Pytanie |
Odpowiedź |
Założenia pierwszy sklep samoobsługowy rozpocznij naukę
|
|
Swobodny wybór, bez presji kolejki, koszyki, „tor wyścigowy”, wyodrębnienie stoisk, oznaczenia cen, dostępność towaru, szybsza obsługa, mniej pracowników.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Właściwa marka/We właściwym miejscu/O właściwym czasie/Z właściwą ceną/We właściwej ilości/We właściwych warunkach/We właściwy sposób
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Attention – przyciągnąć uwagę/Interest – wzbudzić zainteresowanie/Desire – wzbudzić chęć posiadania/Action – podjąć działanie
|
|
|
Elementy merchandising mix rozpocznij naukę
|
|
Towar/Marża/Technologia = dystrybucja (urządzenia do ekspozycji)/Komunikacja = promocja (sposób promowania)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wszystko, co związane z zarządzaniem placówką handlową/podejście interdyscyplinarne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Skupienie na kliencie/kształtowanie lojalności/wpływ na zachowanie przez atmosferę i ekspozycję
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Oddziaływanie na zachowanie klienta za pomocą atmosfery/aranżacji/ekspozycji/sterowania ruchem/wpływu na zmysły
|
|
|
Technika merchandisingowa rozpocznij naukę
|
|
Sztuka eksponowania towarów w punkcie sprzedaży detalicznej/zapewnienie funkcjonalności online
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
3–4-krotny wzrost sprzedaży/Zmniejszenie marży o połowę bez spadku zysku/Zwiększenie powierzchni sklepu/Możliwość obsługi większej liczby klientów
|
|
|
Przesłanki merchandisingu rozpocznij naukę
|
|
Wybór asortymentu i marketing mix na podstawie badań/Oddziaływanie bezpośrednie w miejscu zakupu (75% decyzji)/Skuteczność i niski koszt
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Źródło informacji/Działa intuicyjnie/Zadowolony przekaże info 3 osobom/Niezadowolony – kilkunastu/3–5x wyższy koszt pozyskania niż utrzymania/60% odchodzi przez złą obsługę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Konsument w roli producenta/Świadomy uczestnik rynku/Pomysłodawca, projektant, komentator/Zaangażowany w tworzenie produktów, marki, wizerunku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Szycie na miarę przez udział klienta/Współtworzenie wartości z firmami/Przenikanie się produkcji i konsumpcji
|
|
|
Strategie konkurencji wg Portera rozpocznij naukę
|
|
Minimalizacja kosztów/Zróżnicowanie/Unikanie/Segmentacja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Podział rynku na homogeniczne grupy/Wybór rynku docelowego i pozycjonowanie/Każdy segment wymaga innego marketingu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Trafniejsze produkty/Skuteczna komunikacja/Lepsza alokacja zasobów/Uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Istotność zmiennych/Charakterystyka nabywców
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mierzalność/Rozległość/Dostępność/Wrażliwość/Stabilność/Adekwatność
|
|
|
Czynniki wpływające na zachowania nabywcze rozpocznij naukę
|
|
Demograficzne/Ekonomiczne/Psychologiczne/Społeczno-kulturowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Subiektywne postrzeganie bodźców/Selektywna uwaga/Zniekształcanie informacji/Zapamiętywanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Finansowe/Funkcjonalne/Bezpieczeństwa/Zaspokojenia potrzeb
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Behawioralne (nawyki)/Kognitywne (rozwiązywanie problemów)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Rodzina/Grupy odniesienia/Liderzy opinii/Klasa społeczna
|
|
|
Atmosfera w sklepie – instrumenty rozpocznij naukę
|
|
Muzyka/Zapachy/Oświetlenie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Światło na front towaru/Nie świecić w klienta/Używać matowych źródeł/Ukryte światło/Sprawdzanie efektu w nocy
|
|
|
Dostosowanie oświetlenia do produktów rozpocznij naukę
|
|
Pieczywo – ciepła barwa/Mięso – różowa barwa/Ryby i mleko – białe światło/Alkohol – światło od tyłu/Owoce i warzywa – wiele małych źródeł
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pokazuje ruch/Zachęca/Prosta i tania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Skupia uwagę/Chroni towary/Ogranicza powierzchnię
|
|
|
Zasady ekspozycji witryny rozpocznij naukę
|
|
Równowaga/Plan trójkąta/Światło/Kolor/Ruch/Zmiany sezonowe
|
|
|
Organizacja półek (regałów) rozpocznij naukę
|
|
Zasada środka regału/FIFO/Produkty lekkie wyżej, ciężkie niżej/Najdroższe przy kasach/Produkty jednej marki razem/Porządek i uzupełnianie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Łączenie produktów uzupełniających (np. chipsy i piwo)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Produkty powinny się wyróżniać na półce
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Niskie marże/Szybka rotacja/Średnia jakość
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Markowe produkty w niskiej cenie/Niepełny wybór/Niższa obsługa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zniżki dla zarejestrowanych klientów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wyższy standard sklepu/Wyższe ceny/Kreowanie stylu życia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Psychologiczne końcówki/Zawyżone ceny/Przekreślone ceny/Kalkulowane/Cząstkowe/Wabiące
|
|
|
Promocja – lokalizacja w sklepie rozpocznij naukę
|
|
Przed sklepem/Przy wejściu/Na końcach regałów/Przy kasie
|
|
|
Promocja – forma ekspozycji rozpocznij naukę
|
|
Wyspy promocyjne/Standy/Piramidy/Żółto-czarne/Żółto-czerwone kolory/Widoczne ceny
|
|
|
10 złotych zasad merchandisingu rozpocznij naukę
|
|
Produkty tej samej marki i kategorii razem, na wysokości wzroku, w miejscu o największym ruchu, najlepsze miejsca dla droższych i rotujących towarów, użycie POS.
|
|
|