a

 0    45 fiszek    balo
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Relacyjny model danych. Relacje. Klucze główne i klucze obce.
rozpocznij naukę
To sposób organizowania danych w BD. Relacja oznacza tabelę. Każda relacja ma: schemat, domeny atrybutów, krotki (rekordy). KG to atrybut, który jednoznacznie identyfikuje każdy rekord w tabeli. Musi mieć unikalne wartości i nie może przyjmować NULL.
Pojęcie algorytmu, formy zapisu. Przykłady algorytmów.
rozpocznij naukę
2
Model TCP/IP. Charakterystyka poszczególnych warstw modelu.
rozpocznij naukę
3
Wyrażenia, operatory i ich priorytety. Instrukcje przypisania, iteracyjne, wyboru i selekcji.
rozpocznij naukę
4
Tablice jednowymiarowe i wielowymiarowe.
rozpocznij naukę
5
Składnia i zastosowanie funkcji, zwracanie rezultatu przez funkcję, przesyłanie argumentów do funkcji.
rozpocznij naukę
6
Funkcje rekurencyjne. Zastosowanie rekurencji w algorytmach sortujących.
rozpocznij naukę
7
Podstawowe algorytmy sortujące i wyszukujące.
rozpocznij naukę
8
Scharakteryzuj język HTML, wyjaśnij jaką funkcję pełni CSS oraz JavaScript w tworzeniu stron WWW.
rozpocznij naukę
9
Cechy programowania obiektowego.
rozpocznij naukę
10
Metody wnioskowania. Zasada rezolucji.
rozpocznij naukę
1
Diagram klas UML.
rozpocznij naukę
2
Metodyki zwinne wytwarzania oprogramowania.
rozpocznij naukę
3
Pojęcie zmiennej losowej i jej rozkładu. Scharakteryzować podział zmiennych losowych na dyskretne i ciągłe.
rozpocznij naukę
4
Wymień i omów właściwości podstawowych miar statystycznych stosowanych w statystyce opisowej.
rozpocznij naukę
5
Zmiennoprzecinkowa reprezentacja liczb rzeczywistych.
rozpocznij naukę
6
Kolejne etapy weryfikacji hipotez statystycznych.
rozpocznij naukę
7
Stos, kolejka, lista, drzewo. Podaj przykłady zastosowań.
rozpocznij naukę
8
Drzewa binarne i ich trawersowanie.
rozpocznij naukę
9
Interpolacja wielomianowa- postawienie problemu.
rozpocznij naukę
10
Eliminacja Gaussa.
rozpocznij naukę
11
Klasy, składowe klasy, obiekty.
rozpocznij naukę
12
Zasady SOLID.
rozpocznij naukę
13
Interfejsy. Implementacja interfejsu przez klasę. Przykłady zastosowań.
rozpocznij naukę
14
Charakterystyczne cechy języka Python.
rozpocznij naukę
15
Język SQL składnia i zastosowania.
rozpocznij naukę
16
Programowanie generyczne (uogólnione) w Javie.
rozpocznij naukę
17
Transakcje i ich własności (ACID).
rozpocznij naukę
18
Bezpieczeństwo baz danych.
rozpocznij naukę
19
Klasy złożoności czasowej i pamięciowej algorytmów.
rozpocznij naukę
20
Aproksymacja. Metoda najmniejszych kwadratów.
rozpocznij naukę
21
Adresacja w protokołach IPv4 i IPv6.
rozpocznij naukę
22
Wymień i scharakteryzuj trzy dowolne protokoły sieciowe.
rozpocznij naukę
23
Podstawowe pojęcia i standardy w zarządzaniu projektami IT.
rozpocznij naukę
24
Co oznacza responsywność strony WWW. Podaj zastosowanie i przykłady użycia media queries.
rozpocznij naukę
25
Wykorzystanie języka CSS do pozycjonowana elementów na stronie (podaj kilka przykładów).
rozpocznij naukę
26
Iloczyn skalarny i iloczyn wektorowy wektorów w przestrzeni. Definicje i własności.
rozpocznij naukę
27
Opisz ogólną zasadę działania algorytmów typu „dziel i zwyciężaj".
rozpocznij naukę
28
Metody rozwiązywania różnych układów równań liniowych.
rozpocznij naukę
29
Opisz metodę Newtona przybliżonego wyznaczania miejsc zerowych funkcji rzeczywistej.
rozpocznij naukę
30
Proces kaskadowy wytwarzania oprogramowania.
rozpocznij naukę
31
Klasy abstrakcyjne.
rozpocznij naukę
32
Wyjątki. Definiowanie i obsługa.
rozpocznij naukę
33
Przechowywanie informacji w komputerze, reprezentacja danych, kodowanie liczb.
rozpocznij naukę
34
Programowanie dynamiczne.
rozpocznij naukę
35

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.