalkowej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
cwiczenie mięśni brzucha sterowane góra rozpocznij naukę
|
|
pw w rozkroku Ramiona w górę -skłon tułowia w przód -Wyprost tułowia
|
|
|
cwiczenie miesni brzucha sterowanych dołem rozpocznij naukę
|
|
pw leżenie tyłem -wznos nóg w przód -Opust nóg
|
|
|
ruchy w ćwiczeniach tułowia rozpocznij naukę
|
|
skłony, opady, skrętoskłony
|
|
|
podział praktyczny ćwiczeń gimnsstycznych rozpocznij naukę
|
|
z przyborem, z przyrządem, wolne, z osobą wspolcwiczaca
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kształtowanie prawidłowej postawy ciała, rozwój mięśni pod względem siły, długości i elastyczności
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
klek obunoz, jednonóż, jednonóż w rozkroku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
miesnie napinaja się bez zmiany długości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mięsień zmienia swoją długość, kurczac się i rozkurczając
|
|
|
cele ćwiczeń porządkowo-dyscyplinujących rozpocznij naukę
|
|
-ułatwienie organizacji zajęć -zapobieganie urazom i wypadkom -rozwijanie uwagi i pamięci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
strzałkowa, czołową, poprzeczna, złożona
|
|
|