Ddkti

 0    26 fiszek    kacperkramarczyk8
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Metody 1
rozpocznij naukę
Metody Podające
Metody 2
rozpocznij naukę
Metody Problemowe
Metody 3
rozpocznij naukę
Metody eksponujące
Metody 4
rozpocznij naukę
Metody Programowane
Metody 5
rozpocznij naukę
Metody Praktyczne
Metody Podające
rozpocznij naukę
Pogadanka, Opowiadanie, Wykład informacyjny, Opis, Prelekcja, Anegdota, Odczyt, Objaśnienie
Metody Problemowe
rozpocznij naukę
Wykład problemowy, konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, gry dydaktyczne, metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów, metaplan
Metody Eksponujące
rozpocznij naukę
impresyjne, ekspresyjne
Metody Programowane
rozpocznij naukę
z użyciem kompa, myszy itd
Metody Praktyczne
rozpocznij naukę
Pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, laboratoryjne, produkcyjne, metoda projektów
PTS P ŁOŚ
rozpocznij naukę
-Poglądowości, -Trwałości wiedzy uczniów, -Systematyczności, -Przystępności wiedzy, -Łączenia teorii z praktyką, -Operatywności wiedzy uczniów, -Świadomy i aktywny udział w procesie kształcenia
werbalizm
rozpocznij naukę
zastępowanie przedmiotów trudnymi wyrazami niezrozumiałymi dla ucznia
przyczynia się do usunięcia werbalizmu, najpierw rzecz potem dopiero mówimy o rzeczy, nie poznajemy najpierw kogoś opinii tylko sami je kreujemy
rozpocznij naukę
Zasada Poglądowości
Silne akcentowanie aktywności uczniów w procesie utrwalania przyswojonej wiedzy, proces trwałego przyswajania wiedzy bardzo złożonego pod względem psychologicznym
rozpocznij naukę
Zasada Trwałości wiedzy uczniów
zobowiązuje nauczyciela do regularnego przygotowywania się do zajęć, przemyślanego zadawania prac domowych, częstych powtórek materiału oraz sprawdzania jego opanowania przez uczniów. Więcej planowania i systematyczności
rozpocznij naukę
Zasada Systematyczności
Przy doborze materiału programowego nauczyciel musi brać pod uwagę jego przystępność dla uczniów, a także dostosować metody nauczania do ich poziomu, aby pozwalały im pracować samodzielnie na lekcji
rozpocznij naukę
Zasada Przystępności w nauczaniu
służyć ma przygotowaniu uczniów do posługiwania się wiedzą teoretyczną w różnorakich sytuacjach praktycznych. W działalności człowieka czynności praktyczne spełniają różne funkcje.
rozpocznij naukę
Zasada Łączenia teorii z praktyką
Uczniowie powinni korzystać posiadanej wiedzy w sposób świadomy, wykorzystując zarazem inicjatywę i samodzielność, a przede wszystkim gotowość do myślenia alternatywnego
rozpocznij naukę
Zasada Operatywności wiedzy
Ta zasada wymaga od nauczyciela, aby w żadnym wypadku nie zastępował pracy uczniów własną pracą, a równocześnie - tym samym w myśl zasady poglądowości umiejętnie stopniował trudności stawianych im zadań.
rozpocznij naukę
ZASADA ŚWIADOMEGO I AKTYWNEGO UDZIAŁU UCZNIÓW W PROCESIE KSZTAŁCENIA
dużo powiązania z praktyką, od ogółu do szczegółu, pokazywanie gdzie coś może się przydać uczniowi
rozpocznij naukę
Strukturalizm W
od szczegółu do ogółu, redukcja materiału nauczania, nauczanie paradygmatyczne
rozpocznij naukę
Egzemplaryzm W
uczeń ma się uczyć w swoim tempie, wiedzą praktyczna jest bardzo ważna, jak nauczymy się wkręcać żarówkę sami będziemy chcieli się uczyć, potrzebujemy najpierw ról życiowych
rozpocznij naukę
Utylitaryzm dydaktyczny Deweya T
przekazywanie dzieciom jak największej ilości wiedzy z róznych dziedzin, uczniowe są bardziej biernymi słuchaczami
rozpocznij naukę
Materializm dydaktyczny (encyklopedyzm) T
głównym celem wzmocnienie sprawności umysłowej uczniów, treść kształcenia to jedynie środek do rozwijania zdolności i zainteresowań stawianie na przedmioty takie jak matma j języki służące rozwojowi
rozpocznij naukę
Formalizm dydaktyczny T
Treści dotyczące problemów współczesnego świata, wykształcenie ogólne koniecznym warunkiem tego zawodowego i poza zawodowego Bogdan Suchodolski
rozpocznij naukę
Teoria problemowo- kompleksowa W
W. Okoń Wynik krytyki jednoczynnikowych koncepcji doboru treści, pełny rozwuj człowieka - wiedzia + umiejętności poznawcze + praktyczne opanowanie materii i funkcji wiedzy
rozpocznij naukę
Materializm Funkcjonalny W

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.