Pytanie |
Odpowiedź |
dziedzina klasyfikowania organizmów? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podstawowa jedniska klasyfikacyjna organizow, o podobnej budowie i wymaganiach życiowych, mogących się krzyżować i dawać płodne potomstwo
|
|
|
na czym polega podwójne nazewnictwo rozpocznij naukę
|
|
każdy gatunek ma 2 wyrazy pierwszy oznacza rodzaj a drugi gatunek (patrz na nazwy lacinskie)
|
|
|
kto wprowadzil podwojne nazewnictwo rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
na czym polega sztuczny system klasyfikacji organizmow rozpocznij naukę
|
|
na bodobienstwie w w budowie zewnetrzej
|
|
|
na czym polega naturalny system klasyfikacji rozpocznij naukę
|
|
na pokrewienstwie miedzy organizmami
|
|
|
jednostki klasyfikacji od najmniejszej rozpocznij naukę
|
|
gatunek rodzaj rodzina rzad gromada typ krolestwo
|
|
|
jaka jednostka wystepuje u roslin a nie u zwierzat rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
są jednokomorkowe w komorce nie maja jadra sa cudzozywne lub samozywne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
sa jednokomorkowe lub wielo komorkowe w komorc e maja jednmlub wiele jader sa cudzozywne lub samozywne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zwkle wielokomorkowe jednojadro w komorcesa samozywne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
sa jednokomorkoewe lub wielo wkomorce maja jedno jadr lub wiele jader sa cudzozywne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
sa wilokomorkowe jedno jadro w komorce cudzozywne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Dlaczego wirusy nie są organizmami? rozpocznij naukę
|
|
Nie mają budowy komórkowej i nie wykazują czynności życiowych
|
|
|
wymień podstawowe elementy budowy wirusa rozpocznij naukę
|
|
kwas nukleinowy i otoczka białkowa
|
|
|
wymień drogi rozprzestrzeniania się wnikanie Wirusów i bakterii rozpocznij naukę
|
|
kropelkowe, Pokarmowe, płciowa i Przez krew
|
|
|
Wymień choroby wirusowe przenoszone drogą kropelkową. rozpocznij naukę
|
|
Grypa, Ospa, Odra, Różyczka, Świnka.
|
|
|
Wymień choroby wirusowe przenoszone drogą płciową i Przez krew rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jaką chorobę powoduje wirus HIV rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Na podstawie objawów rozpoznaj chorobę wirusowo. Gorączka, bolesne Powiększenie Ślinianek przyusznych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Na podstawie objawów rozpoznaj chorobę wirusowo Gorączka, czerwone plamki na ciele, Może przebiegać Bezobjawowo rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Na podstawie objawów rozpoznaj chorobę wirusowo Gorączka, Wysypka, ból gardła, duszności, Kaszel. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Na podstawie objawów rozpoznaj chorobę wirusowo Gorączka, Wysypka w postaci czerwonych Gródek. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Na podstawie objawów rozpoznaj chorobę wirusowo Gorączka, bóle głowy mięśni i stawów, dreszcze, suchy Kaszel, Katar rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Na podstawie objawów rozpoznaj chorobę wirusowo Gorączka, bóle głowy mięśni i stawów, dreszcze, Kaszel utrata węchu i smaku rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Na podstawie objawów rozpoznaj choroby wirusowe Spadek odporności organizmu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Żółtaczka, opryszczka, Wścieklizna, Polio, Heinego–Medina, Wirus brodawczaka czeka ludzkiego, wywołuje Raka Szyjki macicy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wirusy grypy, HIV, Mają dwie kopie Jednoniciowego RNA
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bryłowe z otoczką bryłowe bez otoczki bakterriofagi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cząstka wirusa poza komórką
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wymień kształty morfologiczne bakterii rozpocznij naukę
|
|
Podłużne spiralę podłużne
|
|
|
Omów Czynności życiowe bakterii rozpocznij naukę
|
|
Rozmnażanie odżywianie oddychanie
|
|
|
Omów negatywne znaczenie bakterii rozpocznij naukę
|
|
Psują żywność wywołują choroby
|
|
|
Omów pozytywne znaczenie bakterii rozpocznij naukę
|
|
Kiszenie ogórków Jogurt oczyszczają Ścieki dostarczają rośliną azotu użyźnia ją glebę wytwarzają witaminy organizmie człowieka
|
|
|
Wymień choroby bakteryjne rozpocznij naukę
|
|
Boreljoza Tężec Salmonelloza Gruźlica
|
|
|
Wymień choroby bakteryjne przenoszone przez krew rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jaką chorobę można zarazić się przez bakterie które dostają się do organizmu przez ranę zabrudzoną Gleba rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jak można zarazić się Salmonella rozpocznij naukę
|
|
Przez pokarmów zawierających Surowe jaja
|
|
|
Jaka choroba bakteryjna Jest przenoszona jest drogą kropelkową rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jakie znaczenie mają żyjące w jelicie grubym bakterie pałeczki okrężnicy rozpocznij naukę
|
|
Wytwarzają witaminy z grupy K i B
|
|
|
Na czym polega symbioza między bakteriami azotowymi korzeniami roślin motylkowych rozpocznij naukę
|
|
Bakterie dostarczają roślinie azotu a w zamian otrzymują substancje odżywcze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Formy komórek bakterii Pozbawione przejawów życia które wracają gdy Zmienia ją się warunki
|
|
|
Jakie procesy mogą przeprowadzać bakterie odżywiające się samo żywnie rozpocznij naukę
|
|
Fotosynteza zielone purpurowe sinice i Chemosynteza żelazowe wodorowe
|
|
|
Co to jest koniugacja u bakterii rozpocznij naukę
|
|
Dwie bakterie łączą się i wymieniają plazme dami przekazują sobie w ten sposób odporność na antybiotyki
|
|
|
Jakie witaminy są produkowane w organizmie człowieka z udziałem bakterii żyjących w jelicie grubym rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Na jakie trzy grupy dzielimy protiysty rozpocznij naukę
|
|
Zwierzęce roślinopodobne i grzybopodobne
|
|
|
Wymień protisty roślinopodobne rozpocznij naukę
|
|
Euglena Klejnotk morszczyn listownica Okrzemki
|
|
|
Wymień protist zwierzęce są podobne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wymień protisty Grzybopodobne rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wymień cechy protistów roślina podobnych rozpocznij naukę
|
|
Somażywne Jedno Jądro poruszanie za pomocą wici Należą Tu Plechowce
|
|
|
cechy protistow zwierzeco podobnych rozpocznij naukę
|
|
cudzozywne, pellikula, poruszanie sie za pomoca rzesek i nibynozek jedno lub wielejader
|
|
|
cechy protistow grzyopodobnych rozpocznij naukę
|
|
fitoftora - pasozyt ziemniakow i pomidorow tworzy bialy nalot podobny do pleśni
|
|
|
przyklady protistow jednokomorkowych rozpocznij naukę
|
|
pantofelek euglena okrzemki sluzowce
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
morszczyn pecherzykowaty i listownica
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
blona charakterystyczna dla protistow daje im elastycznosci i pomaga w poruszaniu sie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zarodziec malarii. samica komara widliszki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Swidrowiec gambijski - micha tse-tse
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wodniczka pokarmowa, tetniaca jadra cytoplazma blona komorkowa rzeski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wodniczka pokarmowa tetniaca jadro cytoplazma pellikula blona pokarmowa chloroplasty plamka oczna wic
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
usuwa nadmiar wody i zbedną przemianę materii
|
|
|
rola wodniczki pokarmowej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezpluciowe prze podzial poprzeczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezpluciowo przez podzial podluzny
|
|
|
co to znaczy ze euglena jest zmiennożywna rozpocznij naukę
|
|
to znaczy ze w dzin jest samozywna a w nocy cudzozywna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
plamka oczna brak sciany komorkowej
|
|
|
budo Budowa morszczyn i listą w nicy rozpocznij naukę
|
|
Są to Plechowce mają część liścia kształtną Łodyga kształtną i przylgę lub część przy stwierdzającą do podłoża
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Organizmy w budowie których nie wyróżniamy łodygi korzenia i liści
|
|
|
sposoby poruszania się Ameby i otwornic rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pantofelka i wirczyka i trabik rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Z jakich prąd i stów powstały pokłady Wapienne rozpocznij naukę
|
|
Otwornice takie Ameby w skorupkach zyja w morzach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Prąd i sty jednokomórkowe zawierają krzemionkę żyją w wodach słodkich i słonych
|
|
|
Teraz będą ważne obrazki co to rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
W środowisku lądowym w miejscach czyli wilgotnych i zacienionych
|
|
|
wymień cechy charakterystyczne królestwa Grzybów rozpocznij naukę
|
|
Ściana Komórkowa z hity ny cudzożywne Plechowce jednokomórkowe wielokomórkowe lub Komórczak ki
|
|
|
Z czego zbudowany jest ciało Grzybów rozpocznij naukę
|
|
Z komórek zwanych strzępkami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Omów budowę Grzyba kapeluszowe go, na orzykladzie pieczarki rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wymień przykłady Grzybów jednokomórkowych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Co to jest Komórczak podaj przykład rozpocznij naukę
|
|
Jedna komórka o wielu jądrach przykład Pleśniak biały
|
|
|
Wymień przykłady Grzybów pleśniowych rozpocznij naukę
|
|
kropidlak pedzlak i plesniak bialy
|
|
|
Opisz budowę pleśniaka białego rozpocznij naukę
|
|
Jedna komórka strzępki o wielu jądrach na górze Zarodnia z zarodnikami jest kilka tych zarodni
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cudzożywne pasożyty lub z saprobionty Wypuszczają substancje trawiące są a następnie pochłaniają pokarm
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jaki poznaliście sposoby rozmnażania Grzybów rozpocznij naukę
|
|
Zarodniki Fragmentacja plechy pączkowanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Współżycie Grzyba kapeluszowe go z korzeniami drzewa lub rośliny nasiennej
|
|
|
Wymień grzyby pasożytnicze rozpocznij naukę
|
|
buławinka czerwona Huba drewna i rdza źdźbłowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czarny wałeczki zawierające trujące substancje wywoływane. Przez Buławinka czerwona
|
|
|
Z jakiego Grzyba produkuje się penicylinę rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Kto jest odkrywcą penicyliny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Toksyny wytwarzane przez grzyby pleśniowe
|
|
|
Co to są Porosty jak są zbudowane rozpocznij naukę
|
|
Organizmy zbudowane z komórek glonów i strzęp ak Grzyba
|
|
|
Co to znaczy że Porosty są organizmami symbiotycznymi rozpocznij naukę
|
|
Tzn. że komórki glonów i strzępki Grzyba żyją w symbiozie
|
|
|
Jakie korzyści z tego współżycia czerpie Glon A jakie Grzyb rozpocznij naukę
|
|
Glon dostarcza pokarmu strzępki Grzyba dostarczają wody soli mineralnych i przytwierdzenie do podłoża i chronią
|
|
|
Co to znaczy że Porosty są organizmami pionierskimi rozpocznij naukę
|
|
Zasiedlają miejsca niedostępne dla innych roślin i przygotowywuje dla nich podłoża
|
|
|
Jak rozmnażają się Porosty rozpocznij naukę
|
|
Przez podział i urwis tki czyli małe fragmenty zawierające komórki glonów i strzępki Grzyba
|
|
|
Jakie rodzaje plechy mają Porosty rozpocznij naukę
|
|
skorupiasta listkowata i krzaczkowata
|
|
|
co to jest skala porostowa rozpocznij naukę
|
|
sluzy do oceny stopnia zanieczyszczenia powietrza dwutlenkiem siarki
|
|
|
il estref ma skala porostowa rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
co to jest pustynia porostowa rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jakie porosty sa najbardziej odpirne na zanieczyszczenia czystego powietrza? ' rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Organizmy które są wskaźnikami czystego powietrza lub czystej wody
|
|
|
Dlaczego Porosty to wskaźniki czystego powietrza rozpocznij naukę
|
|
bo rosna. W miejscach gdzie powietrze jest czyste
|
|
|
Jakie jest znaczenie porostów rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
olga zniszczol i marta zniszczol
|
|
|