GAZDAPYTANIA2

 0    45 fiszek    krzys5
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
Pytanie
rozpocznij naukę
Odpowiedź
Psychologia różnic indywidualnych zajmuje się różnicami
rozpocznij naukę
interindywidualnymi i intraindywidualnymi
Obszar psychologii różnic indywidualnych obejmuje
rozpocznij naukę
temperament, osobowość, zdolności
G. W. Allport wyróżnia następujące cechy
rozpocznij naukę
Cechy wspólne i dyspozycje osobiste
G. W. Allport NIE wyróżniał następujących cech
rozpocznij naukę
Cechy morfogeniczne i fenotypowe
Podstawowe koncepcje TYPU w psychologii to
rozpocznij naukę
szufladkowa, modalna, dymensyjna
W badaniu determinacji zachowania przez geny i środowisko stosuje się głównie metody
rozpocznij naukę
bliźniąt, studiów rodzinnych, dopasowania modeli i adopcyjną
Wyjaśniając determinację genetyczną właściwości psychicznych człowieka podkreśla się
rozpocznij naukę
determinację poligenetyczną
Wyjaśniając determinację genetyczną właściwości psychicznych człowieka kwestionuje się
rozpocznij naukę
determinację monogenetyczną
Metoda adopcyjna polega na analizie fenotypowych cech osób
rozpocznij naukę
Niespokrewnionych genetycznie i żyjących w tym samym środowisku
Metoda studiów rodzinnych polega na analizie fenotypowych cech osób
rozpocznij naukę
Spokrewnionych genetycznie i żyjących w tym samym środowisku
Pojęcie temperamentu wprowadził po raz pierwszy
rozpocznij naukę
Galen opierając się koncepcji soków/humorów Hipokratesa
Badania wykazują, że współczynnik odziedziczalności dla IQ u bliźniąt jednojajowych wychowywanych razem wynosi
rozpocznij naukę
około 0,80
Badania wykazują, że współczynnik odziedziczalności dla IQ u bliźniąt jednojajowych wychowywanych oddzielnie wynosi
rozpocznij naukę
około 0,70
Teorie konstytucjonalne temperamentu zakładają, że nie jest on zdeterminowany budową
rozpocznij naukę
układu nerwowego i sferą emocjonalną człowieka
Teorie konstytucjonalne temperamentu zakładają, że nie jest on zdeterminowany
rozpocznij naukę
budową układu nerwowego i ciała człowieka
Teorie konstytucjonalne temperamentu zakładają, że jest on zdeterminowany budową
rozpocznij naukę
fizyczną człowieka
Etap rozwoju rysunku o nazwie schemat uproszczony (3-5 r.z.) charakteryzuje się
rozpocznij naukę
niewłaściwymi proporcjami między częściami ciała człowieka
Pykniczna budowa ciała wg koncepcji Kretschmera to
rozpocznij naukę
nadmiar tkanki tłuszczowej, krótkie kończyny
Bazgroty uprzedmiotowione to faza w rozwoju rysunku przypadająca na lata
rozpocznij naukę
2-4 roku dziecka i polegają na próbach zamykania okręgu w czasie kreślenia
Bazgroty bezprzedmiotowe to faza w rozwoju rysunku przypadająca na lata
rozpocznij naukę
2-4 roku życia dziecka i polegająca na bezcelowych ruchach kreślenia
Temperament cyklotymiczny wg Kretschmera odpowiada
rozpocznij naukę
Pyknicznej budowie ciała i przejawia się w nadmiernym reagowaniu emocjonalnym
Temperament schizotymiczny wg Kretschmera odpowiada
rozpocznij naukę
Leptosomicznej budowie ciała i oschłości/drażliwości emocjonalnej
Temperament iksotymiczny wg Kretschmera odpowiada
rozpocznij naukę
Atletycznej budowie ciała i równowadze emocjonalnej
Funkcja wtórna w koncepcji Heymansa i Wiersmy oznacza reakcję emocjonalną
rozpocznij naukę
Odsuniętą w czasie po zadziałaniu bodźca
Funkcja pierwotna w koncepcji Heymansa i Wiersmy oznacza reakcję emocjonalną
rozpocznij naukę
Natychmiastową i szybko pojawiającą się po zadziałaniu bodźca
Buss i Plomin uważają, że temperament jest obecny u człowieka
rozpocznij naukę
Od wczesnego dzieciństwa i jest dziedziczny
Typ temperamentu ‘pasjonujący się’ według ujęcia Heymansa i Wiersmy to typ, u którego występują
rozpocznij naukę
Wysoka emocjonalność, wysoka aktywność, wysoka funkcja wtórna
Iwan Pawłow opisując właściwości układu nerwowego wyróżnił
rozpocznij naukę
Siłę procesu pobudzenia, siłę procesu hamowania, ruchliwość procesów nerwowych
Osoby nisko reaktywne w sytuacji o niskiej wartości stymulacyjnej
rozpocznij naukę
wykonują zadania mniej efektywnie
Osoby wysoko reaktywne w sytuacji o niskiej wartości stymulacyjnej
rozpocznij naukę
Wykonują zadania bardziej efektywnie
Triadowa koncepcja inteligencji wg R. Sternberga obejmuje komponenty/subteorie
rozpocznij naukę
Kreatywne, praktyczne i analityczne
Triadowa koncepcja inteligencji wg R. B. Catella obejmuje zdolności
rozpocznij naukę
Centralne, lokalne i pośredniczące
Akomodacja w ujęciu J. Piageta polega na
rozpocznij naukę
Dostosowywaniu/modyfikacji struktur poznawczych do przedmiotów asymilowanych
Czynnik g inteligencji oznacza wg Spearmana
rozpocznij naukę
Ogólną zdolność wykonywania operacji umysłowych
Pojęcie inteligencji płynnej wprowadził R.B. Cattell, którą rozumiał jako zdolności
rozpocznij naukę
Wrodzone
Pojęcie inteligencji skrystalizowanej wprowadził R.B. Cattell, którą rozumiał jako zdolności
rozpocznij naukę
nabyte
Osoby bardziej inteligentne szybciej przechodzą do fazy sterowania globalnego, co oznacza
rozpocznij naukę
Autonomiczną fazę uczenia się
Hipoteza wydajności energetycznej mózgu wskazuje, że układ nerwowy osoby z wysokim ilorazem inteligencji jest
rozpocznij naukę
bardziej wydajny energetycznie i potrzebujący mniej energii
Faza rozwoju rysunku określana nazwą schemat uproszczony charakteryzuje się
rozpocznij naukę
rysowaniem postaci człowieka o niewłaściwych proporcjach i ma miejsce około 3-5 roku życia
Metapoznanie to umiejętności w zakresie
rozpocznij naukę
planowania, kontroli, nadzoru czynności poznawczych
W psychologii klinicznej analiza rysunku może być użyteczna w diagnozie
rozpocznij naukę
zaburzeń otępiennych, percepcyjnych i koordynacji wzrokowo-ruchowej
Inteligencja wg teorii strukturalnych czynników równorzędnych składa się z
rozpocznij naukę
czynników specyficznych o równoważnym znaczeniu
Szybkość przewodzenia impulsu w układzie nerwowym przez osoby z wysokim IQ jest
rozpocznij naukę
większa i powiązana z mniejszą liczbą błędów
Szybkość przewodzenia impulsu w układzie nerwowym przez osoby z niskim IQ jest
rozpocznij naukę
mniejsza i powiązana z większą liczbą błędów

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.