Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
reklama jest przekaz handlowy do promocji sprzedazy lub odplatnego korzustania z towarow lub uslug, reklama jesg takze autopromocja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
autopromocja jest kazdy przekaz pochodzacy od dostawcy uslugi medialnej majacy sluzyc bezposredniu lub posrednio promocji jego audycji towarow lub uslug
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
informacyjna mobilizacyjna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
informujaca edukacyjna perswazyjna przypominajaca rozsmieszajaca grozaca konkurencyjna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
marketingowa komunikacyjna ekonomiczna spoleczna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
komercyjna, spoleczna, polityczna
|
|
|
rodzaje reklam: cel oddzialywania (3) rozpocznij naukę
|
|
informacyjna naklaniajaca przypominajaca
|
|
|
rodzaje reklam: sposob finansowania (2) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rodzaje reklam: rozplanowanie reklamy w czasie (3) rozpocznij naukę
|
|
ciagla pulsacyjna skoncentrowana okresowa
|
|
|
rodzaje reklam: geograficzny zasieg(4) rozpocznij naukę
|
|
lokalna/regionalna, ogolnokrajowa, miedzynarodowa, globalna
|
|
|
rodzaje reklam: sposob produkcji(2) rozpocznij naukę
|
|
wydawnicza pozawydawnicza
|
|
|
rodzaje reklam: rodzaj zmyslow(3) rozpocznij naukę
|
|
wizualna akustyczna wizualno-akustyczna
|
|
|
rodzaje reklam: sposob dotarcia(3) rozpocznij naukę
|
|
masowa polmasowa zindywidualizowana
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najstarsze ogloszenie reklamowe 3000 pne, XVw wynalezienie druku, XVIIw pierwsze czasopismo ogloszeniowe, XIXw wzrost agencji reklamowych, XXw rozwoj reklamy radiowej i telewizyjnej
|
|
|
etapy projektowania strategii komunikacji marketingowej(7) rozpocznij naukę
|
|
identyfikacja odbiorcow, okreslenie celow komunikacji, projekt przekazu, wybor kanalu komunikacyjnego, ustalenie budzetu, promotion-mix, pomiar wynikow
|
|
|
badania rynkowe a marketingowe rozpocznij naukę
|
|
rynkowe - popyt podaz cena, marketingowe - produkt cena dystrybucja promocja konkurencja itp
|
|
|
rodzaje badan marketingowych: horyzont czasowy(3) rozpocznij naukę
|
|
historyczne ex post, biezace, perspektywistyczne ex ante
|
|
|
rodzaje badan marketingowych: stopien szczegolowosci(2) rozpocznij naukę
|
|
mikroekonomiczne(bliskie otoczenie) makroekonomiczne (dalsze otoczenie)
|
|
|
rodzaje badan marketingowych czestotliwosc podejmowania badan(3) rozpocznij naukę
|
|
ciagle okresowe sporadyczne
|
|
|
rodzaje badan marketingowych wielkosc badanej populacji(2) rozpocznij naukę
|
|
wyczerpujace niewyczerpujace
|
|
|
rodzaje badan marketingowych kto pezeprowadza (5) rozpocznij naukę
|
|
przedsiebiorstwa, agencje badawcze, instytucje na szvczeblu centralnym, org miedzynarodowe, inne podmioty
|
|
|
rodzaje badan marketingowych kryterium przedmiotowe(5) rozpocznij naukę
|
|
rynek cena produkt dystrybucja promocja
|
|
|