Ddkti+1

 0    16 fiszek    kacperkramarczyk8
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Funkcje dydaktyki
rozpocznij naukę
1. Deskryotywna (opisowa) 2. Eksploracyjna 3. Praktyczna or Pragmatyczna
Wymagania aby nauka była nauką
rozpocznij naukę
1. Przedmiot, zakres nauki 2. Własna metodologia - podejście do badań 3. Język i charakterystyczne pojęcia 4. Opieranie się na sądach dowiedzionych empirycznie
Pytania do zasad dydaktyki
rozpocznij naukę
1. Jak jest jaka jest rzeczywistość. 2. Dlaczego tak jest 3. Co robić lepiej aby było lepiej
Tworzenie badania Metodologia
rozpocznij naukę
1. Omreślenie Tematyki 2. Określenie Problematyki 3. Określenie Celu badań 4. Określenie problemów badawczych. 5. Określenie metody 6. Zdefinkowanie i kategoryzacja zmiennych -> szczegółowe problemy. Wskaźnikowanie. Badania prubne. Badania właściwe
Czynnosci zewnetrzne i myslowe człowieka maja ... to znaczy, ze sa one ukierunkowane na osiagniecie okreslonego wyniku koncowego.
rozpocznij naukę
harakter celowy
odgrywaja istotna role w zyciu zawodowym i osobistym czlowieka. Dzieki nim poznaje otaczajaca go rzeczywistosé.
rozpocznij naukę
Czynności orientacyjne
prowadza do podjecia decyzji. Decyzja to samodzielny wybór jednego dzialania ze zbioru poczynan mozliwych.
rozpocznij naukę
Czynności decyzyjne
praktyczne prowadzące do realizacji decyzji
rozpocznij naukę
Czynności wykonaecze
Dostrzeżenie problemu, Analiza sytuacji problemowej, Wytwarzanie pomysłów rozwalizań, Weryfikacja pomysłów, Powrót do fazy rozwiązania
rozpocznij naukę
Dostrzeganie problemu, Analiza sytuacji problemowej, Wytwarzanie pomysłów rozwaliązań, Weryfikacja pomysłów, Powrót do faz poprzednich
Czynniki, które utrudniaja dostrzezenie problemów 1
rozpocznij naukę
Zasada stałości - czlowiek zyje w otoczeniu, które charakteryzuje sie okreslona statoscia; dostrzega on zjawiska jako całosci, które trwala i jasna strukture np. robotnik, który nawykowo obstuguje maszyne, nie uswiadamia sobie, ze posiada ona wiele wad
Warunki aby coś było wiedzą naukową
rozpocznij naukę
1. Określenie specyficznego podejścia do przedmiotu nauk 2. Charakterystyczny język i pojęcia 3. Dysponuje swoistą własną metodologią 4. Opiera się na sądach dowiedzionych empirycznie
Strukturalista
rozpocznij naukę
Jerome Bruner
pojęcia zbyt wąskie nie zawierają wszystkich cech
rozpocznij naukę
istotnych, koniecznych i wystarczających, konstytutywnych
cechy wspólne dla danej klasy przedmiotu
rozpocznij naukę
konsekutywne
różne rozumienie danego pojęcia
rozpocznij naukę
zindywidualizowane
Przygotowanie aksjo systemu celu
rozpocznij naukę
przygotowanie w zakresie celu Normatywne zasad. Merytoryczne treści, Organizacyjne, Metodyczne, Techniczne

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.