Wiater

 0    40 fiszek    wiktoriazmuda60
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Założenia pierwszy sklep samoobsługowy
rozpocznij naukę
Swobodny wybór, bez presji kolejki, koszyki, „tor wyścigowy”, wyodrębnienie stoisk, oznaczenia cen, dostępność towaru, szybsza obsługa, mniej pracowników.
Prawa 7R
rozpocznij naukę
Właściwa marka/We właściwym miejscu/O właściwym czasie/Z właściwą ceną/We właściwej ilości/We właściwych warunkach/We właściwy sposób
Model AIDA
rozpocznij naukę
Attention – przyciągnąć uwagę/Interest – wzbudzić zainteresowanie/Desire – wzbudzić chęć posiadania/Action – podjąć działanie
Elementy merchandising mix
rozpocznij naukę
Towar/Marża/Technologia = dystrybucja (urządzenia do ekspozycji)/Komunikacja = promocja (sposób promowania)
Podejście szerokie
rozpocznij naukę
Wszystko, co związane z zarządzaniem placówką handlową/podejście interdyscyplinarne
Podejście wąskie
rozpocznij naukę
Skupienie na kliencie/kształtowanie lojalności/wpływ na zachowanie przez atmosferę i ekspozycję
Definicja merchandisingu
rozpocznij naukę
Oddziaływanie na zachowanie klienta za pomocą atmosfery/aranżacji/ekspozycji/sterowania ruchem/wpływu na zmysły
Technika merchandisingowa
rozpocznij naukę
Sztuka eksponowania towarów w punkcie sprzedaży detalicznej/zapewnienie funkcjonalności online
Efekty merchandisingu
rozpocznij naukę
3–4-krotny wzrost sprzedaży/Zmniejszenie marży o połowę bez spadku zysku/Zwiększenie powierzchni sklepu/Możliwość obsługi większej liczby klientów
Przesłanki merchandisingu
rozpocznij naukę
Wybór asortymentu i marketing mix na podstawie badań/Oddziaływanie bezpośrednie w miejscu zakupu (75% decyzji)/Skuteczność i niski koszt
Rola klienta
rozpocznij naukę
Źródło informacji/Działa intuicyjnie/Zadowolony przekaże info 3 osobom/Niezadowolony – kilkunastu/3–5x wyższy koszt pozyskania niż utrzymania/60% odchodzi przez złą obsługę
Klient jako prosument
rozpocznij naukę
Konsument w roli producenta/Świadomy uczestnik rynku/Pomysłodawca, projektant, komentator/Zaangażowany w tworzenie produktów, marki, wizerunku
Definicja prosumpcji
rozpocznij naukę
Szycie na miarę przez udział klienta/Współtworzenie wartości z firmami/Przenikanie się produkcji i konsumpcji
Strategie konkurencji wg Portera
rozpocznij naukę
Minimalizacja kosztów/Zróżnicowanie/Unikanie/Segmentacja
Segmentacja rynku
rozpocznij naukę
Podział rynku na homogeniczne grupy/Wybór rynku docelowego i pozycjonowanie/Każdy segment wymaga innego marketingu
Zalety segmentacji
rozpocznij naukę
Trafniejsze produkty/Skuteczna komunikacja/Lepsza alokacja zasobów/Uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej
Profil segmentacyjny
rozpocznij naukę
Istotność zmiennych/Charakterystyka nabywców
Kryteria segmentacji
rozpocznij naukę
Mierzalność/Rozległość/Dostępność/Wrażliwość/Stabilność/Adekwatność
Czynniki wpływające na zachowania nabywcze
rozpocznij naukę
Demograficzne/Ekonomiczne/Psychologiczne/Społeczno-kulturowe
Percepcja
rozpocznij naukę
Subiektywne postrzeganie bodźców/Selektywna uwaga/Zniekształcanie informacji/Zapamiętywanie
Rodzaje ryzyka
rozpocznij naukę
Finansowe/Funkcjonalne/Bezpieczeństwa/Zaspokojenia potrzeb
Uczenie się
rozpocznij naukę
Behawioralne (nawyki)/Kognitywne (rozwiązywanie problemów)
Wpływ społeczny
rozpocznij naukę
Rodzina/Grupy odniesienia/Liderzy opinii/Klasa społeczna
Atmosfera w sklepie – instrumenty
rozpocznij naukę
Muzyka/Zapachy/Oświetlenie
Zasady oświetlenia
rozpocznij naukę
Światło na front towaru/Nie świecić w klienta/Używać matowych źródeł/Ukryte światło/Sprawdzanie efektu w nocy
Dostosowanie oświetlenia do produktów
rozpocznij naukę
Pieczywo – ciepła barwa/Mięso – różowa barwa/Ryby i mleko – białe światło/Alkohol – światło od tyłu/Owoce i warzywa – wiele małych źródeł
Witryna otwarta
rozpocznij naukę
Pokazuje ruch/Zachęca/Prosta i tania
Witryna zamknięta
rozpocznij naukę
Skupia uwagę/Chroni towary/Ogranicza powierzchnię
Zasady ekspozycji witryny
rozpocznij naukę
Równowaga/Plan trójkąta/Światło/Kolor/Ruch/Zmiany sezonowe
Organizacja półek (regałów)
rozpocznij naukę
Zasada środka regału/FIFO/Produkty lekkie wyżej, ciężkie niżej/Najdroższe przy kasach/Produkty jednej marki razem/Porządek i uzupełnianie
Crossmerchandising
rozpocznij naukę
Łączenie produktów uzupełniających (np. chipsy i piwo)
Kontrast kolorów
rozpocznij naukę
Produkty powinny się wyróżniać na półce
Strategia dyskontowa
rozpocznij naukę
Niskie marże/Szybka rotacja/Średnia jakość
Strategia off-price
rozpocznij naukę
Markowe produkty w niskiej cenie/Niepełny wybór/Niższa obsługa
Ceny klubowe
rozpocznij naukę
Zniżki dla zarejestrowanych klientów
Trading-up
rozpocznij naukę
Wyższy standard sklepu/Wyższe ceny/Kreowanie stylu życia
Techniki cenowe
rozpocznij naukę
Psychologiczne końcówki/Zawyżone ceny/Przekreślone ceny/Kalkulowane/Cząstkowe/Wabiące
Promocja – lokalizacja w sklepie
rozpocznij naukę
Przed sklepem/Przy wejściu/Na końcach regałów/Przy kasie
Promocja – forma ekspozycji
rozpocznij naukę
Wyspy promocyjne/Standy/Piramidy/Żółto-czarne/Żółto-czerwone kolory/Widoczne ceny
10 złotych zasad merchandisingu
rozpocznij naukę
Produkty tej samej marki i kategorii razem, na wysokości wzroku, w miejscu o największym ruchu, najlepsze miejsca dla droższych i rotujących towarów, użycie POS.

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.