Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
STAROŻYTNOŚĆ - z góry określony los
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
STAROŻYTNOŚĆ - wolność od cierpienia
|
|
|
tragizm bohatera antycznego rozpocznij naukę
|
|
STAROŻYTNOŚĆ - decyzja skończona tragicznie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
STAROŻYTNOŚĆ - skupienie się na rozwoju duchowym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
STAROŻYTNOŚĆ - przyjemności z tym co pożyteczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
STAROŻYTNOŚĆ -, Nie umrę cały, przetrwanie w pamięci mimo śmierci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
STAROŻYTNOŚĆ - zachęcenie do walki o ojczyznę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
STAROŻYTNOŚĆ - cierpienie dla dobra innych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ŚREDNIOWIECZE - chłop zależny od pana
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ŚREDNIOWIECZE - światopogląg Bóg w centrum uwagi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ŚREDNIOWIECZE - pośrednictwo pomiędzy Bogiem a ludzmi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ŚREDNIOWIECZE - cierpienie Maryi pod krzyżem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ŚREDNIOWIECZE - sztuka pięknego umierania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ŚREDNIOWIECZE - pamiętaj o śmierci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ŚREDNIOWIECZE - taniec śmierci, każdy równy wobec śmierci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ŚREDNIOWIECZE - radosna wiara oparta na miłości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
RENESANS - kraina wiecznego szczęścia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
RENESANS - stawianie człowieka w centrum zainteresowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
RENESANS - ogół nauk skupiających się na godności człowieka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
RENESANS - nurt społ-rel ddomagający się zmian w kościele
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
BAROK - walka duchowieństwa o odzyskanie utraconej pozycji wskutek reformacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
BAROK - ogół negatywnych cech szlachty polskiej XVIIw
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
BAROK - zacofany, ksenofob
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
BAROK - fascynacja brzydotą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
BAROK - sposób na zaskoczenie czytelnika
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
OŚWIECENIE - poznawanie świata dzięki rozumowi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
OŚWIECENIE - poznawanie świata dzięki doświadczeniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
OŚWIECENIE - czysta kartka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
OŚWIECENIE - powrót do pierwotnych uczuć bez cywilizacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
OŚWIECENIE - nurt odwołujących się do Rzymian i Greków
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
OŚWIECENIE - styl schludny, bogaty
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ROMANTYZM - Polska odegra rolę jak Jezus
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ROMANTYZM - buntownik uczuciowy samotny zazwyczaj kończy tragicznie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ROMANTYZM - nieszczęsliwa często kończy samobójstwem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ROMANTYZM - fascynacja kulturą wschodu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ROMANTYZM - Bóg i natura to jedność
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ROMANTYZM - nawiązywanie do średniowiecza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ROMANTYZM - cierpienie całego narodu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ROMANTYZM - Polska tarczą Europy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ROMANTYZM - studenci uniw. wileńskiego, miłośnik mądrości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
POZYTYWIZM - poprawa życia najbiedniejszych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
POZYTYWIZM - poświęcenie się nauce
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
POZYTYWIZM - praca dla ogółu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
POZYTYWIZM - próba zintegrowania polaków i zydów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
POZYTYWIZM - walka o równouprawnienie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
POZYTYWIZM - aby organizm był zdrowy to jego organy też i społeczeństwo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
POZYTYWIZM - przedstawienie rzeczywistości, bazując na obserwacjach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
MŁODA POLSKA - postawa z przekonania o końcu świata
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
MŁODA POLSKA - odrzucenie tendencji, robienie nowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
MŁODA POLSKA - kierunek w sztuce, wyrażenie uczuć
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
MŁODA POLSKA - wyrażenie treści za pomocą symboli
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
MŁODA POLSKA - życie jest najważniejsze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
MŁODA POLSKA - ból istnienia można złagodzić przez nirwanę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
XX-LECIE - człowiekiem rządzą różne popędy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
XX-LECIE - badanie obiektywnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
XX-LECIE - poznanie tego co się stało potem nacisk na przeżycia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
XX-LECIE - świat podlega ciągłemu rozwojowi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
XX-LECIE - nazwa grupy od nazwy rzeki otaczającej Troję
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
XX-LECIE - grupa literacka sprzeciwia się tradycyjnym formom poetyki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WOJNA I OKUPACJA - dzielnica dla Żydów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WOJNA I OKUPACJA - radzieckie obozy pracy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WOJNA I OKUPACJA - przeżył piekło wojny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WOJNA I OKUPACJA - masowa zagłada Żydów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WOJNA I OKUPACJA - plac przeładunkowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WOJNA I OKUPACJA - ludzie wchodzący w dorosłość musieli chwycić za karabin i walczyć
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WSPÓŁCZESNOŚĆ - filozofia głosząca że człowiek ma wpływ na swoje życie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WSPÓŁCZESNOŚĆ - sytuacje, myśli pozbawione sensu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WSPÓŁCZESNOŚĆ - przedstawienie świata w sposób dziwaczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WSPÓŁCZESNOŚĆ - system polityczny, jednostka całkowicie podlega państwu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
WSPÓŁCZESNOŚĆ - izolacja obszarów ZSRR
|
|
|