Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
zestawinie dwóch zjawisk za pomica słow jak jakczy niczym na kształt np: silny jak lew
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przymiotnik + rzeczownik np: zimny wiatr
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przenośnia nadanie słowom nowego niedosłownego znaczenia no: morze łez
|
|
|
personifikacja / upsobienie rozpocznij naukę
|
|
nadanie cech ludzkichh rzeczom zjawiskom zierzetom np: drzewa szeptały
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przeżucenue częsci zdania do nastepnego wersu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtôrzenie tego samego słowa na początku kilku wersów kub zdań np: Dzisiaj będe odważny... Dzisiaj będe silny... Dzisiaj będe sobą.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtarzanie słów lub zwrotów aby coś podkreślić np: idzie, idzie, idzie noc
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
użycie wykrzyknienia aby pokazać emocje np: O, jak pięknie!
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezposredni zwrot do odbiorcy a celu wywołania emocji np: Mądrość, prowadź mnie!
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pytanie na ktôre nie oczekujemy odpowiedzi, służy do wywołania refleksji np: Czy można cofnąć czas?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sztuka skutecznego przekonywania do swoich racji poprzez mowę lub pisanie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stałe zestawienia słów które mają znaczenie przenośne np: Być w siódmym niebie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
aforyzmkrótkie stwierdzenia wyrażające ogólną prawdę lub mądrość np: Czas to pieniądz
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyzazy które wyszły z użytku bo zostały zastąpione nowszymi odpowiednikami np: dziewka - młodsza dziewczyna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyrwzy pijawiajaśce sie w jezyku współczesnym sa tworzone w odpowiedzi na nowe zjawiska czy technologie np: selfie - zdjęcie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyrazy używane w mowie poticznej stosowanie ich w pismach oficajlnych jest zabronione np: kumpel - przyjaciel
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyrazy lub zwroty łagodzące nieorzyjemne i wulgarne wyrażenia np: odszedł - umarł
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyrazy o podobnym lub identtcznym np: szybki - błyskawiczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bohaterowie fantastyczninależą do świata fikcji jie istnieją w rzeczywistości np: Balladyna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
w trakcie. rozwoju fabuły przechodzà przemianę np: Jacek Soplica
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdania wyrażające przemyślenia zastanowienia sie czy głebokie muśli emocje wątpliwosci wnioski uczucia lub życiowe prawdy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dział językoznawstwa zajmujacego sie tworzenuem wyrazów pochodnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
część wyrazu od której jestvtworzony nowy wyraz zawiera rdzeń lub elementy słowotwórcze (przedrostki i orzyrostki) ale nie obejmuje końcówki gramatycznej rdzeń + elementy słowotwôrdze = wyraz wyjściowy np w słowie rozmawiać podstawa słowotwórcza to rozmaw + (rdzeń) + iać (przyrostek)
|
|
|