Modelowanie 3D

 0    11 fiszek    kingasawicka0
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
ray tracing
rozpocznij naukę
technika renderowania, która symuluje sposób padania padania i załamania światła
origin/piwot point
rozpocznij naukę
punkt wokół którego odbywają się przekształcenia obiektu
lokalny/ globalny uklad współrzędnych
rozpocznij naukę
lokalny to układ współrzędnych, który odnosi się do obiektu (względem siebie samego), Globalny odnosi się do ogólnego układu w całej scenie.
extrude
rozpocznij naukę
technika modelowania, w której zaznaczony obszar jest "wyciągany" wzdłóż określonego kierunku, tworząc nowe powierzchnie
roughness map
rozpocznij naukę
mapa określająca jak gładka lub jak szorstka jest powierzchnia, co wpływa na odbicie światła
Ambient Oclussion
rozpocznij naukę
technika, która symuluje zacienione obszary
box modelling
rozpocznij naukę
technika modelowania, w której zaczynamy od prostego kształtu, a następnie dzielimy je i wyciągamy - tworząc nowe powierzchnie
PBR Phisically Based Rendering
rozpocznij naukę
metoda renderowania, która bazuje na fizycznych właściwościach materiału (szorstkość, kolor, odbicia)
animacja
rozpocznij naukę
proces tworzenia ruchomego obrazu (klatki kluczowe definiują ważne punkty ruchu w animacji)
systemy symulacji
rozpocznij naukę
różne systemy w blenderze np. symulacja płynów, gazu, tkanin czy rigging (kości)
formaty zapisu
rozpocznij naukę
mp4, PNG, OBJ, FBX, STL

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.