Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
otoczone błoną fragmenty cytoplazmy megakariocytów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stymulują procesy krwiotwórcze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
hamują procesy krwiotwórcze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Dojrzewanie białych krwinek oraz transportowanie ich do miejsca zakażenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wydzielają substancje które zwiększają przepuszczalność naczyń- R ZAPALNA
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jony Na+ z pętli ->zrąb nerki co powoduje osmotyczny odpływ wody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czas potrzebny do ponownego spolaryzowania komórki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
W KANAŁACH PÓLKOLISTYCH, rejestrują położenie i ruchy ciała. Są skupem komórek których RZĘSKI, zanurzone są w OSKLEPKU,. Ich wnętrze wypełnia ENDOLIMGA
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kompleks H-R, aktywacja Białka G, aktywacja CYKLAZY ADENYLANOWEJ, przekształcenie ATP w cAMP, aktywacja KINAZY BIAŁKOWEJ, fosforylazcja nieaktywnej formy białka, stymulacja transkrypcji określonego genu->mRNA->syntetyzowane jest określone bialko->wpływ
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
adrenalina, glikokortykosteroidy, mineralokortysteroidy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
W WORECZKU I ŁAGIEWCE, komórki z rzęskami i OTOLITY- które przy zmianie położenia głowy przesuwają się zginając rzęski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
protonefrydialny, amoniak/tasiemce mocznik
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
typu H, MOCZNIK I KWAS MOCZOWY
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
metanefrydialny, WODNE- AMONIAK, LĄDOWE-MOCZNIK
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gruczoły wydalnicze/cewki malphiego, wodne amoniak, lądowe kwas moczowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nerki(zmodyfikowane metanefrydia), wodne amoniak i mocznik, lądowe kwas moczowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pranercza, kostne amoniak chrzestne mocznik
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
u stawonogow, działanie jak interstycjalne u parzydelkowcow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
im więcej tym bardziej aktywna metabolicznie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pęcherzyki powstające z jej błon transportują białka do AG
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
synteza kw. tłuszczowych, neutralizacja toksyn, magazyn CA+
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Trawią uszkodzone/zużyte organelle, POWSTAJA Z AG. ich enzymy są aktywne tylko w środowisku kwasowym wiec mają w błonach pompy protonowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
POWSTAJA Z SER. ROZKLAD kw tłuszczowych(AG synteza), tworzą mielinę, neutralizują związki (są głównie w wątrobie), mają KATALAZE
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
replikqcja DNA, SYNTEZA BIALEK HISTONOWYCH
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nasilenie syntezy bialek(nie histonow bo to bylo w S), podzial plastydów i mitochondriów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pierścień kurczliwy, ANAFAZA
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wrzeciono cylindryczne TELOFAZA
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
połączenia roślin -cytoplazmatyczne połączenia otoczone błona, łącza siateczki, mogę się otwierać i zamykac
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zwierzęta, uszczelniają warstwę nabłonka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ZWIERZETA mechaniczne, łączą się z filamentami keratynowymj (PÓLDESMOSOMY łączą f. pośrednie z błoną)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zwierzęta, zbudowane z koneksonów, które tworzą kanały i łączą cytoplazmy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
katalizuje przyłączanie reszt
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
katalizuje odłączanie reszt
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
enzymy wydzielanie w formie nie aktywnej -nogen. PROTEOLIZA->hydroliza wiązań peptydiwych i powstaje c. aktywne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niebieskie i czerwone, R=CH3
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niebieskie i pomarańczowe R=CHO
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
glukoza+2NAD+ +2ADP +2P ->>>> 2pirogronian +2NADH +2H+2H2O+2ATP
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
2pirogronian +2NAD+ + 2CoA->>>>>2acetylo-CoA+2NADH+CO2
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
2acetylo-CoA+6NAD+ + FAD+2ADP+P->>>>>>>4CO2+2CoA+2ATP+6NADH+2FADH2
|
|
|
łańcuch oddechowy WEE BŁONA MITOCHONDRIUM rozpocznij naukę
|
|
ADP+P+NADH+ +H+ +FADH2+O2->>>>> ATP +NAD+ + FAD+2H2O
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
glukoza+2ADP +2P->>> 2C2H5OH +2CO2 +2ATP
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
glukoza +2ADP +2P->>>> 2CH3CHOHCOOH +2ATP
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
katalizuja 1 reakcje w szlaki a ich regulatory to produkty końcowe tego szlaku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
SPOROZOITY W KRWi, MEROZOITY W WĄTROBIE
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szczytowe odgałęzienie pędu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szybko rosnące pędy, żywe komórki z celulozy i pektyn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
starsze i wyrośnięte organy, martwe i wysycone ligninĄ
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
reguluje przepływ substancji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wytwarza korzenie boczne i felogen, na przekroju jest bliżej drewna i łyka niż srodskornia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pomiędzy lykiem a drewnem, tworzy wtorne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
3 małe komórki na biegunie północnym makrospory okrytonasiennej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
po bokach k. jajowej u okrytonasiennej, ułatwiają wniknięcie lagiewki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zahamowanie rozwoju łagiewki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdolność komórki do pobierania lub oddawania osmotycznie wody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdolność wody do dyfuzji przez wode 0-dla czystej - dla roztworu
|
|
|
potencjał ciśnienia turgorowego rozpocznij naukę
|
|
wpływ napięcia ściany na potencjał wody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cewki i naczynia, apoplasty wszystkich części rosliny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to wpływ niskich temp. w zakresie 0-10 stopni na proces kwitnienia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stożki, młode liście kwiaty owoce. powstawanie owoców i kalusa oraz przyrost
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w dojrzewających owocach i starzejących się komórkach. Stymuluje dojrzewanie owoców oraz ich opadanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
reszta fosforanowa, nic wiodącą, kodującą, Nowa. W MODYFIKACJI CZAPECZKA
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
grupa oh cukru, nic opóźniona, nic matrycowa. W MODYFIKACJI OGON POLI(A)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
im dalej od siebie są geny zachodzi częściej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1 gen(np mutacja) -> wiele cech
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gen epistatyczny maskuje hipostatyczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
dziedziczenie mitochondrialne rozpocznij naukę
|
|
dna z plemników jest niszczone
|
|
|
zespół klinefeltera i Turnera rozpocznij naukę
|
|
dodatkowy X u faceta, brak X u kobiety
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
inne pochodzenie ale podobne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sporadyczne narzady u wspolczesnych
|
|
|
konwergencja/dyswergencja rozpocznij naukę
|
|
upodabnianie niespokrewnionych/różnice miedzy spokrewnionymi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bariera uniemożliwia zaplodnienie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bariera zapobiega przepływowi alleli genow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nowe gatunki. Allopatryczna-rozdzielenie barierą. Sympatryczna-bez bariery
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozdzielenie gatunku na liczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obligatoryjny- uzależnienie. fakultatywny-nie jest konieczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
destruenci rozkladaja, saprobionty odżywianie się martwa materia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odtworzenie ilosci liczebnosci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wprowadzenie osobników na teren w którym wyginał
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
produkuje komórki G, wydziela HCL, stymuluje wydzielanie pepsynogenu, wzmacnia skurcz żołądka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pobudzą erytropoeze- produkcję k. cz w szpiku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1 grupa organizmów zastępowana jest inna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gatunki żyjące na określonym rejonie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mają barwniki fotosyntetyczne, tylko u AUTOTROFÓW
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
W KOMÓRKACH WYDZIELNICZYCH. synteza białek- łańcuchy wnikają do wnętrza, są zwijane tam w 3°, wstępna modyfikacja białek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
atom wegla alfa połączony z grupą COOH
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
magazynowanie tlenu, uwalnia go przy dużym wysilku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to dna nawinięty na 8 białek histonowych
|
|
|
grzebienie mitochondrialne rozpocznij naukę
|
|
są bardziej pofałdowane gdy poziom metabolizmu komórki jest wiekszy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to miejsce w chromosomach w ktorych dochodzi do wymiany genetycznej w P1 mejozy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kontroluje przebieg cyklu komórki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
białkowa powłoką pod błoną u niektórych protistów
|
|
|
z jakiej tkanki zbudowany jest zarodek roslin rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Protisty zwierzęce przemiany faz rozpocznij naukę
|
|
Przewaga 1n- ich komórki przekształcają się w gamety i łączą, mejoza postgamiczna. Przewaga 2n- na drodze mejozy pregqmicznej gamety powstaja
|
|
|
łupina nasienna (2n) posteaje z: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
u okryto nasiennych 1plemnik z k. jajowa = zygota 2plemnik z komórka centralna = BIELMO 3N
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Sciana zalazni- OWOCNIA SKÓRZASTA. Dno kwiatowe- owocnia mięsista
|
|
|
neoderma powłoka - pasożytnicze płazińce (tasiemce i przywry) rozpocznij naukę
|
|
syncytium, mikrokosmki, glikokaliks
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
z innymi związkami mogą odkładać się w ścianach tętnic. HDL mające w składzie lecytynę która to rozpuszcza
|
|
|
Komórki prezentujące antygen rozpocznij naukę
|
|
Makrofagi, LB, K. dendryczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
W KOMOEKACH NK Niszczy błony komorkowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
W KOMORKACH NK rozklad bialek->początek apoptozy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Należy do mózgu, ośrodki wegetatywne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pień mózgu, ośrodki reakcji wzroku i słuchu, ruchy szybkie mimowolne
|
|
|
Hipokamp i ciało modzelowate rozpocznij naukę
|
|
Uklad limbiczny, pamięć, emocje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wymiana substancji matka-dziecko, tworzy łozysko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kat jej ułożenia u faceta jest inny - jabłko adama
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zapobiega sklejaniu pecherzykow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powoduje skurcz naczyń i zahamowanie krwawienia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
P- rozprzestrzenienie, sp QRS-przejscie, sk T-stan spoczynku, rk
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
reguluje filtrację klebuszkowa, uczestniczy w wchłanianiu zwrotnym
|
|
|
telomery (sekwencje telomerowe) - rozpocznij naukę
|
|
Polimeraza DNA po replikacji nie może dobudować końcówek (potmne są krotsze) telomerazy dobudowują i te kawałki to sekwencje telomerowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powstaje nic RNA na matrycy dna ale pamiętaj że na RNA jest uracyl zamiast tyminy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To ta która ma ramke odczytu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oddziaływanie organizmów między sobą za pomaca związków chemicznych. Dodatnia-obustronnie korzystna Ujemna-jedna strona ponosi straty
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Tworzy i usuwa startery RNA na matrycy DNA,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Tworzy nic DNA komplementarna do macierzystej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
maja introny, u eukarionyow
|
|
|
organelle półautonomiczne rozpocznij naukę
|
|
Cześć informacji koduje u nich genom organellowy, a część jądrowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kompleks białkowolipidowy, limfa
|
|
|
skąd erytrocyty maja energie rozpocznij naukę
|
|
z fermentacji mleczanowej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zapobiega z aorty do lewej komory
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozbijając cząsteczki zwiększa powierzchnię trawienia przez enzymy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gdy transpiravja jezt utrudniona
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
martwe włoski chorniace roślinę przed nadmierna transpiracja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zachodzacy e mitochondriach rozklad kwasów tłuszczowych do acetylo-Coa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Między resztą fV A cukrem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jak parathormon ale dotyczy jonów sodu, należy do mineralokortysteroidow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wywołuje owulacje i rozwój ciałka żółtego, u samców pobudza wydzielanie testosterony, stymuluje komórki pęcherzyka do produkcji progesteronu, szczyt owulacja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
populacji gatunku na danym obszarze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obszar kuli o danym typie roślinności i gatunkow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nieożywione środowisko życia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
upodabnianie sie do otoczenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
upodabnianie zwierzat do innych, zwiększa szanse przezycia
|
|
|
dziedziczenie mitochondrialne rozpocznij naukę
|
|
w zależności ile mitochondriów ibarczonych mutacja zostanie przekazanie, takie będą objawy potomstwa. jeśli chory jest ojciec to żadne dziecko nie odziedziczy choroby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cecha jest dziedziczona po 1 allelu od każdego rodzica
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
napływ jonów Na do wnetrza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wypełnia gałkę oka, kształt, ciśnienie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w okolicy tęczówki, r3guluja cisnienie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zmieniaja kształt SOCZEWKI
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
u chlopa, wydzielina odżywiająca plemniki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
są urzesione żeby transportować oocyt
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pobudza dojrzewanie pęcherzyków jajnikowych, stymuluje komórki pęcherzykowe do wydzielania estrogenu, najwiecej na początku cyklu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pozwalają na pozbycie się nadmiernej ilości materiału genetycznego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ma liczne mitochondira uwalniajace energie do ruchy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zlane pecherzyki AG, ma enzymy umożliwiające pokonanie osłon
|
|
|
gdzie jest większe ciśnienie tlenu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
u pasożytów chroni przez enzymami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niepasozyty plazincow, funkcja obronna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozkładają celulozę w żwaczu krów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
otwory w sercach stawonogow przez które hemolifa dostaje się do srodka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wysoki - linienie niski-przeobrqzeniq
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
u szarlupni zbierają produkty przemiany a później są wydalanie układem wodnym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiele drobnych, NIE MAGAZYNUJE ENERGII, uwalnia ciepło, brunatna bo ma DUZO MITOCHONDRIUM z żelazem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
maja mniej miofibryli- skurcze szybsze ale slabsze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zbiera info z ciała do mozgu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
płynność błony, kiedy jest duza rozpocznij naukę
|
|
Krótkie łańcuchy, więcej wiazan nienasyconych, mniej steroidow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prosta- niepolarne ułatwiona-jony i polarne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
utrzymanie organelli w miejscu, wrzeciono podziałowe, rusztowanie nici i rzęsek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wiązania wysokoenergetyczne rozpocznij naukę
|
|
Między resztami, są niestabilne dlatego ATP łatwo ulega hydrolizie i uwalnia energie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tworzenie wiazan fosfodiestrowych między nukleotydami sprzezone z synteza atp. wydajniejsze z lepkimi końcami które samorzutnie twarzą w. wodorowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stężenie substratu przy którym prędkość jest w połowie maksymalna. Mała km-potrzeba mało substratu żeby dobrze działać
|
|
|
inhibitory niekompetycyjne rozpocznij naukę
|
|
łączą się poza centrum, zmiana kształtu, obniżenie aktywnosci
|
|
|
fotosynteza anoksygeniczna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ma at magnezu w centrum, absorbuje promieniowanie, bez magnezu traci wlasciwosci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tylakoidy, luki w PSII680 wypełniają elektrony z fotolizy wody!!!
|
|
|
faza niezalezna od swiatla rozpocznij naukę
|
|
stroma, CO2 + RuBP, związek który powstaje rozpada się na PGA. PGA redukuje się do PGAL 1 pgal jako pierwotny produkt, 5pgal do regeneracji rubp
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
G1P G6P do wątroby: g6fosfataza przeksztalca do glukozy. do mięśni: tam glikoliza BEZ PRZEKSZTALCEN fosfataza jest tylko w watrobie
|
|
|
osłonka lipoproteinowa wirusa rozpocznij naukę
|
|
lipidowa- od gospodarza bialkoaa- glikoproteiny aka receptory
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
enzym który uczestniczy we wbudowaniu zsyntetyzowaneho dna retrowirusa do k. gosp
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
gdzie zachodzi fermentacja rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
sciana komorkowa u protistow grzybopodobnych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
substancja zapasowa protistow roslinopodobnyxh rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
twór grzyba na między komórkami korzenia rośliny, ogranicza wzrost korzenia, przemuje funkcje pobierania wody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wtórne tkanki merystematyczne rozpocznij naukę
|
|
tkanki stałe które odzyskały zdolność do podziału, miazga i kambium
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
element korkowicy, martwe wypełnione powietrzem. ściany wysycone lignina i skorkowaciqle pokryte suberyna
|
|
|
miękisz zasadniczy/wypełniajacy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
brak przestrzeni międzykomórkowej, fotosynteza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
fotosynteza, DUZE PRZESTRZENIE =WYMIANA GAZOWA
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
korzeni bocznych, włosnikowa, wydłużania, podziałów +czapeczka ochronna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pomiędzy łykiem a drewnem
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
chwytniki, lodyzka, listki, seta, zarodnia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
g1 s2 plemnik i k. jaj 1 zarodniki 1
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
PLECHA przedrośle jednopienne, warstwa wody na spodniej stronie transportuje plemnik obumiera po dojrzewaniu sporofitu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dwupienny, maczugowate plemnie, butelkowate rodnie, kropla wody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
żółte męskie kwiatostany, czerwone żeńskie szyszki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pęcherz lotny meski, żeński tworzy bielmo pierwotne które odżywia meski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zarodek 2n, tkanka z resztek bielma 1n, łupina 2n z otoczki zalazka.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
formuja szyszke, kiełkuje sporofit
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
działka kielicha i dno kwiatowr
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zalaznia z zalazkiem, szyjka, znamie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
2n, to zachowany ośrodek zalazka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tkanka spichrzowa jest w obrębie zarodka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przez błonę a później plasmodesnami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
z komórek lisci do rurek sitowych, zwiększa się stężenie sacharozy więc osmotyczny napływ wody do rurek. sacharoza z rurek do akceptorów np owoców, osmotyczny odpływ wody z rurek.
|
|
|
kiełkowanie epigeniczne czyli nadziemne rozpocznij naukę
|
|
szybciej wyrasta podlisciwniowa część (hipokotyl). nad glebę. pomaga w fotosyntezie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szybciej wyrasta epikotyl, nadliscieniowa część. w głębie. gdy są niekorzystne warunki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
biora udział w dojrzewaniu mrna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
koduje informacje o kolejności aminokwasów w Białki lub nukleotydów w rna
|
|
|
co to znaczy że kod jest zdegenerowany rozpocznij naukę
|
|
1 aminokwas kodowany jest przez różne kodony
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
acetylacja histonów (+reszta kwasu octowego)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
są potrzebne do przyłączenia mRNA do małej podjednostki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
łączą się z mRNA hamując translacje/degenerujac
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cechy ilosciowe, kumulatywne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cechy jakościowe, poj geny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nie ma nosicieli, chore i letalne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
denaturacja95, startery ok 50 synteza 70
|
|
|
geny reporterowe w plazmidach rozpocznij naukę
|
|
pozwalają określić czy transformacja przebiegła git
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zakażenie bakteria z obcym genem, kalus który się roznicuje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przypadkowe zmiany częstości alleli
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kierunkowy-utrwalenke pośrednich kierunkowy-utrwalenie 1 wartości rozrywajacy-eliminacja osobników o średniej wartosci
|
|
|
na co wrażliwe są porosty rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w miejscu naturalnego wystepowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poza miejscem naturalnego wystepowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zrównoważony rozwój miast i wsi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kontrola handlu i obrotu gatunkami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ochrona dzikich migrujących zwierzat
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ochrony siedlisk i obszary specjalnej ochrony ptakow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tworzenie sieci rezerwatow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
między cukrem a zasadą (jego azotem)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kosci, Krzepnięcie, Kulturystyka
|
|
|
jakie wiązanie jest między glowa a ogonem fosfolipidu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest źródłem grup fosforanowych do odtworzenia atp w mięśniach
|
|
|
DO CZEGO SLUZY CHOLESTEROL rozpocznij naukę
|
|
do syntezy hormonów kory nadnerczy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
brak zróżnicowania na kielich i koronę, system wiązkowy i przewodzące rozjebane
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|